Mellon / Spellenspektakel Magazine

Waar en wat valt er te lezen in de spellenmagazines

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

warpozio schreef:alleen dacht ik dat er een boodschap op scherm ging komen als ik een privé bericht kreeg. Niet dus....
Dat kun je instellen in je profiel, en bovendien moet je buitenvensters van deze stek toestaan in je webverkenner.
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Ik heb de Spellenspektakel Mellon vandaag gelezen. Ik ben weer helemaal op de hoogte van de nieuwe releases van 999 Games, 999 Games en 999 Games. En o ja, Ravensburger meldt op maar liefst een halve bladzijde dat Ave Caesar verkrijgbaar is, en University Games doet ook zoiets. Gelukkig heb dit forum nog om meer te weten te komen over The Game Master, Cwali, Elven Ear Games, Opstelten Speelgoed, Cardchess International of QWG........... :wink:
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

Wat vooral heel erg triest is dat men met geen letter ingaat op de verkiezing, de uitslag, de bedoeling en de organistatie achter de NSP.

Als ik verantwoordelijk was voor zo'n blad zou ik me diep diep schamen !

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Gelukkig werken wij positief verder aan nieuwe titels (ook Leonardo !!!! zal door QWG op het Spellenspektal worden gedemonstreerd: toch een beetje reclame maken bij de echte liefhebbers !) en gaan we met nog meer power de grote uitdaging aan.

QWG
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Imhotep schreef:Wat vooral heel erg triest is dat men met geen letter ingaat op de verkiezing, de uitslag, de bedoeling en de organistatie achter de NSP.

De Spellenspektakel Mellon ligt sinds de tweede week van oktober in de winkels. De uitslag van de NSP was maandag 2 oktober. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat de deadline voor de Spellenspektakel Mellon toen al was verstreken.

In het tweede nummer heeft Mellon overigens aandacht aan de NSP besteed.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Ach, Mellón gaat nog steeds aan mijn neus voorbij---en als ik het zo hoor mis ik niet zo veel.

Even terzijde, het is tijden geleden dat 999 Games een stevig spel (kaliber Amon-Ra of Kaiser) uitbracht. Heb ik gelijk als ik zeg dat 999 meer een familielabel aan het worden is en de lastiger spellen bij Phalanx parkeert? Die zijn allang geen wargame-only label meer...
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Even terzijde, het is tijden geleden dat 999 Games een stevig spel (kaliber Amon-Ra of Kaiser) uitbracht. Heb ik gelijk als ik zeg dat 999 meer een familielabel aan het worden is en de lastiger spellen bij Phalanx parkeert? Die zijn allang geen wargame-only label meer...
999 Games geeft Nederlandstalige versies van buitenlandse spellen uit, Phalanx geeft eigen titels uit (meertalig). Zij grazen op verschillende weilanden. Volgens mij heeft jouw vermeende trend bij 999 Games niets te maken met Phalanx Games.

In mijn beleving is 999 Games altijd een (hoogwaardig) familielabel geweest, dat af en toe een uitstapje naar pittige veelspelerspellen maakte. Dit jaar zit er geen zware kost in de pijpleiding, vorig jaar hadden ze er twee en in 2004 eentje. Als je 2005 en 2006 middelt, valt het allemaal reuze mee. :-)
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Méllon - Special Spellenspektakel

Bericht door Bart »

cymric schreef:Ach, Mellón gaat nog steeds aan mijn neus voorbij---en als ik het zo hoor mis ik niet zo veel.
De Special Spellenspektakel valt inderdaad wat mager uit. Vooral dan door de ondervertegenwoordiging van andere uitgevers.

Maar de eerste twee nummers van Méllon kunnen me wel bekoren: beschrijving en beoordeling van diverse spellen in diverse genres, voor elk wat wils. Ik kijk uit naar Méllon 3.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Mijn verwachting was niet erg groot. Mellon die relatief kort van te voren een blad moet samenstellen en sponsers die niet willen meewerken. vaagheid over de standhouderslijst, dus die kan ook niet worden afgedrukt etc.

Ondanks mijn verwachtingen vond ik het blad toch redenlijk goed. Okay een overload aan 999 en Phalanx, en wat minder van andere uitgevers maar hopenlijk is dit probleempje volgend jaar opgelost! Het blad zelf was verder prima in orde en heb het met veel plezier doorgebladerd. Nog een kleine opmerking, en deze geld eigenlijk ook voor de gewone Mellon editie's. Graag zou ik een foto, zien van het spelmateriaal, nu staat er vaak alleen een foto van de voorkant van de doos, zelf ben ik ook altijd nieuwsgierig wat er in de doos zit dus een foto daarvan bij een artikel zou zeer welkom zijn! Verder ga zo door!
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Imhotep schreef:Wat vooral heel erg triest is dat men met geen letter ingaat op de verkiezing, de uitslag, de bedoeling en de organistatie achter de NSP.

Tsja als je de tweede editie had gelezen had je gezien dat Mellon wel degenlijk aandacht had besteed aan de spellenprijs en dat de deadline voor deze editie waarschijnlijk voor de uitslag was. Nog een keer aandacht eraan besteden zou een beetje dubbelop zijn niet?
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

cab schreef:

Tsja als je de tweede editie had gelezen had je gezien dat Mellon wel degenlijk aandacht had besteed aan de spellenprijs en dat de deadline voor deze editie waarschijnlijk voor de uitslag was. Nog een keer aandacht eraan besteden zou een beetje dubbelop zijn niet?
Ik zeg ook niet dat Mellon geen aandacht heeft besteedt aan de NSP, maar gezien de doelgroep was het misschien wel zo eerlijk geweest om de "deadlijn" een week of zelfs twee weken op te schuiven zodat deze belangrijke informatie gedeeld kon worden met een groot publiek in DIT speciale nummer.

Nu leest het SPSP winkelend publiek "enkel en alleen" een 999/Phalanx reclameblaadje.
Aan de andere kant: dat was ook altijd al zo met het Spellenspektakel Magazine, dus zoveel is er niet veranderd.

Maar het had zo mooi kunnen zijn: de start van een volwassen en brede aandacht voor niet alleen 999 maar ook voor de NSP en de andere uitgevers.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Tsja nu ligt het blad twee weken voor het evenement in de winkel de deadline 1 of 2 weken doorschuiven komt het blad wel erg kort voor de beurs in de winkels niet!

Mellon is hard bezig iets op poten te zetten wat ik alleen maar aan kan moedigen. Ze streven er naar volgend jaar het blad veel uitgebreider te hebben met meer releases van andere uitgevers, dat is dit jaar niet gelukt helaas. Zou het niet ook een beetje aan de uitgevers liggen met hun eigen informatieversrekking. QWG is bijvoorbeeld hier op het forum erg duidenlijk maar van een hoop andere uitgevers hoor je niks. Ik denk dat het voor Mellon wat kort dag was om achter idereen aan te jagen en als je als uitgever in het blad wil komen kun je ook zelf contact met ze opnemen! De uitgevers doen zo ie zo niet veel aandacht besteden aan het spsp heb ik het idee!
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

cab schreef:Tsja nu ligt het blad twee weken voor het evenement in de winkel de deadline 1 of 2 weken doorschuiven komt het blad wel erg kort voor de beurs in de winkels niet!

.../...

De uitgevers doen zo ie zo niet veel aandacht besteden aan het spsp heb ik het idee!
Maar wat ik zo hoor ligt het grote probleem mbt standhouders bij de organisatie. Mij lijkt dat de organistie, op details na, toch een maand van te voren klaar moet zijn. Deze info kan dan perfect in een magazine staan. En als alles wat langer op voorhand bekend is willen andere uitgevers/standhouders ook beter meewerken aan zo'n magazine.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

syroit schreef: Maar wat ik zo hoor ligt het grote probleem mbt standhouders bij de organisatie. Mij lijkt dat de organistie, op details na, toch een maand van te voren klaar moet zijn. Deze info kan dan perfect in een magazine staan. En als alles wat langer op voorhand bekend is willen andere uitgevers/standhouders ook beter meewerken aan zo'n magazine.
Goed punt inderdaad!!
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Imhotep schreef: Ik zeg ook niet dat Mellon geen aandacht heeft besteedt aan de NSP, maar gezien de doelgroep was het misschien wel zo eerlijk geweest om de "deadlijn" een week of zelfs twee weken op te schuiven zodat deze belangrijke informatie gedeeld kon worden met een groot publiek in DIT speciale nummer.
Kom op, wel een beetje redelijk blijven. Als ze de deadline hadden verschoven was het blad een of twee weken later uitgekomen. Lijkt mij niet zo'n goed idee.

In het derde nummer van Mellon wordt aandacht aan de uitslag besteed.

Nu leest het SPSP winkelend publiek "enkel en alleen" een 999/Phalanx reclameblaadje.
Klopt, maar volgens mij hebben we dat te danken aan 999 & Phalanx en niet aan Mellon zelf. Je hebt alle recht van de wereld om pijlen af te schieten, maar doe dat dan wel in de juiste richting (lees: de "organisator" van deze beurs).
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Ik heb even met Mellon gecommuniceerd en ben, zonder in detail te willen treden, weer helemaal tevreden (dit om mijn eerdere mail te nuanceren)! Overigens wil ik nog wel even aangeven dat ik de andere, normale, nummers va Mellon dik in orde vond (natuurlijk zitten enkele details nog niet goed, maar ja, het blad zit nog in de opstartfase zeg)