De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Speel het populaire Weerwolvenspel online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Bericht door Bridget »

Overzicht van de deelnemers (volgorde van inschrijving):

Syroit-------------------------------Weerwolf
Jonathan------------------------------Ziener
Wyckyd-----------------------------Weerwolf
16 Feet Pauly------------------------Burger (geliefde) (2e burgemeester)
Rober-------------------------------Burger
Flash------------------------------Jager
Humske---------------------------Burger
Misth---------------------------------Weerwolf (1e burgemeester)
Ditterio------------------------------Heks (geliefde)
Kezuskrijst-----------------------------Burger
Pieter.schutz---------------------------Cupido

Als de speler in het spel dood gaat, zet ik achter zijn naam de rol die hij in het spel had.
In dit eerste spel doen alleen de standaard karakters mee.
Burgers, weerwolven, jager, heks, ziener, cupido.

-------------------------------------------

Het is nog rustig in het dorp, de zon komt net op.

Afbeelding
Een groepje kolonisten arriveert in het dorp. Ze zijn op zoek naar nieuw land en vinden dit een geschikte plek om hun eerste nederzetting te beginnen. De huisjes staan er al.
Maar is alles wel zo vredig als het lijkt?

Alle kolonisten verzamelen op het plein om kennis met elkaar te maken. Stel jezelf voor en geef aan wat je voor de groep kan betekenen, om er een mooi en welvarend dorp van te maken.

Als eerste gaan de dorpsbewoners een Burgemeester kiezen.
Zet de naam op wie je stemt in het groen (= color 008000 graag).

De deadline is dinsdag 29 mei om 20.00 uur, op dat moment wordt het donker in Wakkerdam, zoekt iedereen zijn slaapplaats op en valt de nacht.
Laatst gewijzigd door Bridget op di 05 jun 2012, 09:24, 7 keer totaal gewijzigd.
Everybody has the right to play...
Jonathan
Jakkiebak!

Re: De Weerwolven van Wakkerdam - -Spel 1

Bericht door Jonathan »

Wat een heerlijk zonnetje seg :) Daar ga ik van genieten!
En aangezien het zo mooi weer is ga ik terug ijsjes maken en verkopen :D Mijn kraampje vind je bij die boom link van het plein waar er veel schaduw is ;)
Smakelijk! :D
ditterio schreef:
Jonathan schreef:...
Ssssssst... mijn tactieken niet verraden
En de allereerste keer dat ik online weerwolven speelde, dan was ik samen met u weerwolf. Ik weet niet meer of we dat spelletje hebben gewonnen, maar we waren toch een goed team
Ah euh ik dacht dat ik tegen jou had gespeeld die eerste keer en niet met jou xD Maar die keer dat we samen hebben gespeeld (eerste keer of niet) hadden we denk ik wel gewonnen :p
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Ook ik kom de groep binnen gelopen en schud vrolijk iedereen de hand. "Ik ben humske, aangenaam. Ik leer graag iedereen wat beter kennen, voordat ik kan aangeven wie de burgemeester moet worden natuurlijk. Anders is het gissen in het donker."

"Wie ik ben? Een vrolijk geluimde vrouw die altijd in is voor een spelletje en een lekker drankje erbij. Maar ik kan ook serieus zijn en hou van overzicht en duidelijkheid als het aankomt op die serieuzere zaken".

"Eerst maar eens een verfrissend ijsje halen dan".
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Zo! Wat een weertje. Mooi weer om niets te doen. Lekker op de bank zitten, kijken naar hoe mensen van wakkerdam aan het werk zijn.

Een dorp zonder burgemeester is als een spellenkast zonder spellen. Dus gezien hij mij een ervaren weerwolfherkenner lijkt (en een weerwolf zoals Paul er zo uit kan halen) stem ik op Jonathan voor burgemeester.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

De Weerwolven van Wakkerdam - -Spel 1

Bericht door rober »

Hallo allemaal,
Leuk dat we er hier een mooi en gezellig dorp van maken.
Ijsjes zijn natuurlijk heerlijk met dit weer, maar we moeten zeker niet vergeten ook genoeg voedingszouten binnen te krijgen.
Bij mij kun je dan ook terecht voor een heerlijke, krachtige en goed gevulde soep.

Maar nu eerst een ijsje.
Heb je bananensmaak, Jonathan?
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

"Ijs? Hoorde ik hier het woord ijs vallen?"

Ik loop snel richting een klein groepje mensen die allemaal in de schaduw staan bij een fraai uitziende boom en sluit achteraan de rij die zich inmiddels vormt.

"Elkaar een beetje beter leren kennen onder het genot van een overheerlijk pistache-aardbeien-chocolade ijsje met discodip erop, dat doet mij denken aan de kampeertripjes die ik als kind altijd maakte! Wat vinden jullie trouwens van de bosrijke omgeving? Niet verkeerd toch! "
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Na mijn huisje geïnspecteerd te hebben maar eens kijken wat er in het dorp te doen is dus ik stap de deur uit en zie in de verte een rij mensen staan. Ik loop ernaartoe want ben wel nieuwsgierig en zie dat ze zomaar ijs verkopen.

Na een heerlijk ijsje genomen te hebben en wat kennis gemaakt te hebben toch maar even wat werk verzetten door in het mooie bosrijke omgeving hout en bladeren te sprokkelen voor een kampvuur zodat we als er iemand zou gaan jagen op wat everzwijnen we deze boven het kampvuur kunnen braden.
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Dat loopt hier goed, denk ik bij mij zelf, zoveel mensen die komen kopen en bijna allemaal super vriendelijk, heerlijk gewoon om zo te genieten van een gezellig babbeltje en een ijsje! :)

En natuurlijk heeft Jonathan de ijsboer ook bananen ijs :D Hoeveel bollen wil je Rober? :D

(Ik zal het op dit forum ook nog maar is zeggen: Let niet op mijn schrijffouten, ik heb namelijk dyslexie en ben al heel blij dat ik dit zojuist even correct heb kunnen schrijven :p )
rober
Standaard moderator

De Weerwolven van Wakkerdam - -Spel 1

Bericht door rober »

Hoeveel bollen?
Doe er maar 3.
Met chocodip graag.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Dat ijsje was heerlijk vanmiddag en bracht verlichting op een zo warme dag. Dat gezegd hebbende wil ik Misth aanwijzen als burgemeester, daar hij met het lumineuze idee kwam om hout te sprokkelen voor vuur! Het is een fijn warm en veilig gevoel een vuurtje in de nacht.

(weet niet of ik nou de goede groene kleur heb?)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

Ik ben dol op ijskreem, maar ik moet wel een beetje op mijn gewicht letten. Geef mij dus maar de soep :wink: Mmm, lekkere soep, wie zo'n lekkere soep kan maken, mag van mij burgemeester worden: Rober
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Groeten! Niet zo lekker geslapen, dus ik kom wat laat uit bed rollen vandaag. De keus tussen ijs en soep is eenvoudig. (Maar ik vind het wel een geniaal business plan om beide producten te verkopen!)

Hout sprokkelen is een puik plan, maar ik denk inderdaad dat we eerst belangrijke zaken moeten regelen: hoe kan het nou toch dat we nog steeds geen burgemeester hebben? Hoe lang is het al geleden dat de vorige is gevallen? Is al het overleg in het Katshuis voor niets geweest?

Ik nomineer Kezuskrijst, omdat hij ook gelijk over belangrijke zaken begint. Neus voor prioriteiten, en dat hebben we nodig.
Laatst gewijzigd door Wyckyd op ma 28 mei 2012, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Hmmm, dat moet toch ook alweer een tijdje geleden zijn geweest. Ik zou niet eens meer weten wie de vorige burgemeester was.

Ik denk dat het belangrijk is dat wij een ondernemende burgemeester hebben die goed aanvoelt wat er op welk moment nodig is. Daarnaast zijn ijsjes bij vergaderingen altijd lekker, dus ik nomineer Jonathan voor de functie van burgemeester.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Sow ik ben nog moe van de verhuizing van gisteren. het is nog een hele klus om die 321 koeien naar de nieuwe stal te brengen!? De hooizolder is bijna leeg maar gelukkig wordt het weer beter, en dan kunnen die krengen de wei in ;). Maar een soepijsje dat klinkt goed!? Voor de liefhebbers heb ik altijd verse melk en kaas in de aanbieding in mijn landwinkeltje.

Waar oh waar zijn die soepijsje toch te koop? Ik zie alleen maar soep en ijs apart verkocht worden.

Met de survival skills die hij tot dusver heeft getoond nomineer ook ik Misth tot burgermeester. Lijkt me verstandig!!? Kezuskrijst is een beetje te bevooroordeeld vind ik, en een goede burgemeester moet meer kunnen dan alleen soep koken of ijs maken ;).
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Hmm moeilijke, ik twijfel hard tussen Humske en Misth. Voorlopig kies ik Humske. Zij heeft zich als enige echt goed voorgesteld en het is goed om te weten wat je aan andere hebt ;)
(Keuze staat nog wel niet definitief vast, misschien kan iemand anders mij nog wel overtuigen om een goede burgemeester te zijn.)