De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Speel het populaire Weerwolvenspel online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Jonathan
Jakkiebak!

Re: De Weerwolven van Wakkerdam - -Spel 1

Bericht door Jonathan »

Omg! Dit is erg! :o Wie wil er nu Humske vermoorden? Wie heeft daar baat bij? OF wie houd er van vrouwelijk vlees? Pfoe, veel vragen en weinig antwoorden, ik voel me op dit moment toch niet zo veilig meer! Hebben we nog houd van vorige nacht over?
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Volgens mij is er voldoende hout om in elk geval nog één avond door te komen, daarna zullen we weer het bos in moeten om een nieuwe voorraad aan te leggen.

Het is wat, het ene moment ben je volop in de running om burgemeester te worden en het volgende moment word je gegrepen door weerwolven......
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ditterio »

Ik blijf bij mijn eerste gedacht en wil Syroit op de brandstapel. Hij is de enigste persoon die zich tot hiertoe al verdacht heeft gemaakt in mijn ogen: als eerste iemand beschuldigen en verwarring zaaien. Het is een gok, maar wel een beredeneerde gok.
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Wel ditterio, ik ben sterk geneigd om je te volgen. Toen als de weerwolven de strijd zagen losbarsten tussen Humske en Mitsh, zagen ze dat Humske geen weerwolf was, waarschijnlijk hebben ze dan maar voor de zekerheid voor Humske gekozen zodat als Humske de burgemeester werd, ze meteen een opvolgster zou moeten kiezen, en dan hadden de weerwolven weer een kans extra om burgemeester te worden. Natuurlijk niet zeker van deze theorie, maar lijkt me wel logisch.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Ik ben wel nieuwsgierig. Misth, onze burgemeester, heeft aangekondigd dat hij Lumske direct tot burgemeester zou benoemen als hij zou sterven. Echter is Lumske hem nu voorgegaan in de dood.
Misth, heb je ook al besloten wie je nieuwe directe opvolger zal zijn? Ik zou dit graag vast willen weten omdat je nu een soort "vrije hand" hebt. Het zou wel prettig zijn een soort belofte van je te kennen. Ik beschuldig je dus nergens van, maar ik zou toch graag een beetje vastigheid hebben van onze burgemeester na deze (vrij beroerde) nacht.
Afbeelding
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Als Lumske dood was dan leefde Humske nog! Was het maar waar!

Voor de rest wel een mooi pleidooi ;)
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

ditterio schreef:Ik blijf bij mijn eerste gedacht en wil Syroit op de brandstapel. Hij is de enigste persoon die zich tot hiertoe al verdacht heeft gemaakt in mijn ogen: als eerste iemand beschuldigen en verwarring zaaien. Het is een gok, maar wel een beredeneerde gok.
Zoals ik al zei, vind het ook verdacht als iemand gelijk verdenkingen uit.. maar die verdenkingen vonden ook snel bijval. Ik vind pieter.schultz dus ook verdacht.

Burgemeester, heb je nog bemoedigende woorden in deze barre tijd?

(en, is er sprake van opvolging bij het overleiden van een burgemeester? Komt er dan niet een nieuwe stemming?)
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Nee de burgemeester wijst direct zijn opvolger aan.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Hmm, dat is allemaal niet zo fraai.
Degene waar ik het volste vertrouwen in had, bleek inderdaad een onschuldige burger te zijn. Maar nu is ze helaas overleden. Ik ga de rest dus even heel goed in de gaten houden.
Ik wil nog niet direct met verdenkingen gaan rondstooien maar een idee heb ik wel al, naar aanleiding wat er zich hier gisteravond heeft afgespeeld........ :think:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Dubbel gevoel deze ochtend. Natuurlijk gaan in de eerste plaats mijn gedachten naar Humske. Het was een kort maar krachtig bezoek hier in Wakkerdam. We zullen aan je denken. Ik zal er alles aan doen om de dader van dit onheil te pakken te krijgen.

Daarnaast wil ik Misth ook feliciteren met zijn burgemeesterschap. Zo te zien zal het een zware taak worden om alle dorpsbewoners op het zelfde spoor te krijgen. Ikzelf wordt dan wel beschuldigd om verdeeldheid te zaaien, maar de reden van Ditterio is volgens mij ook maar vaag beargumenteerd. Hieronder even zijn citaat!
ditterio schreef:Ik blijf bij mijn eerste gedacht en wil Syroit op de brandstapel. .../... Het is een gok, maar wel een beredeneerde gok.
Ik blijf de 2 voedselvoorzieners even volgen en Pieter.Schultz was ook wel erg snel om zijn verdenkingen weer bij te draaien ivm Robèr. Spelen ze onder een hoedje?

Ik wacht nog heel even met een definitieve stem. Ik wil graag nog even wat reacties lezen van enkele stille aanwezigen, want ze zeggen ook "Stille waters hebben diepe gronden".
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

OOHH humske de bumske!? Ben je gewoon opgepeuzeld in de nacht door weerwolven!? gecondoleerd voor alle nabestaanden. Rust er soms een vloek op dit dorp?

Het is allemaal erg moeilijk om met een logische beredenatie te komen aangezien we vrijwel nog niks weten. Er is maar 1 persoon in ons mitst 'naast de weerwolven natuurlijk' die meer weet, en dat is de Ziener, maar misschien heeft deze wel de rol van humske gezien ? Dat is ook niet handig. Eerst stemronde is veelal een gok dus.

En volgens mij hoeft misht pas openbaar te maken wie de opvolger wordt als hij dood gaat...

Ik kijk nog even aan wat anderen willen beargumenteren. Maar op dit moment denk ik dat ik ga stemmen op 1 van de volgende mensen:
Ditterio, Flash, Jonathan, KezusKrijst, Misth, Pieter.Schultz, Rober, Syroit, Wyckyd. ;)
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

16 Feet Pauly schreef:Ditterio, Flash, Jonathan, KezusKrijst, Misth, Pieter.Schultz, Rober, Syroit, Wyckyd. ;)
Persoonlijk zou ik Syroit er af laten en vervangen door 16 Feet Pauly :lol: , maar dat is een persoonlijk keuze natuurlijk.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

syroit schreef:en Pieter.Schultz was ook wel erg snel om zijn verdenkingen weer bij te draaien ivm Robèr. Spelen ze onder een hoedje?
Dat mag natuurlijk maar ik was meer bereid om mijn te snelle oordeel weer terug te draaien. Overigens stel ik het altijd zeer op prijs als men mijn naam goed wil schrijven :D
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

pieter.schutz schreef:Overigens stel ik het altijd zeer op prijs als men mijn naam goed wil schrijven :D
Ik zal mijn best doen, mijn excuses :oops:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Ik ben geschokt door het voorval van Humske en mijn gedachten zijn bij haar. Ze had niets dan goeds met ons voor alleen dachten de weerwolven daar anders over. :cry:

Ook ben ik blij met het vertrouwen dat jullie in mij hebben geschonken en wie vertrouwen geeft moet vertrouwen krijgen en vooral bescherming.

Wat kunnen we dus nu doen om ons dorp tegen dit soort aanvallen te beschermen?

Het lijkt me niet handig om onrust te veroorzaken en een heksejacht te ontketenen ondanks dat we een schuldige aan moeten wijzen. Laten we vooral rustig blijven.

We kunnen ons gaan verdedigen tegen aanvalen zoals:
  • Geweer met zilveren kogels
  • Wijwater drinken in plaats van drinkwater
  • Heks kan een afslachting voorkomen
Is er iemand die water kan zegenen? of weet hoe je zilver delft? Ook kunnen we een petitie starten voor de heks in ons midden om vannacht nog een afslachting te voorkomen.

Hoe komen we erachter wie dit op zijn geweten heeft en hoe wijzen we een schuldige aan?

Graag zie ik dat we feiten boven tafel krijgen zoals:
  • Wie heeft nieuwe kleren?
  • Wie heeft veel lichaamsbeharing?
  • Wie van ons heeft lang geslapen na de aanval van gisteren?
  • Is er iemand gezien in het bos voordat deze uit zijn huis kwam?
  • Waarom is niemand Humske komen redden?
  • Wie is er wel wakker geworden en heeft gekeken die nacht?
  • Kan onze ziener hints of richting geven aan wat hij gezien heeft?
Als iemand hier antwoord op heeft of bedenkingen hard kan maken graag.

Ik hoor graag ook van jullie mogelijkheden om een dader aan te wijzen.

Opvolger

Ik moet nu nog niet denken aan een opvolger maar zie graag waarom iemand mijn opvolger zou moeten worden. Humske was voor mij, zeker vanwege de strijd om het burgermeesterschap een goede opvolger geweest.

Mijn opvolger moet bekend zijn voordat ik dood ga en tot die tijd kan ik die blijven wijzigen.

Voorlopig gaat mijn stem van opvolger naar 16 Feet Pauly gezien de harde werker die hij is gebleken en standvastig in zijn optreden. Iemand die 321 koeien kan leiden naar een stal en zich hier verantwoordelijk voor voelt en daarnaast ook nog een winkel draaiende houdt kan ook het burgermeesterschap aan.