Geocaching
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Re: Geocaching
Vandaag ga ik op pad met een iphone en een Grmin Oragon 550t. Eens kijken wat de verschillen zijn. Deze GPS heb ik geleend van mijn achter buurman die hem niet meer gebruikt. Als deze mij bevalt wil ik hem misschien wel van hem overnemen. Echter ik heb een aantal belangrijke app's voor de iphone gedownload voor projecteren e.d.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
WTULTC
- Elfenkoning
De Oregon 550 T is een goede GPS. Als hij hem tegen een schappelijke prijs verkoopt dan zou ik hem zeker kopen. Normaal kost die zo rond de 375 euro a 400 euro. Het is het hoogste serie nummer van de Oregon reeks en zo ongeveer de beste outdoor navigatie. Ik zou het wel weten als hij een mooi schappelijk prijsje maakt. Echt waar dat projecteren etc. gaat veel makkelijker op een gps dan op een gsm. Tevens is die gps veel robuuster en kun je als de zon schijnt wel goed het scherm aflezen, want dat gaat zo slecht bij een gsm.
Mocht hij zo'n 150 euro van de prijs af doen en dat je hem voor zo'n 225 euro kunt kopen, dan moet je die kans echt niet laten liggen want dit is een super GPS. Als ik ooit een tweede GPS wil naast de Dakota 20 dan wordt het namelijk zo'n Oregon.
Mocht hij zo'n 150 euro van de prijs af doen en dat je hem voor zo'n 225 euro kunt kopen, dan moet je die kans echt niet laten liggen want dit is een super GPS. Als ik ooit een tweede GPS wil naast de Dakota 20 dan wordt het namelijk zo'n Oregon.
-
Carrie
- Veenboer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Heb af en toe ook cachers gezien met de Garmin Montana. Dat ziet er ook wel erg mooi uit. Veel groter scherm nog, maarrrr... ik denk niet zo handig in het veld. Te groot voor mij, te zwaar denk ik ook. Voordeel van die is wel dat je hem ook makkelijk als autonavigatie kunt gebruiken.
Het zag er in ieder geval erg indrukwekkend uit, maar ik hou het voorlopig nog bij mijn Oregon. Overigens vinden wij ook Wherigo's leuk en af en toe een chirp-cache en dat kan ook met de Oregon (400T), net als projecteren inderdaad. En net wat mijn voorganger zegt: goed afleesbaar in de zon.
Het zag er in ieder geval erg indrukwekkend uit, maar ik hou het voorlopig nog bij mijn Oregon. Overigens vinden wij ook Wherigo's leuk en af en toe een chirp-cache en dat kan ook met de Oregon (400T), net als projecteren inderdaad. En net wat mijn voorganger zegt: goed afleesbaar in de zon.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met geocachen met een gps en niet met een smartphone. Maar ik ken mensen die alleen met smartphone op pad gingen. Losse gps-ontvanger en externe accu eraan en dan ging dat heel goed. De nauwkeurigheid is geen argument heb ik me laten vertellen, die van de moderne telefoon is net zo goed. Zelf vind ik het gewoon safer met de GPS, die is er voor gemaakt, kan tegen een stootje.
Niels laat je niet afschrikken door mensen die heel hard roepen dat je het verkeerd doet. Ook de negatieve ondertoon over oppikkers is niet nodig. Er zijn genoeg traditionals die je een mooie wandeling opleveren. En in het begin pak je gewoon alles en naarmate je verder gaat word je vanzelf kritischer. Althans zou is het bij mij gegaan. Neemt niet weg dat ik af en toe best een powertrail meepak. En als je een keer op stap wilt met andere mensen kijk dan eens op Globalcaching. Je kunt daar een oproepje plaatsen of in de Cachepool kijken of er iemand in de buurt zich aangemeld heeft. Dit levert je heel vaak leuke contacten op en nieuwe inzichten.
Succes!
Niels laat je niet afschrikken door mensen die heel hard roepen dat je het verkeerd doet. Ook de negatieve ondertoon over oppikkers is niet nodig. Er zijn genoeg traditionals die je een mooie wandeling opleveren. En in het begin pak je gewoon alles en naarmate je verder gaat word je vanzelf kritischer. Althans zou is het bij mij gegaan. Neemt niet weg dat ik af en toe best een powertrail meepak. En als je een keer op stap wilt met andere mensen kijk dan eens op Globalcaching. Je kunt daar een oproepje plaatsen of in de Cachepool kijken of er iemand in de buurt zich aangemeld heeft. Dit levert je heel vaak leuke contacten op en nieuwe inzichten.
Succes!
-
WTULTC
- Elfenkoning
Op Globalcaching zit ik ook. Leuk en goed forum hebben ze daar met behulpzame mensen en ik doe daar mee aan de gemeenterace.
Verder ben ik het eens met siepie. Met name over dat kritischer. Voor oppikkers bijv. rijden wij steeds minder vaak een extra eind om. Voor mooie multi's daarin tegen plannen wij een dag (weekend) om er speciaal naar toe te rijden om deze te doen. We hebben daar nog een behoorlijke to-do-listje voor. Eerste van de 3 zusjes hebben we al gedaan. Nu nog Morgen komt nooit. Net zoals de Bedevaartcaches. Deel 1 hebben we gehad, nu deel 2. Hel van Loon triologie (dacht ik) moeten wij ook nog.
Verder kan ik iedereen Jumanji in Uden aanraden. Dit is voor ons tot nu toe de mooiste maar wel een moeilijke multi waar je zo'n 6 uur zoet mee bent.
FL.EUR.LAND is ook erg mooi. Met mooie creatieve verstoptechnieken. Gisteren deze tocht voor de 2e keer gedaan en nu is hij nog mooier geworden omdat er een paar wp's zijn aangepast.
Verder ben ik het eens met siepie. Met name over dat kritischer. Voor oppikkers bijv. rijden wij steeds minder vaak een extra eind om. Voor mooie multi's daarin tegen plannen wij een dag (weekend) om er speciaal naar toe te rijden om deze te doen. We hebben daar nog een behoorlijke to-do-listje voor. Eerste van de 3 zusjes hebben we al gedaan. Nu nog Morgen komt nooit. Net zoals de Bedevaartcaches. Deel 1 hebben we gehad, nu deel 2. Hel van Loon triologie (dacht ik) moeten wij ook nog.
Verder kan ik iedereen Jumanji in Uden aanraden. Dit is voor ons tot nu toe de mooiste maar wel een moeilijke multi waar je zo'n 6 uur zoet mee bent.
FL.EUR.LAND is ook erg mooi. Met mooie creatieve verstoptechnieken. Gisteren deze tocht voor de 2e keer gedaan en nu is hij nog mooier geworden omdat er een paar wp's zijn aangepast.
-
Carrie
- Veenboer
@ WTULTC: dat zijn ook caches die bij ons op de (best lange) todo-lijst staan. Ook hebben wij pas geleden de 3 zusjes gedaan. FL.EUR.LAND zegt me niets. Bedankt voor de tip! 
-
Enrico
- Caballero
Hier kan ik me bij aansluiten, met het verschil dat wij al wel volwaardig lid van de "Orde van Schijnheiligen" zijn. Ook de Hel van Loon I en II hebben we al doorstaan.Carrie schreef:@ WTULTC: dat zijn ook caches die bij ons op de (best lange) todo-lijst staan. Ook hebben wij pas geleden de 3 zusjes gedaan. FL.EUR.LAND zegt me niets. Bedankt voor de tip!
Afgelopen zaterdag lekker gecached bij Loon op Zand: Huis ter Heide. Kilometer of 11 in een mooie omgeving met maar 9 WP's.
-
Enrico
- Caballero
Afgelopen zaterdag is het er (eindelijk) van gekomen om Jumanji te doen. Inderdaad een prachtige cache in een dito omgeving. We zijn er wel even mee zoet geweest (7 uur...), maar in die tijd hebben we ook letterlijk ALLE waypoints gehad. Uiteindelijk op kunnen lossen zonder hulplijntjes oid, dus zeker een tevreden gevoel.
Maar man, man, wat heeft Hans (de cacheowner) er een hoop werk aan gehad om deze cache te leggen...
Blijkt achteraf ook nog dat hij een oud-collega is van mijn vriendin: de wereld is weer klein!
Maar man, man, wat heeft Hans (de cacheowner) er een hoop werk aan gehad om deze cache te leggen...
Blijkt achteraf ook nog dat hij een oud-collega is van mijn vriendin: de wereld is weer klein!
-
WTULTC
- Elfenkoning
Ik had je log al gelezen Enrico (Jumanji staat nml op mijn watchlist). Zo te lezen hebben jullie het ook er mooi gevonden. Op naar FL.EUR.LAND Enrico. Die is ook de moeite waard samen met Het Monument.
Hans is een top gast. We hebben samen met hem en nog een andere cachers een nachtcache gelopen. Dat was erg gezellig op de muggen na dan, maar goed daar heb ik afgelopen weekend tijdens het cachen weer last van gehad bij The Quest of the Joker 1 en een Trollencache (ben even de exacte naam kwijt) die beide ook de moeite waard zijn.
Hans is een top gast. We hebben samen met hem en nog een andere cachers een nachtcache gelopen. Dat was erg gezellig op de muggen na dan, maar goed daar heb ik afgelopen weekend tijdens het cachen weer last van gehad bij The Quest of the Joker 1 en een Trollencache (ben even de exacte naam kwijt) die beide ook de moeite waard zijn.
-
Father Vic
- Party Animal
Al iemand het bordspel Treasure Hunt gespeeld ?
Nu ja, er zijn er nogal wat met deze naam. Ik heb het dus op deze.

-
Enrico
- Caballero
Ik heb het al wel zien liggen, maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om het te spelen. Het zag er in ieder geval wel goed uit.Father Vic schreef:Al iemand het bordspel Treasure Hunt gespeeld ?
-
Carrie
- Veenboer
Ja, wij hebben hem 1 keer met andere geocachers gespeeld. En ik heb nog gewonnen ook!Father Vic schreef:Al iemand het bordspel Treasure Hunt gespeeld ?
Das toevallig: twee teams die ik ken hebben hem ook deze en vorige maand gelopen. Zijn wel iets van 8 uur bezig geweest ook. Wij gaan hem zeker ook een keer doen (denk wel met minimaal 1 ander team samen).Enrico schreef:Afgelopen zaterdag is het er (eindelijk) van gekomen om Jumanji te doen.
-
ZaNaBoZa
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: -----
Ja.Father Vic schreef:Al iemand het bordspel Treasure Hunt gespeeld ?
Heb er een korte review over geschreven (in het Engels). Is hier te lezen.
-
Father Vic
- Party Animal
Die heb ik al gelezen, ja. Maar had graag nog een mening gehoord alvorens eventueel tot aankoop over te gaan. 
-
ZaNaBoZa
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: -----
Op de site van het spel zijn Zijn videos te bekijken, waarin het spel uitgelegd wordt. Wellicht dat je daar iets aan hebt.