Math-trade (Boardgamegeek) benelux februari 2012

Het uitstalraam voor verkoop van je tweedehandsspellen (particulier)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.

Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
Hijacker
Genius

Math-trade (Boardgamegeek) benelux februari 2012

Bericht door Hijacker »

Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Re: Math-trade (Boardgamegeek) benelux februari 2012

Bericht door BaSL »

:thumbup: Interessant!
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

zeker interessant. Maar heel erg duidelijk is het allemaal niet vind ik (ben niet superbekend met alle features van bgg en Want list generators...)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

humske schreef:zeker interessant. Maar heel erg duidelijk is het allemaal niet vind ik (ben niet superbekend met alle features van bgg en Want list generators...)
Misschien kan Hijacker hier wat meer uitleg geven?
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Zou fijn zijn!
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik heb een vaag misselijk vermoeden dat Hijacker de komende dagen niet reageert op dit topic, dus zal ik het doen. :sick:

Een math trade bestaat uit 2 dingen. Een geeklist met alle spellen die mee doen aan de math trade en de wantlist generator, of hoe dat ook heet.

Je voegt op de geeklist de spellen toe die je wilt ruilen en geeft de taal, staat van de spellen etc aan.

Om de zoveel tijd (vaak 1 x per dag) zal de organisator van de mathtrade zorgen dat de spellen worden opgenomen in de want list generator. Als je bent aangemeld op de website van de want list generator kun je door de lijst met opgegeven spellen scrollen en aangeven tegen welke van jouw spellen je een spel van een ander wilt ruilen.

Op een gegeven moment sluit de geeklist en kun je geen spellen meer opgeven. Een paar dagen later sluit de want list. Naast het kiezen van de spellen moet je ook nog een definitieve lijst opgeven. dat doe je ook in de want list generator. Als bevestiging krijg je dan een email. Na het sluiten van de want list zal de organisator van de math trade kort daarna de want list generator laten uitzoeken wat het maximaal aantal trades zijn.

Let wel: Normaal gesproken (bij hoge uitzondering kan het) is er geen sprake van een directe ruil maar van een loop. A geeft aan B, B geeft aan C, C geeft aan D, D geeft aan A. Jij krijgt alleen een spel dat jezelf hebt uitgekozen. Als dat niet mogelijk is komt er geen ruil tot stand met jouw spel.

Het kan ook zijn dat je je bedenkt en een spel niet wilt ruilen. Haal het spel dan niet uit de geeklist maar vul dan geen wantlist in voor het spel. Dan wordt ie ook niet meegenomen door de wantlist generator.

Dit is in het kort hoe het gaat.
Afbeelding
rife
Professor Pimpel

Bericht door rife »

Ik heb geen ervaring met dit systeem maar inmiddels eea gelezen.
Lijkt me leuk om mee te doen maar ik schat in dat de kans groot is dat ik richting België moet versturen. Daar ligt de meerderheid van de aanbieders.
Wat is dan de goedkoopste optie om te versturen vanuit NL naar Be? Tips?
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
darkman
Garnaal

Bericht door darkman »

grunnboy schreef:
.....

Om de zoveel tijd (vaak 1 x per dag) zal de organisator van de mathtrade zorgen dat de spellen worden opgenomen in de want list generator. Als je bent aangemeld op de website van de want list generator kun je door de lijst met opgegeven spellen scrollen en aangeven tegen welke van jouw spellen je een spel van een ander wilt ruilen.

.....

Let wel: Normaal gesproken (bij hoge uitzondering kan het) is er geen sprake van een directe ruil maar van een loop. A geeft aan B, B geeft aan C, C geeft aan D, D geeft aan A. Jij krijgt alleen een spel dat jezelf hebt uitgekozen.

.....
Ik heb er nooit aan meegedaan dus weet niet precies hoe het werkt, maar klopt het wel dat je moet aangeven tegen welk van jouw spellen je een spel van een ander wilt ruilen (vetgedrukte tekst) aangezien je geen directe ruil uitwisselt! Volgens mij zou je alleen maar moeten opgeven welke spellen jij wilt hebben, toch?
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

darkman schreef:
grunnboy schreef:
.....

.....

Let wel: Normaal gesproken (bij hoge uitzondering kan het) is er geen sprake van een directe ruil maar van een loop. A geeft aan B, B geeft aan C, C geeft aan D, D geeft aan A. Jij krijgt alleen een spel dat jezelf hebt uitgekozen.

.....
Ik heb er nooit aan meegedaan dus weet niet precies hoe het werkt, maar klopt het wel dat je moet aangeven tegen welk van jouw spellen je een spel van een ander wilt ruilen (vetgedrukte tekst) aangezien je geen directe ruil uitwisselt! Volgens mij zou je alleen maar moeten opgeven welke spellen jij wilt hebben, toch?
Je moet opgeven welke spellen je wilt hebben, maar zeker ook voor welk spel van jou! Even een voorbeeld: Stel je hebt zelf Bohnanza, Coloretto en Agricola op de lijst gezet, en van de andere spellen op de lijst heb je wel interesse in Dungeon Petz en Saboteur. Nu wil je voor Dungeon Petz wel Agricola (of een van de andere twee) ruilen, maar voor Saboteur zou je alleen een van de kaartspellen willen ruilen.

In de OWLG (Online Want List Generator) kun je dan per spel waar je interesse in hebt aangeven welke van jou spellen je daarvoor over hebt. Dus in dit voorbeeld zou het zijn:

Dungeon Petz: Bohnanza, Coloretto, Agricola
Saboteur: Bohnanza, Coloretto
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Bedankt voor de uitleg

(btw vind ik de site van de want list generator wel erg onoverzichtelijk)

Misschien ga ik nog wel meedoen!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

grunnboy schreef:Ik heb een vaag misselijk vermoeden dat Hijacker de komende dagen niet reageert op dit topic, dus zal ik het doen. :sick:
Bedankt voor je uitleg Kasper. Voel me al inmiddels stukken beter ;)

Het is even wennen als je mee doet voor de eerste keer. Ik vind het altijd heel spannend het is een soort verloting :lol: Welk spel zal je ruilen en tegen welk spel. Tip is ook wel niet teveel spellen aan je wants toe te voegen, de kans wordt alleen maar groter dat je een spel krijgt wat je minder graag wou.
Twijfel zelf nog of ik mee doe.. Ik heb wel een aantal spellen die ik er op kan zetten, maar of ik ze wilt ruilen weet ik nog niet.

Naar Belgie een spel versturen, 8,50 € (zonder track & trace).
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

oei het verzenden naar belgie zonder track & trace is best prijzig, met t&t zal dat vast nog wat duurder zijn :(
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

missiloon schreef:oei het verzenden naar belgie zonder track & trace is best prijzig, met t&t zal dat vast nog wat duurder zijn :(
Met TNT is het 8,50 naar België zonder Track & Trace en 13,- mét. Let op, het pakket mag maximaal 2 kg wegen. Soms is het passen en meten dat je er niet overheen gaat.
Boven de 2 kg is het volgens mij altijd (!) track & trace bij TNT en kost het 19,50.

Ik kan iedereen aanraden mee te doen. Ik heb zelf al zo'n 5x meegedaan. Soms hou je er echt mooie dingen aan over en maak je een fantastische ruil. Andere keren is het iets minder. Je hebt echter altijd in de hand wat je tegen wat zou willen ruilen, dus je kunt je eigen teleurstelling beperken (kans is dan wel groter dat je uiteindelijk niks ruilt natuurlijk).
Hypothetisch gezien kun je een goedkoop spelletje tegen een topper ruilen.
Als je het hebt over waarde, is een volgende loop niet onlogisch.

Jij wil een spel van 10 euro ruilen tegen één van 40 euro.
Die van 40 wil spel van 35.
Van 35 wil 30
Van 30 wil 25
Van 25 wil 20
Van 20 wil 15
Van 15 wil jouw spel van 10.

In dit geval zou iedereen het spel kunnen krijgen wat hij/zij wil, maar wat wel iets beneden de eigen waarde ligt. Jij hebt geluk, omdat jouw wens juist veel meer waard is.
Hoe meer mensen meedoen, hoe langer strings kunnen worden, hoe groter de kans is dat je leuke trades er aan overhoudt.
Afbeelding
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

Heb er ondertussen ook enkele spellen bij gezet. Straks nog eens kijken wat er nog de deur uit mag.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Robertopellizini schreef:Hoe meer mensen meedoen, hoe langer strings kunnen worden, hoe groter de kans is dat je leuke trades er aan overhoudt.
Klopt, dat is ook een beetje het punt bij deze trade. Er zit nog te weinig bij waarvan ik zeg 'dat wil ik hebben'. Mooie catch-22, dat wel. Ik zie 't nog even een paar daagjes aan, en bovendien moet ik toestemming hebben van mijn wederhelft voor dit soort geintjes. Er zouden anders zomaar spellen verdwijnen die zij wil houden, reden genoeg voor een nachtje op de bank...