De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1
Ik ga weer voor mijn vorige verdenking. Dus Jonathan hier ben ik weer. Ik heb nog steeds geen goede reden gezien om jou niet te verdenken.
@kezuskrijst: zo'n idee had ik ook al, vandaar dat Jonathan er weer een verdenking bij had van mijn kant.
Ik ben benieuwd naar zijn verweer.
@kezuskrijst: zo'n idee had ik ook al, vandaar dat Jonathan er weer een verdenking bij had van mijn kant.
-
Jonathan
- Jakkiebak!
Wel ik dacht het ook dat Mitsh eerlijk was.. maar blijkt niet zo te zijn. Ik heb hem namelijk zien rondlopen vannacht, en het was deze keer niet met een stapel houd...kezuskrijst schreef:Nou, deze inwoner van Wakkerdam snapt er geen pannekoek meer van. Hoe kan misth een slechterik zijn als hij zojuist een wolf op de brandstapel heeft gedirigeerd?
Duidelijk voor mij is dat Jonathan of dittero op de brandstapel mogen, die
Lijken mij sowieso onder 1 petje te spelen. Wie van de twee eerst mag, daar ga ik nog even over denken.
-
Jonathan
- Jakkiebak!
Oh Syroit, op dit moment ben ik niet zeker van wat ik moet geloven of niet van jou, maar aangezien ik Mitsh heb zien rondlopen van nacht ben ik zeker van hem, dus hij moet dood en jij krijgt van mij uitstel van executie, hoe het morgen afloopt zien we dan nog welsyroit schreef:Ik ga weer voor mijn vorige verdenking. Dus Jonathan hier ben ik weer. Ik heb nog steeds geen goede reden gezien om jou niet te verdenken.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Dat begrijp ik niet goed. Als je denkt dat je weet wie de wolven zijn, moet je dat voor u houden, maw ik mag niet zeggen dat ik denk dat persoon x en persoon y de wolven zijn? En ik mag ook niet raden naar andermans rollen?Bridget schreef:Mededeling voor iedereen:
Het spel moet tot het einde eerlijk gespeeld worden. Als je denkt dat je weet hoe het zit, wie de wolven zijn, of andere verdeling van de rollen, houdt dit voor je!
Van het begin tot het eind van het spel moeten mensen op eerlijke manier beschuldigingen uiten en verweer kunnen geven.
Pas als een karakter overlijdt in het spel in de nacht of op de brandstapel, is er zekerheid over welke rol de speler had. Dit wordt door de spelleider bekend gemaakt.
Enfin, mijn vorig bericht werd dus verwijderd door de spelleiding. Daarom ga ik het nu dus kort houden. Ik verdenk nog steeds syroit (al heel het spel) en misth (omdat hij al heel het spel syroit beschermt).
Ik stem op Misth en ik stem niet op syroit omdat ik maar 1 stem mag uitbrengen
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Eens even de balans opmaken. Syroit krijgt vier stemmen net als Wyckyd. Misth kiest ervoor om Wyckyd op de brandstapel te gooien en dit blijkt een goede keuze. Verassend genoeg zijn er mensen die gelijk vinden dat dit Syroit vrijpleit. Ik wil niet zeggen dat Syroit wel een wolf is, maar we weten dat nog helemaal niet.
Uit de gebeurtenissen van de nacht kunnen we concluderen dat de heks vannacht iemands leven heeft gered. Aangezien er nog wolven in ons midden zijn, maar er is vannacht niemand gestorven. De reacties van Jonathan en Rober lijken te impliceren dat zij de heks en/of ziener zijn en Misth vannacht in wolvenvorm hebben zien rondsluipen. Ik vind het een eng idee dat er na onze vreugdebarbecue een wolf is opgestaan om mijn gasten te doden. Dank aan de heks voor het redden.
Maar nu het probleem. Hoe kunnen wij zeker zijn dat Jonathan en Rober de waarheid spreken over hun identiteit. Misschien zijn zij de wolven die onze burgervader proberen zwart te maken! Ik ben nog niet zeker, maar toch wantrouw ik Misth
Uit de gebeurtenissen van de nacht kunnen we concluderen dat de heks vannacht iemands leven heeft gered. Aangezien er nog wolven in ons midden zijn, maar er is vannacht niemand gestorven. De reacties van Jonathan en Rober lijken te impliceren dat zij de heks en/of ziener zijn en Misth vannacht in wolvenvorm hebben zien rondsluipen. Ik vind het een eng idee dat er na onze vreugdebarbecue een wolf is opgestaan om mijn gasten te doden. Dank aan de heks voor het redden.
Maar nu het probleem. Hoe kunnen wij zeker zijn dat Jonathan en Rober de waarheid spreken over hun identiteit. Misschien zijn zij de wolven die onze burgervader proberen zwart te maken! Ik ben nog niet zeker, maar toch wantrouw ik Misth

-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Heb je er al eens aan gedacht dat misth misschien niet wou kiezen tussen syroit en wyckyd omdat hij ze allebei in leven wou laten?kezuskrijst schreef:Nou, deze inwoner van Wakkerdam snapt er geen pannekoek meer van. Hoe kan misth een slechterik zijn als hij zojuist een wolf op de brandstapel heeft gedirigeerd?
Lijken mij sowieso onder 1 petje te spelen. Wie van de twee eerst mag, daar ga ik nog even over denken.
Door wyckyd te kiezen, worden misth en syroit vrijgepleit, en iedereen loopt in de wolvenval.
-
Flash
- Wu Feng
Een mooie balans alhoewel ik door het aantal beschuldigingen dat nu willekeurig door de lucht heen vliegt de draad nog steeds een klein beetje kwijt ben. Maar dat zou best een tactisch spel kunnen zijn dat door de wolven wordt gespeeld.pieter.schutz schreef:Eens even de balans opmaken. Syroit krijgt vier stemmen net als Wyckyd. Misth kiest ervoor om Wyckyd op de brandstapel te gooien en dit blijkt een goede keuze. Verassend genoeg zijn er mensen die gelijk vinden dat dit Syroit vrijpleit. Ik wil niet zeggen dat Syroit wel een wolf is, maar we weten dat nog helemaal niet.
De ziener en de heks zijn ons tot nu toe goed van dienst geweest. De schade had ten slotte een stuk groter kunnen zijn. Of dit Jonathan en/of Rober zijn? Ik denk er het mijne van.
We zijn het er in elk geval over eens dat er zich meerdere wolven onder ons bevinden. Ik voel er weinig voor om als weerloos slachtoffer te gaan zitten wachten. We moeten ons kunnen verdedigen tegen deze monsters. Iemand een idee hoe? Wellicht kunnen we een val maken als we gebruik maken van 1 of meer van de 321 koeien van 16-feet_Pauly. Dat moet toch een soort van lopend feestmaal zijn voor de wolven.
-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
ditterio schreef:Heb je er al eens aan gedacht dat misth misschien niet wou kiezen tussen syroit en wyckyd omdat hij ze allebei in leven wou laten?kezuskrijst schreef:Nou, deze inwoner van Wakkerdam snapt er geen pannekoek meer van. Hoe kan misth een slechterik zijn als hij zojuist een wolf op de brandstapel heeft gedirigeerd?
Door wyckyd te kiezen, worden misth en syroit vrijgepleit, en iedereen loopt in de wolvenval.
Volgens deze beredenering moeten er dus drie weerwolven in Wakkerdam zijn, want stiryot is er dan een en onze burgervader moet dan ook aan de verkeerde kant van goed en slecht staan....
Drie weerwolven kan natuurlijk, maar de kans dat een groep in een keer op het goede spoor zit en 2 van de drie weerwolven raad lijkt mij klein
Mijn stem gaat naar Dittero
-
Mistharfare
- Website beheerder
Gelukkig heb ik de juiste keus gemaakt en ben ik blij dat de heks nog meer drama heeft voorkomen.
Maar ik krijg een hele nare bijsmaak van alle beschuldigingen en begrijp nu goed wat er bedoelt wordt met een giftig geschenk dat burgermeesterschap. Ik voel me diep bedroefd en dit noem ik echt stank voor dank.
Ik ga voorlopig niemand meer beschuldigen want ben het een beetje zat hier met alle verwijten over en weer. 16 Feet Pauly heb je nog hulp nodig met je winkel of het melken van die 321 koeien? Of kan ik iemand anders helpen met belangrijkere zaken?
PS. Je posts Jonathan voelen erg haatvol aan, vergeet niet dat dit een spelletje is.
Maar ik krijg een hele nare bijsmaak van alle beschuldigingen en begrijp nu goed wat er bedoelt wordt met een giftig geschenk dat burgermeesterschap. Ik voel me diep bedroefd en dit noem ik echt stank voor dank.
Ik ga voorlopig niemand meer beschuldigen want ben het een beetje zat hier met alle verwijten over en weer. 16 Feet Pauly heb je nog hulp nodig met je winkel of het melken van die 321 koeien? Of kan ik iemand anders helpen met belangrijkere zaken?
PS. Je posts Jonathan voelen erg haatvol aan, vergeet niet dat dit een spelletje is.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Daar ben ik het mee eens Misht, het moet wel leuk blijven.
Melken is geen probleem ik heb een volledig geautomatiseerde melkstraat
hahahaa.
En ja je mag ouwe berta wel als beet gebruiken voor een wolven val. Die geeft al een tijd geen melk meer en ze is te taai om op te eten als mensch zijnde
.
Ik nomineer nog niemand want ik zie dat er best wel macht zit in het laat stemmen
.
Melken is geen probleem ik heb een volledig geautomatiseerde melkstraat
En ja je mag ouwe berta wel als beet gebruiken voor een wolven val. Die geeft al een tijd geen melk meer en ze is te taai om op te eten als mensch zijnde
Ik nomineer nog niemand want ik zie dat er best wel macht zit in het laat stemmen
-
Jonathan
- Jakkiebak!
Euh ja klopt in het spel haat ik u heel hard, maar omdat dit een spel is meen ik dit enkel in het spel zelfMisth schreef:PS. Je posts Jonathan voelen erg haatvol aan, vergeet niet dat dit een spelletje is.
Mijn excuses mocht er iemand gekwetst zijn door mijn reacties, maar voor mij is dit een spel, en in het volgende spel is mijn vijand misschien mijn beste vriend
Dus aub niemand zich gekwetst voelen, ik heb een paar van jullie al in het echt gezien en ik vond jullie allemaal zeer leuk, dus geen paniek :p
-
Jonathan
- Jakkiebak!
Ik merk dat iedereen verdeeld geraakt, en wat ook logies is na die onverwachte wendingen en beschuldigingen...
Gelukkig heb ik een goed beeld op wat er gebeurd en ik heb Mitsh met mijn eigen ogen zien rondlopen snachts. Ik heb verschillende keren gekeken, want ik vertrouwde mitsh, maar zijn manier van lopen en zijn gestalte was onmiskenbaar.. Ik had dit echt niet verwacht, maar ik zeg wat ik zag!
Gelukkig heb ik een goed beeld op wat er gebeurd en ik heb Mitsh met mijn eigen ogen zien rondlopen snachts. Ik heb verschillende keren gekeken, want ik vertrouwde mitsh, maar zijn manier van lopen en zijn gestalte was onmiskenbaar.. Ik had dit echt niet verwacht, maar ik zeg wat ik zag!
-
Jonathan
- Jakkiebak!
Iemand nog zin een een spelletje?
-
rober
- Standaard moderator
De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1
Ik heb wel zin in een spelletje. Misschien moeten we Mondo gaan spelen, want ik heb wat last van mijn linkerarm en kan er dus enkel mijn rechter gebruiken.
Geen idee hoe het komt.
Waarschijnlijk verkeerd gelegen vannacht.
Geen idee hoe het komt.
Waarschijnlijk verkeerd gelegen vannacht.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Jonathan
- Jakkiebak!
Oke cva, veel beterschap! Leg je nog eerst even snel de regels uit?