Kickstarter meedoen?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder
Kickstarter meedoen?
Wizard's Tournament: Fantasy Card Game
Op de Kickstarter site loopt een project wat van wel heel fraai artwork voorzien is.
Wizard's Tournament
Ik weet nog niet of dit project het gaat halen, maar er resteren nog 14 dagen (29-05-2012 is de eindstreep) en ze zijn al over de helft.
Mocht deze Kickstarter lukken, dan heb ik er wel oren naar.
En aangezien dit spel een Kickstarter Exclusief zal worden, is dit de enige manier om het spel te verkrijgen.
Mijn (zoek)vraag: "Zijn er nog 3 mensen die mee willen doen?"
Kosten komen (incl verzending) uit op $41,25 (da's €32,50 momenteel) per persoon.
Graag hoor ik of er gegadigden zijn.
Op de Kickstarter site loopt een project wat van wel heel fraai artwork voorzien is.
Wizard's Tournament
Ik weet nog niet of dit project het gaat halen, maar er resteren nog 14 dagen (29-05-2012 is de eindstreep) en ze zijn al over de helft.
Mocht deze Kickstarter lukken, dan heb ik er wel oren naar.
En aangezien dit spel een Kickstarter Exclusief zal worden, is dit de enige manier om het spel te verkrijgen.
Mijn (zoek)vraag: "Zijn er nog 3 mensen die mee willen doen?"
Kosten komen (incl verzending) uit op $41,25 (da's €32,50 momenteel) per persoon.
Graag hoor ik of er gegadigden zijn.
Labels:
-
Wyckyd
- Generalist
Re: Kickstarter meedoen?
De art van de kaarten ziet er geweldig uit, maar het spel zelf lijkt wel enorm jatwerk.
Het zijn versimpelde Magic the Gathering kaarten en regels, met de setup van Dominion.
*sits back and waits for Hasbro lawsuit*
Het zijn versimpelde Magic the Gathering kaarten en regels, met de setup van Dominion.
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Mee eens zelfs de namen zijn overeenkomend.....Wyckyd schreef:De art van de kaarten ziet er geweldig uit, maar het spel zelf lijkt wel enorm jatwerk.
-
Wyckyd
- Generalist
Niet alleen de namen, zelfs sommige abilities:

Hoe is dit geen Serra Angel?

Een engel, kan vliegen, kost 5 om te spelen, heeft 4 power. En kan zowel blocken als aanvallen in 1 ronde.
Het hele 'activation token' is zo duidelijk een manier om 'tappen' te gebruiken, zonder de trademark te schenden.

Hoe is dit geen Serra Angel?
Een engel, kan vliegen, kost 5 om te spelen, heeft 4 power. En kan zowel blocken als aanvallen in 1 ronde.
Het hele 'activation token' is zo duidelijk een manier om 'tappen' te gebruiken, zonder de trademark te schenden.
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Feit. Maar ik ben ook voornamelijk gecharmeerd door het artwork.Wyckyd schreef:Een engel, kan vliegen, kost 5 om te spelen, heeft 4 power. En kan zowel blocken als aanvallen in 1 ronde.
-
Wyckyd
- Generalist
Artwork ziet er inderdaad erg goed uit. Maar zou eigenlijk nog wel willen zien of het uiteindelijk op een kaart tot z'n recht komt.Dharquen schreef:Feit. Maar ik ben ook voornamelijk gecharmeerd door het artwork.Wyckyd schreef:Een engel, kan vliegen, kost 5 om te spelen, heeft 4 power. En kan zowel blocken als aanvallen in 1 ronde.
-
gieli0
- Grote Dienaar
ik dacht leuk een spel dat LIJKT op magic, maar dit spel heb ik dus al... magic the gathering.
-
Wyckyd
- Generalist
Nou ja, het is dus niet precies hetzelfde - het lijkt simpeler. Geen verschil tussen power en toughness, maar 1 kleur mana, en geen landkaarten die je speelt en die in het spel blijven liggen, maar spirit kaarten die je vanuit je hand speelt (gejat van het geld van Dominion).gieli0 schreef:ik dacht leuk een spel dat LIJKT op magic, maar dit spel heb ik dus al... magic the gathering.
Maar voor de rest is best erg..
Activation marker = Tappen
Spirit = Mana
Spirit Pool = Mana Pool
Spell = Sorcery
Spell (fast) = Instant
Monster = Creature
Relic = Artifact
30 life = 20 life
De stack = "fast effects are resolved in reversed order"
-
Wyckyd
- Generalist
Oh, en dan nog het meest onvergeeflijke:
Je trekt 5 kaarten (Dominion) aan het begin van je beurt (Magic). Hier hadden ze net iets dichter bij Dominion moeten blijven: kaarten pakken aan het begin van een beurt zorgt voor vertraging - men kan z'n beurt niet van te voren plannen. En nu pak je ook nog 's 5 kaarten!
Nee wacht, het meest onvergeeflijke is natuurlijk dat de art inderdaad zo mooi is, dat ik toch nog ergens twijfel of het niet de moeite waard is dit spel te backen
Je trekt 5 kaarten (Dominion) aan het begin van je beurt (Magic). Hier hadden ze net iets dichter bij Dominion moeten blijven: kaarten pakken aan het begin van een beurt zorgt voor vertraging - men kan z'n beurt niet van te voren plannen. En nu pak je ook nog 's 5 kaarten!
Nee wacht, het meest onvergeeflijke is natuurlijk dat de art inderdaad zo mooi is, dat ik toch nog ergens twijfel of het niet de moeite waard is dit spel te backen
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Het lijkt heel erg op Magic en Dominion, en vele andere Card Games. Maar dat hoeft het natuurlijk niet slecht te maken. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen. Ik had soms graag gezien dat ze het wiel niet opnieuw uitvonden. Alhoewel ik het natuurlijk veel knapper vind dat als je met een nieuw spel op de proppen komt, het fantastisch speelt & ook nog eens origineel is. Je kunt niet alles hebben.
Je kunt nog rustig twijfelen. Ik moet eerst nog maar eens zien dat het project het haalt, we hebben nog dik anderhalve week.Wyckyd schreef:Nee wacht, het meest onvergeeflijke is natuurlijk dat de art inderdaad zo mooi is, dat ik toch nog ergens twijfel of het niet de moeite waard is dit spel te backen
-
Wyckyd
- Generalist
Ben ik het helemaal mee eens - er wordt wel vaker van nieuwe spellen gezegd dat ze 'niets nieuws' hebben. Maar juist door het mixen van bestaande mechanismes kan iets heel moois ontstaan.Dharquen schreef:Het lijkt heel erg op Magic en Dominion, en vele andere Card Games. Maar dat hoeft het natuurlijk niet slecht te maken. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen. Ik had soms graag gezien dat ze het wiel niet opnieuw uitvonden.
Maar dit spel gaat voor mij te ver. Je kan natuurlijk moeilijk meten hoe erg iets hetzelfde is, dus het enige wat ik heb is gevoel dat ik kreeg tijdens het lezen van de regels. En dat gevoel was overduidelijk een gemis: waar zit het nieuws? waar zit het interessante? waar zit datgene, waardoor de designer zichzelf een designer zou noemen?
Heb zelf heel veel magic gespeeld, maar ben nu gestopt onder andere omdat ik het verzamelen zat ben. Dus dit spel zou uitkomst kunnen bieden. Het zou ook juist als een slap aftreksel van Magic kunnen voelen.
Ga nog wel even een week nadenken.
-
Wyckyd
- Generalist
Nou, ik zie dat het project nog steeds maar op de helft zit.. zie dat er mensen zijn afgehaakt, omdat de bedenker al tijden niets van zich laat horen. Helaas broodbeleg.Dharquen schreef: Ik weet nog niet of dit project het gaat halen, maar er resteren nog 14 dagen (29-05-2012 is de eindstreep) en ze zijn al over de helft.
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Ik ben er ook bang voor dat het niks gaat worden. Snel screenshots maken.Wyckyd schreef:Nou, ik zie dat het project nog steeds maar op de helft zit.. zie dat er mensen zijn afgehaakt, omdat de bedenker al tijden niets van zich laat horen. Helaas broodbeleg.Dharquen schreef: Ik weet nog niet of dit project het gaat halen, maar er resteren nog 14 dagen (29-05-2012 is de eindstreep) en ze zijn al over de helft.
-
Ikno
- Sojaboon
Waarom screenshots? alle kaarten staan online voor pnp (http://jengames.com/uploads/Wizards_Tou ... ersion.pdf).Dharquen schreef:Snel screenshots maken.
Alsook de rules zijn te vinden?
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Helaas niet alle kaarten, maar je hebt gelijk. Je kunt het spel al gedeeltelijk gratis downloaden.Ikno schreef:Waarom screenshots? alle kaarten staan online voor pnp (http://jengames.com/uploads/Wizards_Tou ... ersion.pdf).Dharquen schreef:Snel screenshots maken.
Alsook de rules zijn te vinden?