De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
rober
- Standaard moderator
Re: De Weerwolven van Wakkerdam - -Spel 1
Wel, beste Burgemeester Misth,
Mag ik u alvast feliciteren met dit cordate optreden?
Rust is inderdaad datgene wat we nodig hebben om deze crisis te lijf te gaan.
U doet alvast een hele hoop goede suggesties en stelt goede vragen.
Ik zal zeker kijken waar ik mijn steentje bij kan dragen".
Één ding wil ik alvast beloven.
Mochten we over wijwater kunnen beschikken, dan zal ik dat met alle plezier toevoegen aan mijn soep. Het voedsel dat we hier met ons allen nuttigen dient 100% safe te zijn, en daar wil ik wel garant voor staan.
Enkel beschik ik zelf niet over de kennis en kunde om het water te zegenen.
Daar moeten we toch echt een priester voor hebben, denk ik.
Mag ik u alvast feliciteren met dit cordate optreden?
Rust is inderdaad datgene wat we nodig hebben om deze crisis te lijf te gaan.
U doet alvast een hele hoop goede suggesties en stelt goede vragen.
Ik zal zeker kijken waar ik mijn steentje bij kan dragen".
Één ding wil ik alvast beloven.
Mochten we over wijwater kunnen beschikken, dan zal ik dat met alle plezier toevoegen aan mijn soep. Het voedsel dat we hier met ons allen nuttigen dient 100% safe te zijn, en daar wil ik wel garant voor staan.
Enkel beschik ik zelf niet over de kennis en kunde om het water te zegenen.
Daar moeten we toch echt een priester voor hebben, denk ik.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
Omg
iemand vermoord????? Ik zat gisterenavond lekker op de bank de liveshow te kijken van The voice of Wakkerdam waar 16ft Pauly een gewelde cover zong van Small town boy van Bronski beat. Tja die Paul heeft een goed alibi, maar de rest?????
Nu staan we dus voor een moeilijke keus. Een moment van bezinning lijkt mij een goed idee.
Nu staan we dus voor een moeilijke keus. Een moment van bezinning lijkt mij een goed idee.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik had mezelf er in een eerdere post ook bij staan maar ik meen dat je niet op jezelf mag stemmen. Of was dat een ander spel?syroit schreef:Persoonlijk zou ik Syroit er af laten en vervangen door 16 Feet Pauly16 Feet Pauly schreef:Ditterio, Flash, Jonathan, KezusKrijst, Misth, Pieter.Schultz, Rober, Syroit, Wyckyd., maar dat is een persoonlijk keuze natuurlijk.
@ Kezuskrijst /offtopic LOL al die spellen in je bannerblockje heb ik aan meegedaan!? Goeie zaak sjaak
-
Jonathan
- Jakkiebak!
Mitsh, je doet mooi werk! Helaas moet ik melden dat ik niet kan helpen. Ben maar 1 keer wakker geworden in de nacht, maar toen was alles rustig voorzover ik van in mijn warm bedje kon horen. Ik zou zelfs niet eens weten om hoe laat dat het was... Misschien de vroege ochtend, maar het kon ook ergens in het midden van de nacht zijn.
Voorlopig is er:
1 stem voor Syroit
1 Stem voor pieter.schutz
Mitsh, wie vertrouw jij niet? Wie is volgens jou de dader van dit drama??
Rober, is jou soep al gezegend?? Ik wil vannacht echt geen risico nemen!!!
Pauly, heb jij ergens een geweer liggen voor je koeien te beschermen van vossen, hopelijk kunnen we die dan gebruiken..
Heeft er iemand nog knoflook of een geheim middeltje?
Voorlopig is er:
1 stem voor Syroit
1 Stem voor pieter.schutz
Mitsh, wie vertrouw jij niet? Wie is volgens jou de dader van dit drama??
Rober, is jou soep al gezegend?? Ik wil vannacht echt geen risico nemen!!!
Pauly, heb jij ergens een geweer liggen voor je koeien te beschermen van vossen, hopelijk kunnen we die dan gebruiken..
Heeft er iemand nog knoflook of een geheim middeltje?
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
In tegenstelling tot Millers Hollow zijn geweren hier in Wakkerdam niet legaal dus die heb ik niet!? Ik werd vannacht gewekt door 1 van mijn koeien die een scheet liet, daarna weer rustig verder gaan slapen in de stinklucht!?
-
Flash
- Wu Feng
Zullen die andere 320 koeien blij mee geweest zijn...16 Feet Pauly schreef: Ik werd vannacht gewekt door 1 van mijn koeien die een scheet liet, daarna weer rustig verder gaan slapen in de stinklucht!?
Als de geweren hier niet gelegaliseerd kunnen worden, zullen we het op de ouderwetse manier moeten doen, met pijl en boog! Wellicht is er iemand in het dorp die zilveren punten aan de pijlen kan maken??
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Iedereen babbelt maar, maar niemand durft een verdachte aan te duiden, heb ik de indruk 
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Tja, hier gaan we weer vrees ik, eerst ijsjes aan de man brengen en nu gewoon zeggen dat je wakker was en niets gemerkt hebt ... Misschien was je wel te druk bezig?Jonathan schreef:Ben maar 1 keer wakker geworden in de nacht, maar toen was alles rustig voorzover ik van in mijn warm bedje kon horen.
Aangezien Ditterio aanspoort om namen te noemen, bij deze. Jonathan, je bent mijn hoofdverdachte!
-
Jonathan
- Jakkiebak!
Oke mooi, dan heb ik geen enkele reden meer om nog te geloven dat je onschuldig bent! En dit was geen slimme zet van jou, want je wist dat ik je al niet vertrouw, en nu heb je er nog een stem bovenop degene die je al had!syroit schreef:Tja, hier gaan we weer vrees ik, eerst ijsjes aan de man brengen en nu gewoon zeggen dat je wakker was en niets gemerkt hebt ... Misschien was je wel te druk bezig?Jonathan schreef:Ben maar 1 keer wakker geworden in de nacht, maar toen was alles rustig voorzover ik van in mijn warm bedje kon horen.
Aangezien Ditterio aanspoort om namen te noemen, bij deze. Jonathan, je bent mijn hoofdverdachte!
Syroit, ge zult boeten voor wat je hebt gedaan!
En wat is er mis met ijsjes verkopen? Jij vond ze anders wel heel lekker en je bent wel 2 keer terug gekomen voor een nieuwe te vragen. Dat is mooi dat
-
Mistharfare
- Website beheerder
Heren, heren rustig!. Zonder enkel bewijs of gegronde reden elkaar beschuldigen heeft geen toegevoegde waarde en zaait inderdaad paniek. Laten we samen beraadslagen en met beargumentatie komen waarom iemand verdacht is.
De huidige tussenstand is wel:
16 Feet Pauly stemt op ...
Ditterio stemt op Syroit
Flash stemt op ...
Jonathan stemt op Syroit
KezusKrijst stemt op ...
Misth stemt op KezusKrijst
Pieter.Schutz stemt op ...
Rober stemt op ...
Syroit stemt op Jonathan
Wyckyd stemt op Pieter.Schutz
De huidige tussenstand is wel:
16 Feet Pauly stemt op ...
Ditterio stemt op Syroit
Flash stemt op ...
Jonathan stemt op Syroit
KezusKrijst stemt op ...
Misth stemt op KezusKrijst
Pieter.Schutz stemt op ...
Rober stemt op ...
Syroit stemt op Jonathan
Wyckyd stemt op Pieter.Schutz
Laatst gewijzigd door Mistharfare op do 31 mei 2012, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
En waar haal jij dat vandaan?Jonathan schreef:En wat is er mis met ijsjes verkopen? Jij vond ze anders wel heel lekker en je bent wel 2 keer terug gekomen voor een nieuwe te vragen. Dat is mooi datIk zal nog eens zoveel moeite doen om een ijsjes te maken voor jou! Ik dacht dat je anders waart
Ik zal even een quote uit mijn eerst bericht er bij halen en een belangrijk deel onderstrepen!
Ik ben dus wel degelijk van die ijsjes af gebleven, en misschien wel terecht. Je zit nu dingen in mijn schoenen te schijven die niet waar zijn. Dus weer een streepje achter je naam er bij op mijn lijst, en dat is niet goed kan ik je zeggen.syroit schreef:Vertrouwt iedereen de ijsjes van Jonathan wel? of de soep van Robèr? Misschien zit er wel meer in dan we willen of denken. Op dit moment ga ik liever nog even voor mijn eigen pik-nik die ik thuis nog snel even gemaakt heb. Als ik zie dat het met de rest goed gaat ken ik misschien de ijsboer en soepboer wel vertrouwen ...
Ik hoop dat de anderen nu ook gaan inzien dan Jonathan wel erg veel moeite aan het doen is om zich zogezegd onschuldig te maken, maar let goed op!
-
Mistharfare
- Website beheerder
Interessante scenario's:
Daarnaast ben ik zelf maar even weer wat hout gaan sprokkelen want het was nagenoeg op. Ook is het misschien een idee om wacht te houden? Vrijwilligers?
- kezuskrijst heeft zich er afzijdig gehouden al die tijd en heeft het alleen over "Mooi weer om niets te doen. Lekker op de bank zitten, kijken naar hoe mensen van wakkerdam aan het werk zijn." en oog voor de TV.
- Als Syroit een weerwolf zou zijn waarom is ditterio er nog?
- Rober, Jonathan, 16 Feet Pauly en Misth denken gelijk aan eerste levensbehoeften terwijl de rest ervan profiteert en niet zelf met ideeën komt.
- Wyckyd, Flash en Rober proberen mee te denken in oplossingen die bij kunnen dragen aan de rust in de groep.
- kezuskrijst, Syroit, ditterio en Jonathan zijn voornamelijk bezig met wantrouwen en zwarte pieten.
Daarnaast ben ik zelf maar even weer wat hout gaan sprokkelen want het was nagenoeg op. Ook is het misschien een idee om wacht te houden? Vrijwilligers?
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Als ik vannacht zou gestorven zijn, dan was iedereen 100% zeker dat syroit achter deze daad zat. Daarom heeft hij niet opgetreden. Stel dat syroit geen wolf is, dan zouden de andere weerwolven net wel mij uitkiezen omdat iedereen dan toch naar syroit zou kijken en syroit onschuldig zou sterven. Aangezien dat niet is gebeurd, stijgt mijn gevoel dat syroit wel degelijk een wolf is.Misth schreef:
[*]Als Syroit een weerwolf zou zijn waarom is ditterio er nog?
En mag ik vragen waarom jij syroit zo hard verdedigd?
-
Mistharfare
- Website beheerder
Ik verdenk Syroit, kezuskrijst en jou net zoveel maar kezuskrijst valt op door zijn minime voorkomen en afstandelijke houding.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Misth schreef: Na een heerlijk ijsje genomen te hebben en wat kennis gemaakt te hebben toch maar even wat werk verzetten door in het mooie bosrijke omgeving hout en bladeren te sprokkelen voor een kampvuur zodat we als er iemand zou gaan jagen op wat everzwijnen we deze boven het kampvuur kunnen braden.
Na het aanmaken van het vuur en het spit erboven zijn we klaar voor een gezellig kampvuur met de everzwijnen op het spit, die we konden vangen toen ze op zoek gingen naar wat eten.
Zowel Misth als Flash solliciteren naar de rol van jager. Aangezien er maar 1 van jullie beide de echte jager kan zijn, is de kans groot dat er 1 weerwofl tussen jullie zit.Flash schreef: Volgens mij is er voldoende hout om in elk geval nog één avond door te komen, daarna zullen we weer het bos in moeten om een nieuwe voorraad aan te leggen.
Als de geweren hier niet gelegaliseerd kunnen worden, zullen we het op de ouderwetse manier moeten doen, met pijl en boog! Wellicht is er iemand in het dorp die zilveren punten aan de pijlen kan maken??