Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
BenNevis schreef:Maar ondertussen krijg je het weer voor elkaar, Erwin, om 999games zwart te maken (de suggestie dat 999games een Stalinistisch regime voert waarbij wanklanken beloont worden met ontslag). Het lijkt wel alsof je een persoonlijke vete voert. Ik vind eerlijk gezegd dat ik een stuk genuanceerder ben dan jij en vele anderen op dit forum.
Vermoedelijk heb je het door jouw zwaar gekleurde bril niet gezien, maar mijn verwijzing naar de voorwaarden voor spelleiders was een plaagstoot naar Alrick. Of is dit soms een van jouw andere gebruikersnamen?
Hoe durf je te stellen dat ik hiermee suggereer dat 999games een Stalinistisch regime voert? Deze interpretatie komt een tikje hysterisch over.
BenNevis schreef:Ik probeer de verschillende kanten van de zaak te bekijken, waarbij ik bij jou het gevoel krijg dat je alleen maar het Spellenspektakel/999games/Phalanx aan het bashen bent.
Ik ben bang dat jouw gekleurde bril, gebrek aan relevante kennis c.q. informatie en zo nu en dan een toefje onnozelheid jou hier parten spelen.
Ik neem het je niet kwalijk. Ik weet van mezelf dat ik 999 & Co. in principe een warm hart toedraag, maar ook dat ik hard en kritisch kan zijn als ze naar mijn mening fouten maken.
BenNevis schreef:Maar ondertussen krijg je het weer voor elkaar, Erwin, om 999games zwart te maken (de suggestie dat 999games een Stalinistisch regime voert waarbij wanklanken beloont worden met ontslag). Het lijkt wel alsof je een persoonlijke vete voert. Ik vind eerlijk gezegd dat ik een stuk genuanceerder ben dan jij en vele anderen op dit forum.
Vermoedelijk heb je het door jouw zwaar gekleurde bril niet gezien, maar mijn verwijzing naar de voorwaarden voor spelleiders was een plaagstoot naar Alrick. Of is dit soms een van jouw andere gebruikersnamen?
Misschien moet je iets vaker op refresh drukken. Ik heb mijn bericht vlak na het posten namelijk al aangepast (kwartier voor jouw bericht).
Hoe durf je te stellen dat ik hiermee suggereer dat 999games een Stalinistisch regime voert? Deze interpretatie komt een tikje hysterisch over.
Wilde je beweren dat jouw bericht ook op een andere manier te interpreteren was? Volgens mij sla ik de spijker op zijn kop met mijn reactie. Hysterisch zou ik het al helemaal niet willen noemen.
BenNevis schreef:Ik probeer de verschillende kanten van de zaak te bekijken, waarbij ik bij jou het gevoel krijg dat je alleen maar het Spellenspektakel/999games/Phalanx aan het bashen bent.
Ik ben bang dat jouw gekleurde bril, gebrek aan relevante kennis c.q. informatie en zo nu en dan een toefje onnozelheid jou hier parten spelen.
Ik neem het je niet kwalijk. Ik weet van mezelf dat ik 999 & Co. in principe een warm hart toedraag, maar ook dat ik hard en kritisch kan zijn als ze naar mijn mening fouten maken.
Ik denk dat enige zelfkritiek wel op zijn plaats is, Erwin.
Volgens mij kunnen jouw berichten in dit forum een stuk genuanceerder. Ik heb regelmatig het gevoel dat je een knuppel in het hoenderhok probeert te gooien. Als je wilt dat deze website wordt opgeheven en dat het spellenspektakel volgend jaar niet doorgaat, dan zou ik vooral zo doorgaan.
Ondertussen probeer ik nog de positieve kant te bekijken en opbouwende kritiek te geven.
Dit is mijn laatste reactie in deze draad, op aanraden van Cymric zal ik, zolang er geen slotje op deze draad komt, een slotje op mezelf gooien.
BenNevis schreef:
Dit is mijn laatste reactie in deze draad, op aanraden van Cymric zal ik, zolang er geen slotje op deze draad komt, een slotje op mezelf gooien.
Zeer verstandig. Je daalde namelijk vrij snel af tot een bedenkelijk laag niveau.
BenNevis schreef:
Zeer verstandig. Je daalde namelijk vrij snel af tot een bedenkelijk laag niveau.
Gasten, komop zeg. Kan iemand even wat water over de vlammen gieten?
Het wordt inderdaad wat heftig hier op de site maar het zou allemaal anders kunnen gaan als er meer transparantie was geweest. Andere uitgevers beter op de hoogte stellen, het publiek beter informeren (nu kwamen namen van stands, wie, wat en hoeveel wel heel erg laat). Door de organisatie is er een drassige bodem gelegd onder het geheel.
Overigens ben ik het eens met de meningen van Cymric en Erwin; zij behandelen dit onderwerp vanuit hun hart en behoeven niet naar de mond van de organisatie te praten. Als alles een heftig succes was geweest kwamen de dag na het Spsp ook allemaal haleluja verhalen.
Ook nu kan de organisatie beter aan doen om wat transparantie te tonen; waarom geen reactie, een uitleg waarom alles gegaan is zoals het gelopen is? (al is het maar om dat (kleine) deel van de bezoekers tevreden te stellen )
Als PS Games (bijvoorbeeld) pas heel erg laat een besluit neemt (wat blijkt uit sommige meldingen op het forum, geen zin om het op te zoeken), dan kan de organisatie dat toch ook niet tijdig melden.
Eigenlijk zou nu alles al voor 2007 moeten worden geregeld, wie geen stand koopt voor, laten we zeggen, begin april komt niet. Ben benieuwd wat er dan zou gebeuren.
Dit zal ook mijn laatste reactie zijn, tot er hopelijk meer duidelijkheid van de organisatie komt.
Ik draai al jarenlang demo's en van mijn baas moet ik inderdaad postief naar klanten zijn. Je had gelijk Erwin. Dat geldt natuurlijk niet hier, en ook niet in de meer informele contacten op de beurs. En ook van 999games medewerkers hoor je heus wel kritische geluiden. Waar het m.i. aan ontbreekt is informatie/communicatie. Iedereen hoort stukjes informatie en interpreteert dat weer op zijn/haar manier. Daar zal ik me ook ongetwijfeld aan schuldig maken. De discussie zelf mag van mij best scherp en levendig gevoerd worden. Ik hoop van harte dat de organisatie iets gaat doen met al die opmerkingen, en vooral dat ook laat weten. Ze hebben een geweldig middel in handen: Dit forum en deze webstek. Helaas is volgens mij dit forum het enige deel dat echt actief gebruikt wordt. De rest is al meer dan een jaar "in ontwikkeling". Zoveel hoeft het toch niet te kosten om dit verder uit te bouwen? Wie weet komt het ooit nog eens tot een Nederlandse variant op Boardgamegeek (BordSpelEigenheimers, kortweg BSE's )
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
cymric schreef:Volgens mij wordt het tijd voor een slotje. De argumenten zijn bekend, niet iedereen is het met elkaar eens (en zal dat ook niet worden); laten we afwachten hoe de organisatie reageert. Voor die reactie vind ik een tijdelijke ontheffing van het slot wel zo netjes: hoor en wederhoor.
Ik zou het fijn vinden als er een reactie zou komen. Maar terugkijkend in de tijd kwam er helaas vanuit het voormalige 999 forum nooit een formele reactie van 999 over gevoelige zaken. Het forum werd toen gezien als leuk extra, maar niet meer dan dat.
Ik verwacht dan ook geen reactie en zou positief verrast zijn als dat nu wel het geval zou zijn.
BenNevis schreef:Ik heb regelmatig het gevoel dat je een knuppel in het hoenderhok probeert te gooien. Als je wilt dat deze website wordt opgeheven en dat het spellenspektakel volgend jaar niet doorgaat, dan zou ik vooral zo doorgaan.
Ondertussen probeer ik nog de positieve kant te bekijken en opbouwende kritiek te geven.
Beetje te veel credits voor Erwin zou ik zeggen. Ik denk niet dat 1 persoon de website en het spsp kan stoppen
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing
alrick schreef: Wie weet komt het ooit nog eens tot een Nederlandse variant op Boardgamegeek (BordSpelEigenheimers, kortweg BSE's )
Ik loop al een tijd met het idee zoiets te bouwen. Echter ik kan het technisch bouwen, maar organisatorisch en functionele ideëen zijn niet aan mij besteed. (hoe breid je het uit en hoe houd je het levendig) Ik heb een achterban nodig waarmee we samen goede ideëen kunnen uitvoeren.
snowfalcon schreef:Ik zou het fijn vinden als er een reactie zou komen. Maar terugkijkend in de tijd kwam er helaas vanuit het voormalige 999 forum nooit een formele reactie van 999 over gevoelige zaken. Het forum werd toen gezien als leuk extra, maar niet meer dan dat.
Waarom is destijds dat 999-forum eigenlijk opgeheven?
Wat ik in deze draad geleerd heb is dat het SpSp en 999 innig verstrengeld zijn, en dat dit forum uiteindelijk dus ook door 999 opgezet is (of de BV erboven, ernaast, bedenk het).
Ik ga niet meedoen met het zwartmaken van 999, maar ik had liever gehad dat dit forum onafhankelijk van spellenproducenten was. Nu zou het zomaar kunnen, als er maar genoeg lelijke dingen gezegd worden over 999, dat de stekker eruit getrokken wordt en je op een zekere dag een 404 treft.
Verontschuldiging indien ik er helemaal naast zit en tevens voor het opnieuw afwijken van het oorspronkelijke onderwerp.
Overigens ben ik blij met het evenement SpSp an sich, ondanks alle mogelijke verbeteringen.
Wilde je beweren dat jouw bericht ook op een andere manier te interpreteren was? Volgens mij sla ik de spijker op zijn kop met mijn reactie. Hysterisch zou ik het al helemaal niet willen noemen.
Ik vind het kwalijk dat jij op deze manier aan de haal gaat met jouw verknipte interpretatie van mijn mening/bedoeling. Dit is ongepast gedrag voor een moderator.
Ik vind het normaal en gezond dat een uitgever van zijn spelleiders verlangt dat zij zich tijdens een beurs niet negatief over het bedrijf en de spellen uitlaten.
Tsaar schreef:
Waarom is destijds dat 999-forum eigenlijk opgeheven?
Er werd te veel gebekvecht, zeker toen de yo-gi-oh gemeenschap erbij kwam. Omdat, zoals ik al eerder zei, het forum aldaar werd gezien als leuke bijkomstigheid en de situatie zo was dat het forum niet meer als reclame voor 999 werd gezien, is er toen de stekker uitgetrokken.
My humble opinion...
alrick schreef: Wie weet komt het ooit nog eens tot een Nederlandse variant op Boardgamegeek (BordSpelEigenheimers, kortweg BSE's )
Ik loop al een tijd met het idee zoiets te bouwen. Echter ik kan het technisch bouwen, maar organisatorisch en functionele ideëen zijn niet aan mij besteed. (hoe breid je het uit en hoe houd je het levendig) Ik heb een achterban nodig waarmee we samen goede ideëen kunnen uitvoeren.
Goed plan, misschien is Ducosim een goede plek om zo'n forum op te zetten. Daar is al een soort forum (verwezen naar Prikbord) maar dat kan natuurlijk veel beter.
Nog beter lijkt mij als de onafhankelijke spellenstekken hun krachten in dit opzicht zouden bundelen, als een soort webring met elk hun eigen identiteit maar gezamelijk forum.
Ehm, we hebben het Spellenspektakel al. Net als Ducosim, boardgames.pagina, Kolonisten en carcassonne met een eigen forum. NSP is zelf wat bezig. Daarnaast mag ik graag de sites van Erwin en Ronald lezen. Wat mis ik nu allemaal nog? De hoeveelheid links gezien bij Erwin? (www.bordspel.com) Hoeveel halve communities hebben we nodig? Ik vind het nu al erg veel!
edit;
Een soort samenwerkingsverband is zo gek nog niet! (had post hierboven nog niet gezien)
Een samenwerkingsverband zou zeer goed zijn! Een ECHT forum waar alles besproken kan worden over bord- en kaartspellen is er namelijk niet.
Op boardgames.pagina.nl is het lastig discussieren vanwege de beperkte interface. Het vroegere spel-forum kwam nog in de buurt maar stopte er op een gegeven moment mee.
Als de grotere spellensites daar naar door zouden linken kan dat best wat worden.