De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Speel het populaire Weerwolvenspel online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Flash
Wu Feng

Re: De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Bericht door Flash »

ditterio schreef:Misth, dat was een mooie afscheidsspeech, maar het zal niet baten:

1 Jonathan beweert dat hij je vannacht heeft gezien:
Jonathan schreef: Gelukkig heb ik een goed beeld op wat er gebeurd en ik heb Mitsh met mijn eigen ogen zien rondlopen snachts. Ik heb verschillende keren gekeken, want ik vertrouwde mitsh, maar zijn manier van lopen en zijn gestalte was onmiskenbaar.. Ik had dit echt niet verwacht, maar ik zeg wat ik zag!
Hier word ik niet echt door overtuigd. Van wat ik heb horen vertellen over weerwolven zijn zij mens bij dag en weerwolven bij nacht. Ik zou dan ook zeggen dat als Jonathan Misth heeft zien lopen, dit wellicht eerder een argument is voor het feit dat hij geen weerwolf was. Het was tenslotte 's nachts....
ditterio schreef: 4 Het was een meesterzet van jou (en de andere wolven) om wyckyd tegen syroit te laten uitkomen. Dan moest je wel 1 wolf opofferen, maar zou iedereen jou en syroit vrijpleiten. Heel goede poging, maar dat plannetje is mislukt.
Mag ik je er even aan herinneren dat jij zelf één van degenen bent geweest die Syroit heeft genomineerd. Misth nomineerde kezuskrijst in eerste instantie en heeft dus juist niet twee personen tegen elkaar uit laten komen. Hij heeft uiteindelijk alleen zijn verantwoordelijkheid als burgemeester genomen toen de keuze tussen syroit en wyckyd gemaakt moest worden.

Ik zal de kreet ´it´s out of my hands´ hier dan maar gebruiken. Kan er verder ook weinig aan doen. Er is na de brute moord op Humske chaos ontstaan in het dorp en die chaos is niet meer verdwenen.

Ik zet nog steeds een vraagteken bij de vraag of Misth een weerwolf is, de tijd zal het ons uiteindelijk leren (tenzij er nog een wijziging in stemgedrag komt op het laatst).
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door syroit »

Flash schreef:Mag ik je er even aan herinneren dat jij zelf één van degenen bent geweest die Syroit heeft genomineerd. Misth nomineerde kezuskrijst in eerste instantie en heeft dus juist niet twee personen tegen elkaar uit laten komen. Hij heeft uiteindelijk alleen zijn verantwoordelijkheid als burgemeester genomen toen de keuze tussen syroit en wyckyd gemaakt moest worden.

Ik zal de kreet ´it´s out of my hands´ hier dan maar gebruiken. Kan er verder ook weinig aan doen. Er is na de brute moord op Humske chaos ontstaan in het dorp en die chaos is niet meer verdwenen.

Ik zet nog steeds een vraagteken bij de vraag of Misth een weerwolf is, de tijd zal het ons uiteindelijk leren (tenzij er nog een wijziging in stemgedrag komt op het laatst).
Daar sluit ik me dan volledig bij aan, ik hoop zo dat nog iemand van de Misth-stemmer dit eindelijk ook begint in te zien. Er is nog (een sprankeltje) hoop dat iemand die verstandige beslissing neemt en alsnog zijn stem wijzigt.
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Misth schreef:Ik probeer tenminste voor mijn medeburger te zorgen. De andere bekommeren zich niet eens over wie is aangevallen en/of diegene hulp nodig heeft. Zonder dank.

Ik probeer actief mee te denken en helpen in wakkerdam. Zonder dank.

Ik stem notabene een weerwolf eruit en dat was zeker geen makkelijke zaak. Zonder dank.

Ik stel op basis van zaken die gezegd/beaamd zijn duidelijke beargumentatie op om iemand te verdenken. Zonder dank.

Ik wou zelfs plaats maken voor een andere burgermeester om juist de eenheid in de groep te herstellen. Geen mogelijkheid en zonder dank.

Ik heb ondanks dat ik burgermeester ben jullie mee laten denken, vragen gesteld en proberen aan te sporen het juiste te doen. Zonder dank.

Ik heb geprobeerd om alles wat in mijn macht ligt, om de kalmte te bewaren en te zorgen voor mijn dorpelingen maar dat mocht allemaal niet baten. Zonder dank.

Ik hoop dat jullie allemaal je fout nog op tijd in zien en helder kunnen kijken want alles wat ik doe wordt in twijfel getrokken door bepaalde medeburgers die vanaf dag één bezig zijn alles in rep en roer te laten, verdenkingen tot feiten omdraaien en blijven leven.

Als ik een weerwolf had geweest was Ditterio er allang aangegaan. Het is nog niet te laat want we kunnen hem nog opofferen zodat de rust terug keert in Wakkerdam want wat heeft hij nu uiteindelijk nuttig bijgedragen? Ja oke, één ding moet ik heb nageven dat hij Rober heeft gered is een grote mogelijkheid maar pas op voor een Heks aangezien deze nog een drankje heeft dat veel gevaarlijker is. Leg Ditterio dus niets in de weg want dan zou hij zomaar eens dit drankje tegen je kunnen gebruiken.

Voor diegene die mij gunstig gestemd zijn, bedank voor het vertrouwen :clap: en dat ik jullie burgervader ben (geweest) want de kans is groot dat de stemming ongewijzigd blijft tenzij jullie hier iets aan gaan doen. Ongehoord! :lolno:
Je zal waardig sterven Mitch, ik geloof er in dat je de beste weerwolf bent geweest van alle gene die er ooit zijn geweest, maar spijtig genoeg kunnen we geen enkele weerwolf laten leven... :/ Volgens mij was het ook Wyckly die Humske heeft vermoord en niet jij, maar we willen geen vachtjes onder ons.
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

Even een overzicht:
syroit schreef:Even wat gelezen, de meeste gezichten komen me al bekend voor, dus dat komt helemaal goed. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Vertrouwt iedereen de ijsjes van Jonathan wel? of de soep van Robèr? Misschien zit er wel meer in dan we willen of denken .
Iemand die geen weerwolf is, gaat nooit zeggen: vertrouw ik die wel of vertrouw ik die wel? (nog voor er ook maar iets van informatie was). Om de eenvoudige reden dat je als burger dit gewoon niet kan weten. Dat is een typische uitspraak van een weerwolf die wil doen alsof hij burger is. Dat maakte syroit meteen al heel verdacht in mijn ogen.
syroit schreef:Oh ja, we mogen ook nog een burgemeester aanduiden. Altijd moeilijk zo'n eerste dag ... Twee mensen heb ik (voorlopig) al geschrapt, zie hierboven :wink: , dus even random een naam uitkiezen ... Misth, ik gun je de eer van burgervader. Laat me niet in de steek met deze keuze.
Hier heeft syroit al meteen twee mensen geschrapt (rober en jonathan) op basis van… (joost mag het weten). En dan kiest hij “random” een naam en die naam is toevallig “Misth”. Van toeval gesproken.
syroit schreef:Robèr, je moet nu ook niet teveel moeite gaan doen om je zogezegde onschuld te gaan behouden. Dan wordt het helemaal verdacht ...
Weer een aanval op rober van syroit. Ik begrijp waarom syroit toen rober viseerde: door zijn soep dacht men dat rober heks was en een heks zien de weerwolven niet graag omdat de heks 2 drankjes heeft. Bovendien is het alweer toeval dat net Rober vannacht gered werd door de heks. Dus de weerwolven wilden rober, waarvan ze dachten dat hij de heks was, grijpen.
syroit schreef:
Wyckyd schreef:Hmmm.. ik vind het juist een beetje dubieus als men gelijk met wantrouwen begint - alleen de carnivoren onder ons weten al iets over wie ze kunnen vertrouwen, en wie niet.
Bij dit spel vertrouw ik niemand, zeker in het begin niet. Vertrouwen winnen is ook heel moeilijk, want je moet ergens kunnen filteren of iemand de waarheid spreekt of niet.
Bij deze ben jij ook gewaarschuwd :!:
Hier probeert syroit ons te laten geloven dat hij wyckyd niet vertrouwt (terwijl hij goed genoeg weet dat wyckyd zijn medewolf is)
syroit schreef:Ik zie (nog) geen reden om mijn stem te wijzigen!
Tuurlijk niet, het komt hem goed uit dat Misth burgemeester is.
syroit schreef:Ik blijf de 2 voedselvoorzieners even volgen en Pieter.Schultz was ook wel erg snel om zijn verdenkingen weer bij te draaien ivm Robèr. Spelen ze onder een hoedje?
Hier zet hij pieter.schultz bij zijn 2 andere verdachten. Typisch weerwolf-gedrag: iedereen beschuldigen om verwarring te zaaien en dit met heel vage info.
Misth schreef:Heren, heren rustig!. Zonder enkel bewijs of gegronde reden elkaar beschuldigen heeft geen toegevoegde waarde en zaait inderdaad paniek. Laten we samen beraadslagen en met beargumentatie komen waarom iemand verdacht is.
Op dit moment waren er al twee stemmen tegen syroit (lees maar na) en hier beschermt misth syroit voor de eerste keer.
syroit schreef:Ik hoop dat de anderen nu ook gaan inzien dan Jonathan wel erg veel moeite aan het doen is om zich zogezegd onschuldig te maken, maar let goed op!
Opnieuw een verdachtmaking aan het adres van Jonathan. Jonathan, rober, pieter.schultz en later ik ook nog. Volgens syroit zitten er blijkbaar veel wolven in het spel.
Misth schreef:Als Syroit een weerwolf zou zijn waarom is ditterio er nog?
Hier beschermt Misth Syroit voor de tweede keer.
Misth schreef: Wyckyd, Flash en Rober proberen mee te denken in oplossingen die bij kunnen dragen aan de rust in de groep.
Hier beschermt Misth onder andere zijn medewolf wyckyd. Hij zet er twee andere namen bij om het niet te laten opvallen.
Misth schreef: Daarnaast ben ik zelf maar even weer wat hout gaan sprokkelen want het was nagenoeg op. Ook is het misschien een idee om wacht te houden? Vrijwilligers?
Door zich als jager te uiten, hoopt misth dat ze hem niet als wolf zullen aanzien. Op het moment dat ik hem erop aanspreek, geeft hij geen weerwoord (nog altijd niet trouwens), maar vanaf dat moment moet de "jager" niet meer in het bos...
Misth schreef:Waarop Wyckyd inderdaad het voortouw nam voor een nieuwe stemronde. Maar hij opperde ook een pleidooi van beiden alvorens de 2e stemming te beginnen .
Hier beschermt Misth duidelijk Wyckyd. En zoals jullie weten, was wyckyd een wolf.
Misth schreef:Ik wil graag diegene die verantwoordelijk is voor dit alles op de brandstapel maar niet om de verkeerde redenen. Uiteindelijk zal ik instemmen met de gros van de groep als we nu ook daarvoor de juiste beargumentatie gebruiken en ophouden met zwarte pieten.
Hier keurt Misth regelrecht af dat wyckyd (wolf) op de brandstapel moet.
Misth schreef:Gelukkig heb ik de juiste keus gemaakt en ben ik blij dat de heks nog meer drama heeft voorkomen.
Hier wil Misth zijn (gespeelde) onschuld nog eens in de verf zetten. Wyckyd veranderde zijn stem pas naar syroit op het moment dat zowel syroit als wyckyd de meeste stemmen hadden. Syroit deed net hetzelfde. Het maakte dus niets meer uit op het moment dat misth moest stemmen, er zou sowieso een wolf sterven. Misth gaf dan de doorslag en dit gebruikt hij als argument om syroit en zichzelf vrij te pleiten. Maar hij wist goed genoeg dat zowel wyckyd als syroit wolven waren.
syroit schreef:De burgemeester die zijn ambt wil neerleggen omdat hij dit een vergiftigd geschenk vindt. Hij had de groep toch nog goed in de hand dacht ik, heeft zelfs een ww uit het dorp weten te knikkeren. De boer die van niet-boer zijn wordt beschuldigd.
Hier beschermt syroit opnieuw misth.
syroit schreef: Gezien de ontwikkelingen, en dus de strijd tussen Misth en Ditterio aan de gang is, steun ik onze burgervader. Hij heeft tenslotte afgelopen dag een goede beslissing genomen.
En nog maar eens.
syroit schreef:Ziet er niet goed uit voor onze burgemeester. Misth heeft nog wel zijn best gedaan om ons als dorp zo goed mogelijk bij elkaar te houden. Hij heeft een rotte appel kunnen verwijderen. Zelf heb ik nog altijd het vertrouwen in onze burgemeester. Volgens mij is er meer aan de hand in het groepje dat rond Ditterio hangt.

En nog eens.
syroit schreef: Daar sluit ik me dan volledig bij aan, ik hoop zo dat nog iemand van de Misth-stemmer dit eindelijk ook begint in te zien. Er is nog (een sprankeltje) hoop dat iemand die verstandige beslissing neemt en alsnog zijn stem wijzigt.
En nog eens. Kan het nog duidelijker? Ik heb zelden een burger in Wakkerdam gezien die zo erg inzat met de mogelijke dood van 1 specifieke persoon doorheen heel het spel. Als syroit burger zou zijn, hoe komt het dan dat hij zo zeker is van de onschuld van Misth en waarom beschermt hij Misth zo? Aangezien ik een bezem heb, jonathan ’s nachts naar buiten kijkt en rober gered werd door de heks, vrees ik dat de kans heel miniem is dat wij 3 de weerwolven zijn. Ik zoek het eerder in een andere hoek.

Off the record: ik wil je wel feliciteren, Misth, je hebt het spel goed gespeeld :thumbup:
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Ditterio, mooi naslagwerk! Daar alleen al voor verdien je burgemeester! :D
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Jonathan schreef:Ditterio, mooi naslagwerk! Daar alleen al voor verdien je burgemeester! :D
Ik kan er geen kaas van maken, ik ben blij dat Dittero mijn advocaat niet is, want ik ben bang dat zijn redevoering geen stand zou houden......
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

kezuskrijst schreef:
Jonathan schreef:Ditterio, mooi naslagwerk! Daar alleen al voor verdien je burgemeester! :D
Ik kan er geen kaas van maken, ik ben blij dat Dittero mijn advocaat niet is, want ik ben bang dat zijn redevoering geen stand zou houden......
We zullen wel zien wie gelijk heeft straks, nog een uurtje en het vuur gaat aan.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

kezuskrijst schreef:
+1
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

Als ik en "mijn groepje met oa jonathan en rober" zou liegen, waarom staan de echte heks en de echte ziener en het echte slachtoffer van vannacht dan niet op om de "waarheid" te vertellen? Leg me dat eens uit.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

ditterio schreef:Als ik en "mijn groepje met oa jonathan en rober" zou liegen, waarom staan de echte heks en de echte ziener en het echte slachtoffer van vannacht dan niet op om de "waarheid" te vertellen? Leg me dat eens uit.
Dat maakt mij nog niet perse een weerwolf. Je kunt niet zomaar een tegenargument erin gooien om het andere maar waar te laten zijn.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

DINGELING 20:00u de stembus is gesloten wat is het verdict Bridget?

Laat ons niet langer in spanning dan nodig...
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Ten eerste alweer een zakelijke mededeling:

Op de volgende pagina bij rollen en uitleg ook de volgorde van de afwikkeling van alle rollen die in de nacht iets doen.

http://www.bordspelmania.eu/weerwolvens ... tml#p77536

Meer opmerkingen hoor ik graag, dat we het volgende spel zonder kinderziekten kunnen doen en dat iedereen maar een prettig spel mag spelen.
Everybody has the right to play...
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Op het dorpsplein wordt weer een lekker vuurtje gestookt. Het is een beetje gure dag vandaag. Eén van de koudste zomerdagen in de historie heb ik me laten vertellen.

Misth wordt geboeid naar voren geleid. Vooral Jonathan en Ditterio nemen het voortouw en staan verheugd te kijken hoe de vlammen om zich heen grijpen.

Alweer hebben we een goede keuze gemaakt en gaat er gejuich op in de groep. Misth is een weerwolf. Jankend zoals alleen een weerwolf dat kan bij volle maan wordt Misth door de vlammen verzwolgen.

Ik stel voor dat we nog even bij het vuur napraten over de dag, totdat de nacht definitief valt, morgenochtend even na 08.00 uur schrijf ik wat er gebeurd is (dit ivm mijn opmerking hierboven, last-minute wijzigingen mogen doorgegeven worden).
Everybody has the right to play...
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

ditterio schreef:Als ik en "mijn groepje met oa jonathan en rober" zou liegen, waarom staan de echte heks en de echte ziener en het echte slachtoffer van vannacht dan niet op om de "waarheid" te vertellen? Leg me dat eens uit.

Oeiii ik zie dat ik het behoorlijk bij het verkeerde eind had, mijn welgemeende excuses aan Dittero :lolno:
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Vol walging, ongeloof maar ook opluchting ziet rober hoe de tweede weerwolf het loodje legt. Hij had wellicht zijn vacht nog willen redden, want daar had hij een mooie winterjas van kunnen maken. Maar gezien alle gebeurtenissen was dat misschien toch wat ongepast.

Poeh hé, dat was een heftige gebeurtenis.
Ik ben blij dat ik niet op de uitnodiging van de nu ex-burgemeester ben ingegaan om van zijn verbandtrommel en groententuibn gebruik te maken. Waarschijnlijk had ik dan hier niet zo gezeten.

Mag ik ons allen feliciteren met deze goede beslissing, en Jonathan nog even speciaal met de overwinning bij Mondo. Dat zouden we bijna vergeten.
Ik zal de ketel soep even gaan halen, want ik denk dat we wel een opkikker kunnen gebruiken, niet?
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding