Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Frost schreef:Deze keer een uitbreiding van 6 kaartjes voor het spel Navegador.
Navegador: Pirates & Diplomats
Bas
Beste mensen,
Is er nog iemand die deze uitbreiding over heeft, en voor een zacht prijsje wil afstaan? Ik heb Navegador met veel plezier geoefend en gespeeld op het EK bordspellen van vorig jaar, en snak al maanden naar een uitbreiding
Groet,
Erik
Beter 1 kaartspel in de hand, dan 10 in de kast...
Frost schreef:Deze keer een uitbreiding van 6 kaartjes voor het spel Navegador.
Navegador: Pirates & Diplomats
Bas
Beste mensen,
Is er nog iemand die deze uitbreiding over heeft, en voor een zacht prijsje wil afstaan? Ik heb Navegador met veel plezier geoefend en gespeeld op het EK bordspellen van vorig jaar, en snak al maanden naar een uitbreiding
Groet,
Erik
Lastige keuze.
The Village is een euro in een gek jasje. Verdien blokjes door bepaalde acties te kiezen. Zet blokjes om in andere dingen en die leveren punten op. Dat kan reizen zijn, dingen op de markt verkopen, of bijv. mensen in het klooster krijgen. Je kunt op flink wat manieren punten verdienen en het loopt redelijk soepel. Het sterf-mechanisme is ook grappig, maar wel een beetje gek (soms wil je zo snel mogelijk je mannetjes de dood in helpen om maar in de village chronicle opgenomen te kunnen worden). Het zit allemaal goed in elkaar (maar er is niks groundbreaking aan), maar ik maak me enigszins zorgen over de herspeelbaarheid. Na een paar potjes heb je de diverse mogelijkheden tot punten scoren wel uitgeplozen en wordt het denk ik teveel gepriegel op de vierkante centimeter...
Hawaii is een euro die wat vergelijkbaar is met Stenen Tijdperk en Wikinger. Het spel heeft een serie leuke mechanismes (verschillende currencies voor kopen van hutten en lopen over het eiland), random toewijzen van tegels op het eiland, random toewijzen van kostenfiches aan tegels (wat ook aantal vissen per ronde bepaald), random volgorde van eilanden die voorbij komen drijven, enz). Geen enkel spel zal hetzelfde zijn bij Hawaii. Er zijn een paar dominante strategieën waar je redelijk snel achterkomt, maar omdat de basis layout van het eiland per keer verschilt en zelfs per ronde de kostenfiches flink kunnen wijzigen is flexibiliteit te allen tijde geboden. De dominante strategieën zullen na een tijdje wel bekend zijn, maar het spel blijft variabel genoeg om elke keer anders te zijn.
Directe vergelijking:
- Hawaii speelt sneller dan The Village
- Hawaii heeft een grotere herspeelbaarheid dan The Village
- Beide spellen hebben aanpassingen voor aantal spelers, maar die van Hawaii werken beter om het spel met elk aantal 'tight' te houden.
Kortom, mijn stem gaat naar Hawaii, al vind ik ook The Village een leuk spel
Xildur schreef:Kan ik ergens vinden wat de verschijndata zijn dit jaar?
Spielbox schreef:Die Printausgabe der spielbox erscheint seit 2009 7-mal im Jahr,
jeweils im Februar, April, Mai, Juli, Oktober, November und Dezember.
Alle Hefte werden am selben Tag zum Versand gegeben.
Sollten Sie einmal länger als üblich auf Ihr Heft warten müssen,
wenden Sie sich bitte an Ihren Postzusteller
De Engelstalige uitgave verschijnt meestal een twee weken later.