Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De Spaanse spelautheur Javier Garcia heeft al in 2010 een 'print & play' versie van Belgium 1831 uitgebracht en op BGG staat dat een mayor publisher het spel gaat uitgeven op het aanstaande Spiel in oktober in Essen.
Artwork is door Chechu Nieto, bekend van Revolver.
De beschrijving heeft het over een politiek en sociaal economisch invloed spel dat zich afspeelt net na onafhankelijkheid van Belgie. Twee of drie spelers vertegenwoordigen de bourgeoisie en ze gaan de provincies industrialiseren door materialen te kopen om fabrieken te bouwen om zo nog meer economische macht te verkrijgen. Ze gaan ook stemmen in het congres en zoeken manieren om de politiek in de provincie naar hun hand te zetten.
Een spel wat plaatsvindt in Belgie vind ik per definitie al interessant en ik denk dat dat voor meerdere forumleden geldt.
Zijn er mensen die bekend zijn met de print & play? Welke mayor publisher zal dit zijn?
Laatst gewijzigd door ravinck op do 30 aug 2012, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
los uit de lucht gegrepen, maar de drie kleuren die vertegenwoordigd zijn doen wat denken aan een King of Siam. Kan er radicaal naast zitten ook natuurlijk
Volgens mij zijn de plaatjes van de print and play versie en weet niet of dit dan ook het artwork van het uiteindelijke spel zal zijn. Wel weet ik dat het spel op mijn Essen lijstje staat dus we wachten maar af welke stand we moeten bezoeken
Het wordt inderdaad iets om naar uit te kijken! Kijk eens wat een prachtig werk van Chechu Nieto. De speelkleuren in sfeervol zwart, geel en rood.
Alleen jammer dat de Zeeuws Vlaanderen is vergeten.
Via Erwin zijn twitter zag ik dat dit spel bij White Goblin Games uitgegeven gaat worden. Het spel gaat uiteindelijk King's Nation heten en wordt een spel voor 2 tot 3 personen.
Is trouwens wel doorgeschoven naar 2013, dus we moeten nog even geduld hebben.
Doorgeschoven? Ach ja, ik verbaasde me er al over dat het nog niet op de Spiel-lijsten stond, en met zoveel hamburgers op de grill wordt het op een gegeven moment een beetje vol. Jammer, ik had dit spel in Essen wel willen proberen.
Ander punt: ik zou de rationale voor het wijzigen van de titel willen weten. Belgium 1831 was een uitstekende naam die mij precies vertelde waar het geheel over ging. King's Nation is zo nondescript als de pest.
cymric schreef:Belgium 1831 was een uitstekende naam die mij precies vertelde waar het geheel over ging. King's Nation is zo nondescript als de pest.
Ik dacht aanvankelijk dat het om een 18xx ging (al waren ze in België in 1831 inderdaad met andere zaken bezig). King's Nation is aan de andere kant wel erg generiek.
blijkbaar heeft het bord, jammer genoeg, al heel wat aan 'formaat' ingeboet
en werd het een klein doosje met klein bordje
hopelijk is het spel goed
het uitkijken naar de eerste spelsessies nu ik het via giochistarter binnen gekregen heb.
zie link op geek https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... reign-king