Math-trade (Boardgamegeek) benelux februari 2012

Het uitstalraam voor verkoop van je tweedehandsspellen (particulier)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.

Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
andy
Stamhoofd

Re: Math-trade (Boardgamegeek) benelux februari 2012

Bericht door andy »

cymric schreef:
Robertopellizini schreef:Hoe meer mensen meedoen, hoe langer strings kunnen worden, hoe groter de kans is dat je leuke trades er aan overhoudt.
Klopt, dat is ook een beetje het punt bij deze trade. Er zit nog te weinig bij waarvan ik zeg 'dat wil ik hebben'. Mooie catch-22, dat wel. Ik zie 't nog even een paar daagjes aan, en bovendien moet ik toestemming hebben van mijn wederhelft voor dit soort geintjes. Er zouden anders zomaar spellen verdwijnen die zij wil houden, reden genoeg voor een nachtje op de bank...
Op de bank kun je natuurlijk ook wel rustig spelregels lezen van nieuwe spellen zonder dat de wederhelft ervan weet. :twisted:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Toestemming of vergeving, eh? Dan kies ik toch echt voor toestemming :silent: ...
Nakur76
Rooster Booster

Bericht door Nakur76 »

Ik heb 3 spellen erop gezet, maar ik snap echt niet hoe je je wants nu kunt aangeven.

(Gouden Eeuw, Maharadja en Chinatown zijn mijn haves)
Laatst gewijzigd door Nakur76 op do 16 feb 2012, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Nakur76 schreef:Ik heb 3 spellen erop gezet, maar ik sanp echt niet hoe je je wants nu kunt aangeven.

(Gouden Eeuw, Maharadja en Chinatown zijn mijn haves)
moet je doen via de aparte applicatie. Staat wel een link bovenin de geeklist.

Maar dan is het nog wel even gepuzzel!
Nakur76
Rooster Booster

Bericht door Nakur76 »

Hoe kun je wants verwijderen?
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

cymric schreef:
Robertopellizini schreef:Hoe meer mensen meedoen, hoe langer strings kunnen worden, hoe groter de kans is dat je leuke trades er aan overhoudt.
Klopt, dat is ook een beetje het punt bij deze trade. Er zit nog te weinig bij waarvan ik zeg 'dat wil ik hebben'. Mooie catch-22, dat wel. Ik zie 't nog even een paar daagjes aan, en bovendien moet ik toestemming hebben van mijn wederhelft voor dit soort geintjes. Er zouden anders zomaar spellen verdwijnen die zij wil houden, reden genoeg voor een nachtje op de bank...
Denk je dat de eerste 5 personen die dingen toevoegen interessante dingen zien? Grote kans van niet. Maar ze voegen wel items toe in de hoop dat mensen die dat niet uit zichzelf doen, daardoor worden overgehaald het ook te doen, omdat er wellicht iets tussen zit wat ze willen hebben.
Als je spellen hebt die je graag wil ruilen, maar je ziet er nog niks leuks tussen staan, dan kan het dus vaak slim zijn om die al wel toe te voegen. Zeker als het een wat recenter of populairder spel is, kan dat nu net andere mensen overtuigen. Zie het als een soort van lokaas.

Ik snap overigens wat je bedoelt met je catch 22, maar gelukkig weerhoudt dat andere mensen er niet van wel items toe te voegen. Overigens klopt die catch 22 ook niet, omdat toevoegen niet betekent dat je daadwerkelijk ook die dingen moet ruilen.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik ga eens proberen of ik eruit kom!
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

vraagje, iedereen die schrijft " free shipping in the benelux " neemt dus de kosten op zich voor het verzenden ?

En dan kan het dus voorkomen dat als je 4 spellen aanbied, je 4 keer shipping kosten hebt ?
Afbeelding
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

inderdaad. Daarom dat ik enkel binnen belgie gratis verstuur. Naar de andere landen word dit verrekend.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Robertopellizini schreef:Denk je dat de eerste 5 personen die dingen toevoegen interessante dingen zien? Grote kans van niet. Maar ze voegen wel items toe in de hoop dat mensen die dat niet uit zichzelf doen, daardoor worden overgehaald het ook te doen, omdat er wellicht iets tussen zit wat ze willen hebben.
Precies: ziedaar de catch-22. Of, eigenlijk nog veel mooier, een oefening in incentive management, te vinden in alle betere bordspellen. Je hebt in het begin eigenlijk niets, maar als je niets doet gebeurt er zeker niets. Dus zet je wat op in de hoop dat je daarmee anderen aantrekt, die trekken op hun beurt ook weer anderen aan, en zo gaat het balletje rollen.
Zie het als een soort van lokaas.
Inderdaad, mooi woord: lokaas.
Overigens klopt die catch 22 ook niet, omdat toevoegen niet betekent dat je daadwerkelijk ook die dingen moet ruilen.
Ik weet niet wat jouw redenen zijn om dingen aan de lijst te hangen—misschien vind je de optie 'Add Item' gewoon helemaal het einde :twisted:—maar ik wil toch érg graag wat ruilen. Dus als er na +/- 200 titels nog steeds maar weinig te vinden is waarvan ik zeg daarin ben ik wel geïnteresseerd, wordt het wel moeilijker om mee te doen.

Maar zoals ik al zei, ik houd het in de gaten, en ik ga eens met mijn lief in conclaaf.
Robertopellizini
Genius

cymric schreef:
Robertopellizini schreef:Denk je dat de eerste 5 personen die dingen toevoegen interessante dingen zien? Grote kans van niet. Maar ze voegen wel items toe in de hoop dat mensen die dat niet uit zichzelf doen, daardoor worden overgehaald het ook te doen, omdat er wellicht iets tussen zit wat ze willen hebben.
Precies: ziedaar de catch-22. Of, eigenlijk nog veel mooier, een oefening in incentive management, te vinden in alle betere bordspellen. Je hebt in het begin eigenlijk niets, maar als je niets doet gebeurt er zeker niets. Dus zet je wat op in de hoop dat je daarmee anderen aantrekt, die trekken op hun beurt ook weer anderen aan, en zo gaat het balletje rollen.
Incentive Management lijkt me correcter. Het hele punt van een catch 22 is juist dat er geen oplossing is. Bijv. om een baan te krijgen heb je werkervaring nodig, maar werkervaring krijg je met een baan. Catch 22 is een vorm van circulair redeneren, zonder uitkomst. Hier gaat dat niet op, omdat het toevoegen van een spel dus niet betekent dat je daarmee je spel al zeker kwijt bent (als dit wel het geval is, zou het dichter in de buurt komen van een catch 22). Het is inderdaad dus meer een incentive.
Ik weet niet wat jouw redenen zijn om dingen aan de lijst te hangen—misschien vind je de optie 'Add Item' gewoon helemaal het einde :twisted:—maar ik wil toch érg graag wat ruilen. Dus als er na +/- 200 titels nog steeds maar weinig te vinden is waarvan ik zeg daarin ben ik wel geïnteresseerd, wordt het wel moeilijker om mee te doen.

Maar zoals ik al zei, ik houd het in de gaten, en ik ga eens met mijn lief in conclaaf.
Die Add Item optie vind ik inderdaad geweldig! Ik heb er in deze geeklist maar liefst 5 keer op geklikt! Toch vind ik het wel grappig dat je heel goed door hebt hoe zo'n geeklist werkt (voor een belangrijk deel incentive management), maar dat je zelf weigert daar aan mee te werken. Stel nou dat iemand een spel heeft wat jij prachtig vindt en zit te wachten tot een spel wordt toegevoegd waar jij vanaf wil. Dan mis je toch een geweldige mogelijkheid, nietwaar :wink:
Het is vaak zelfs slim (en ik doe het ook soms) om spellen er op te zetten die je helemaal niet kwijt wil, maar puur erop zet om andere mensen over te halen deel te nemen in de hoop dat het balletje steeds sneller gaat rollen.

Tuurlijk wil ik graag ook spellen ruilen! Maar je moet je er ook bij neer kunnen leggen dat de kans op ruilen niet groot is en je die kans enkel kan vergroten door in ieder geval flink wat spellen toe te voegen.
Afbeelding
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

andy schreef:inderdaad. Daarom dat ik enkel binnen belgie gratis verstuur. Naar de andere landen word dit verrekend.
Dit maakt wel de kans behoorlijk klein dat mensen van buiten België jouw items zullen willen, wat de kansen op een ruil weer wat kleiner voor je maakt.

Bij de spellen die ik erop gezet heb reken ik de worst-case verzendkosten mee (€8,50) en kijk dan welke spellen ik voor die 'mentale waarde' zou willen hebben. Als ik daar ook nog (deels) verzendkosten UIT België moet bijtellen, moeten je items wel héél interessant zijn wil ik ze aanklikken.

Dus persoonlijk zou ik adviseren: slik die paar euro extra en bied gratis verzending binnen de hele Benelux aan.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Wat de OWLG betreft: hij is geen toppunt van inzichtelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, maar ik begreep dat je voorheen zelf bepaalde 'formules' moest opstellen voor je wantlist (met alle kans op fouten van dien), dus in dat opzicht is het denk ik een hele verbetering.

Ook zou ik aanraden je wants pas aan te geven na het sluiten van de lijst, of in ieder geval op dat moment de lijst nog eens te doorlopen. Items kunnen in de tussentijd wijzigen, of er kunnen vragen over gesteld en beantwoord zijn die je 'want level' beïnvloeden.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Robertopellizini
Genius

Vanavond 22u is de deadline voor het toevoegen van spellen.
Mochten jullie nog mee willen doen, dan moeten jullie dus wel snel zijn (er staat inmiddels wel wat aardigs op, vind ik).
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Ik ben druk spellen aan het toevoegen!

Heb nog een tijdje zitten twijfelen - ben de laatste tijd eigenlijk meer bezig met spellen verkopen. Zo'n math trade is eigenlijk voornamelijk toch weer geld besteden om je verzameling te verbeteren, niet geld ontvangen en je verzameling verkleinen.

Maar Bart, zag ik nou Era of Inventions er weer op staan?