Ora et Labora is sinds een paar weken bij 999-Games verschenen. Ik heb het spel sinds gisteren in huis, en kijk er naar uit om het te spelen. Ik heb al eens een paar rondjes gespeeld om een indruk, en de regels onder de knie te krijgen. Aan mij ook de dankbare eer om Ora et Labora op de laatste bsm.con te demonstreren.
Dit is typisch zo'n spel waar ik zwaar voor te porren ben! Er wordt beweerd dat Ora et Labora een mengeling is van Agricola en Le Havre, en als ik de spelregels lees, dan lijkt die bewering te kloppen. De middeleeuwse setting van Agricola en het uitbreiden en verbeteren van je boerderij, en de mogelijkheid om gebruik te maken van gebouwen van je medespelers zoals in Le Havre. In Ora et Labora bouw je aan je Franse of Ierse kloosteromgeving, en betaal je je medespelers om hun geestelijken aan het werk te zetten in hun gebouwen. Een wezelijk verschil met Agricola en Le Havre is het oogstwiel dat de steeds veranderende waarde van de grondstoffen aangeeft.
Ik hoop dat ik Ora et Labora minstens zo vaak zal spelen als Agricola (27) en Le Havre (15). te beginnen met morgen...
Ora et Labora
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Pedro777
- Condottiërre
Re: Ora et Labora
Klinkt super. Ik heb hem vorige week besteld en hoop hem ergens volgende week binnen te krijgen. Ik kijk er ook al enorm naar uit om deze te spelen.
Laat ons zeker eens weten hoe hij speelde met meerdere spelers.
Laat ons zeker eens weten hoe hij speelde met meerdere spelers.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Ik hoop dat je er veel plezier aan hebt William, ik heb hem een aantal maanden geleden mogen spelen. Het grootste verschil is misschien nog wel meer dat er geen stress in zit om voedsel te verzamelen, aangezien je geen oogsttijd hebt in het spel, maar gewoon lekker door kan bouwen.
Maar op een gegeven moment is het spel wel ten einde :'(, en dan had je nog zoveel willen bouwen!!?
.
Maar op een gegeven moment is het spel wel ten einde :'(, en dan had je nog zoveel willen bouwen!!?
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Klopt Paul, de voedselstress is niet aanwezig. Ik heb hem vanmiddag gespeeld, en ook gewonnen
. Ik wil hem eigenlijk gelijk weer spelen, maar we gaan nu Hawaï spelen!
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Haha succes!!
-
11 april
- Meeple
Gisteren voor het eerst gespeel (solovariant in Ierland)
Erg leuk spel
Erg leuk spel