Even een overzicht:
syroit schreef:Even wat gelezen, de meeste gezichten komen me al bekend voor, dus dat komt helemaal goed. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Vertrouwt iedereen de ijsjes van Jonathan wel? of de soep van Robèr? Misschien zit er wel meer in dan we willen of denken .
Iemand die geen weerwolf is, gaat nooit zeggen: vertrouw ik die wel of vertrouw ik die wel? (nog voor er ook maar iets van informatie was). Om de eenvoudige reden dat je als burger dit gewoon niet kan weten. Dat is een typische uitspraak van een weerwolf die wil doen alsof hij burger is. Dat maakte syroit meteen al heel verdacht in mijn ogen.
syroit schreef:Oh ja, we mogen ook nog een burgemeester aanduiden. Altijd moeilijk zo'n eerste dag ... Twee mensen heb ik (voorlopig) al geschrapt, zie hierboven

, dus even random een naam uitkiezen ...
Misth, ik gun je de eer van burgervader. Laat me niet in de steek met deze keuze.
Hier heeft syroit al meteen twee mensen geschrapt (rober en jonathan) op basis van… (joost mag het weten). En dan kiest hij “random” een naam en die naam is toevallig “Misth”. Van toeval gesproken.
syroit schreef:Robèr, je moet nu ook niet teveel moeite gaan doen om je zogezegde onschuld te gaan behouden. Dan wordt het helemaal verdacht ...
Weer een aanval op rober van syroit. Ik begrijp waarom syroit toen rober viseerde: door zijn soep dacht men dat rober heks was en een heks zien de weerwolven niet graag omdat de heks 2 drankjes heeft. Bovendien is het alweer toeval dat net Rober vannacht gered werd door de heks. Dus de weerwolven wilden rober, waarvan ze dachten dat hij de heks was, grijpen.
syroit schreef:Wyckyd schreef:Hmmm.. ik vind het juist een beetje dubieus als men gelijk met wantrouwen begint - alleen de carnivoren onder ons weten al iets over wie ze kunnen vertrouwen, en wie niet.
Bij dit spel vertrouw ik niemand, zeker in het begin niet. Vertrouwen winnen is ook heel moeilijk, want je moet ergens kunnen filteren of iemand de waarheid spreekt of niet.
Bij deze ben jij ook gewaarschuwd

Hier probeert syroit ons te laten geloven dat hij wyckyd niet vertrouwt (terwijl hij goed genoeg weet dat wyckyd zijn medewolf is)
syroit schreef:Ik zie (nog) geen reden om mijn stem te wijzigen!
Tuurlijk niet, het komt hem goed uit dat Misth burgemeester is.
syroit schreef:Ik blijf de 2 voedselvoorzieners even volgen en Pieter.Schultz was ook wel erg snel om zijn verdenkingen weer bij te draaien ivm Robèr. Spelen ze onder een hoedje?
Hier zet hij pieter.schultz bij zijn 2 andere verdachten. Typisch weerwolf-gedrag: iedereen beschuldigen om verwarring te zaaien en dit met heel vage info.
Misth schreef:Heren, heren rustig!. Zonder enkel bewijs of gegronde reden elkaar beschuldigen heeft geen toegevoegde waarde en zaait inderdaad paniek. Laten we samen beraadslagen en met beargumentatie komen waarom iemand verdacht is.
Op dit moment waren er al twee stemmen tegen syroit (lees maar na) en hier beschermt misth syroit voor de eerste keer.
syroit schreef:Ik hoop dat de anderen nu ook gaan inzien dan Jonathan wel erg veel moeite aan het doen is om zich zogezegd onschuldig te maken, maar let goed op!
Opnieuw een verdachtmaking aan het adres van Jonathan. Jonathan, rober, pieter.schultz en later ik ook nog. Volgens syroit zitten er blijkbaar veel wolven in het spel.
Misth schreef:Als Syroit een weerwolf zou zijn waarom is ditterio er nog?
Hier beschermt Misth Syroit voor de tweede keer.
Misth schreef: Wyckyd, Flash en Rober proberen mee te denken in oplossingen die bij kunnen dragen aan de rust in de groep.
Hier beschermt Misth onder andere zijn medewolf wyckyd. Hij zet er twee andere namen bij om het niet te laten opvallen.
Misth schreef: Daarnaast ben ik zelf maar even weer wat hout gaan sprokkelen want het was nagenoeg op. Ook is het misschien een idee om wacht te houden? Vrijwilligers?
Door zich als jager te uiten, hoopt misth dat ze hem niet als wolf zullen aanzien. Op het moment dat ik hem erop aanspreek, geeft hij geen weerwoord (nog altijd niet trouwens), maar vanaf dat moment moet de "jager" niet meer in het bos...
Misth schreef:Waarop Wyckyd inderdaad het voortouw nam voor een nieuwe stemronde. Maar hij opperde ook een pleidooi van beiden alvorens de 2e stemming te beginnen .
Hier beschermt Misth duidelijk Wyckyd. En zoals jullie weten, was wyckyd een wolf.
Misth schreef:Ik wil graag diegene die verantwoordelijk is voor dit alles op de brandstapel maar niet om de verkeerde redenen. Uiteindelijk zal ik instemmen met de gros van de groep als we nu ook daarvoor de juiste beargumentatie gebruiken en ophouden met zwarte pieten.
Hier keurt Misth regelrecht af dat wyckyd (wolf) op de brandstapel moet.
Misth schreef:Gelukkig heb ik de juiste keus gemaakt en ben ik blij dat de heks nog meer drama heeft voorkomen.
Hier wil Misth zijn (gespeelde) onschuld nog eens in de verf zetten. Wyckyd veranderde zijn stem pas naar syroit op het moment dat zowel syroit als wyckyd de meeste stemmen hadden. Syroit deed net hetzelfde. Het maakte dus niets meer uit op het moment dat misth moest stemmen, er zou sowieso een wolf sterven. Misth gaf dan de doorslag en dit gebruikt hij als argument om syroit en zichzelf vrij te pleiten. Maar hij wist goed genoeg dat zowel wyckyd als syroit wolven waren.
syroit schreef:De burgemeester die zijn ambt wil neerleggen omdat hij dit een vergiftigd geschenk vindt. Hij had de groep toch nog goed in de hand dacht ik, heeft zelfs een ww uit het dorp weten te knikkeren. De boer die van niet-boer zijn wordt beschuldigd.
Hier beschermt syroit opnieuw misth.
syroit schreef: Gezien de ontwikkelingen, en dus de strijd tussen Misth en Ditterio aan de gang is, steun ik onze burgervader. Hij heeft tenslotte afgelopen dag een goede beslissing genomen.
En nog maar eens.
syroit schreef:Ziet er niet goed uit voor onze burgemeester. Misth heeft nog wel zijn best gedaan om ons als dorp zo goed mogelijk bij elkaar te houden. Hij heeft een rotte appel kunnen verwijderen. Zelf heb ik nog altijd het vertrouwen in onze burgemeester. Volgens mij is er meer aan de hand in het groepje dat rond Ditterio hangt.
En nog eens.
syroit schreef:
Daar sluit ik me dan volledig bij aan, ik hoop zo dat nog iemand van de Misth-stemmer dit eindelijk ook begint in te zien. Er is nog (een sprankeltje) hoop dat iemand die verstandige beslissing neemt en alsnog zijn stem wijzigt.
En nog eens. Kan het nog duidelijker? Ik heb zelden een burger in Wakkerdam gezien die zo erg inzat met de mogelijke dood van 1 specifieke persoon doorheen heel het spel. Als syroit burger zou zijn, hoe komt het dan dat hij zo zeker is van de onschuld van Misth en waarom beschermt hij Misth zo? Aangezien ik een bezem heb, jonathan ’s nachts naar buiten kijkt en rober gered werd door de heks, vrees ik dat de kans heel miniem is dat wij 3 de weerwolven zijn. Ik zoek het eerder in een andere hoek.
Off the record: ik wil je wel feliciteren, Misth, je hebt het spel goed gespeeld