Ik ben al lange tijd fan van George R.R. Martin en zijn 'song of ice and fire' epos. Ik heb indertijd dan ook blindelings 'Het Spel der Tronen' aangeschaft (helaas slechts éénmaal gespeeld, dus daar moeten we verandering in brengen).
Ondertussen ben ik door de serie 'Game of Thrones' en het recent verschijnen van boek vijf van dit epos weer helemaal meegezogen in dit verhaal. Ondertussen heb ik ook positieve ervaringen met 'The Lord of the Rings - the card game en denk ik er dus aan om me ook 'Game of Thrones - the card game' aan te schaffen.
Heeft er iemand ervaringen met dit spel? Zowel positieve als negatieve zijn welkom.
Is er mss ook iemand die zijn exemplaar van de core set van de hand wil doen?
Game of Thrones - the card game
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pedro777
- Condottiërre
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Re: Game of Thrones - the card game
Ben erg benieuwd naar de mening van diegene die bekend is met dit spel. Ik zal dit onderwerp zeker in de gaten houden 
-
Pedro777
- Condottiërre
-
Eloy
- Sojaboon
Ik heb het spel een paar weken geleden aangeschaft.
1 x een sessie gedaan met 4 personen, was prima bevallen.
In het begin is het wel veel lezen al die kaarten, maar het is allemaal zeer duidelijk en logisch.
De toevoeging van een speelbord ( jawel ! ) maakt het toch wat extra t.o.v. bv. Lord of the Rings LCG. De beide spellen hebben trouwens niets met elkaar te maken qua spelmechanisme enz.
Er is trouwens ook een bijzonder goed te spelen solovariant, prima om o.a. het speelmechanisme te leren kennen.
Kortom : ik vind het een prima spel.
Ik heb 2 uitbreidingen gekocht: het huis Tyrell en Greyjoy. Mooie toevoeging, heb je nu keuze uit 6 verschillende huizen. Je krijgt bij de uitbreidingen 3 sets van dezelfde kaarten. Dit wordt gedaan om ook zelf decks samen te stellen.
1 x een sessie gedaan met 4 personen, was prima bevallen.
In het begin is het wel veel lezen al die kaarten, maar het is allemaal zeer duidelijk en logisch.
De toevoeging van een speelbord ( jawel ! ) maakt het toch wat extra t.o.v. bv. Lord of the Rings LCG. De beide spellen hebben trouwens niets met elkaar te maken qua spelmechanisme enz.
Er is trouwens ook een bijzonder goed te spelen solovariant, prima om o.a. het speelmechanisme te leren kennen.
Kortom : ik vind het een prima spel.
Ik heb 2 uitbreidingen gekocht: het huis Tyrell en Greyjoy. Mooie toevoeging, heb je nu keuze uit 6 verschillende huizen. Je krijgt bij de uitbreidingen 3 sets van dezelfde kaarten. Dit wordt gedaan om ook zelf decks samen te stellen.
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dat gaat om deze he? BGG?
Ik was even aan het kijken naar de uitbreidingen, en die lijken steeds in sets van 6 die bij elkaar horen te komen? FFG. Zag daar niet direct, maar kan het gemist hebben, een set bij staan die Tyrell of Greyjoy heet, hebben die een andere naam, of zit ik toch naar het verkeerde te kijken?
Ik was even aan het kijken naar de uitbreidingen, en die lijken steeds in sets van 6 die bij elkaar horen te komen? FFG. Zag daar niet direct, maar kan het gemist hebben, een set bij staan die Tyrell of Greyjoy heet, hebben die een andere naam, of zit ik toch naar het verkeerde te kijken?
-
Pedro777
- Condottiërre
Als ik het goed begrepen heb, heb je op regelmatige basis grotere uitbreidingen (groter dan de adventure packs die in een cyclus van 6 uitkomen). Ik dacht idd te begrijpen dat die grotere uitbreidingen vooral op de huizen sloeg, alhoewel dit niet altijd direct terug te vinden is in de titel.
FFG is hier op school geblokkeerd maar ik zoek het thuis wel eens op.
Nog mensen die feedback kunnen geven?
FFG is hier op school geblokkeerd maar ik zoek het thuis wel eens op.
Nog mensen die feedback kunnen geven?
-
Eloy
- Sojaboon
Even een aanvulling :
2 uitbredingssets gekocht : Kings of the Sea (huis Greyjoy) en Princes of the Sun ( huis Martell ).
Beide sets bestaan uit 60 kaarten ( dat is ook het minimum voor een huisdeck ).
Koop wel van die beschermhoesjes , anders gaan je kaarten eraan.
2 uitbredingssets gekocht : Kings of the Sea (huis Greyjoy) en Princes of the Sun ( huis Martell ).
Beide sets bestaan uit 60 kaarten ( dat is ook het minimum voor een huisdeck ).
Koop wel van die beschermhoesjes , anders gaan je kaarten eraan.
-
Skallagrim
- Veenboer
In de outpost Gent wordt dit spel regelmatig gespeeld. Degenen die het spel speelden zijn het erover eens dat dit de beste collectible cardgame is. Ikzelf bezit de core expansie en alle house expansions en vind dit ook de beste LCG (verzamel ook nog Warhammer Invasion en LoTR lcg).
Postief :
Er komt heel wat denkwerk aan te pas bij het spelen. Je moet niet alleen met de kaarten in je hand en op tafel rekening houden maar ook met de rollen die je elke ronde kiest of met de plots die je elke ronde aflegt.
Het is een echt multiplayer spel, dus als je het enkel met twee kan spelen, zou ik het niet aanschaffen, maar met drie of vier spelers bloeit het spel helemaal open.
Thematisch zit het erg goed in elkaar , de houses spelen allemaal erg verschillend.
Spelbalans : het spel balanceert zich tijdens het spelen. Een erg krachtig deck krijgt het hard te verduren als iedereen zich tegen hem keert. Er zit natuurlijk ook wat diplomatie in en je kunt jezelf beschermen door bepaalde rollen te kiezen.
De spelregels tenslotte zijn duidelijk en het is niet erg moeilijk om aan te leren.
Negatief :
Het kan wel zijn dat je soms het overzicht een beetje verliest, want er kan erg veel op tafel liggen van kaartjes. Daarom zou ik het niet direct meer met vijf of zes spelen.
Niet echt een spel om met twee te spelen.
Postief :
Er komt heel wat denkwerk aan te pas bij het spelen. Je moet niet alleen met de kaarten in je hand en op tafel rekening houden maar ook met de rollen die je elke ronde kiest of met de plots die je elke ronde aflegt.
Het is een echt multiplayer spel, dus als je het enkel met twee kan spelen, zou ik het niet aanschaffen, maar met drie of vier spelers bloeit het spel helemaal open.
Thematisch zit het erg goed in elkaar , de houses spelen allemaal erg verschillend.
Spelbalans : het spel balanceert zich tijdens het spelen. Een erg krachtig deck krijgt het hard te verduren als iedereen zich tegen hem keert. Er zit natuurlijk ook wat diplomatie in en je kunt jezelf beschermen door bepaalde rollen te kiezen.
De spelregels tenslotte zijn duidelijk en het is niet erg moeilijk om aan te leren.
Negatief :
Het kan wel zijn dat je soms het overzicht een beetje verliest, want er kan erg veel op tafel liggen van kaartjes. Daarom zou ik het niet direct meer met vijf of zes spelen.
-
Pedro777
- Condottiërre
Bedankt voor deze reactie. Gent is absoluut niet ver dus mss kan ik eens afzakken als er daar nog eens gespeeld wordt en op die manier nog beter een beslissing nemen.Skallagrim schreef:In de outpost Gent wordt dit spel regelmatig gespeeld. Degenen die het spel speelden zijn het erover eens dat dit de beste collectible cardgame is. Ikzelf bezit de core expansie en alle house expansions en vind dit ook de beste LCG (verzamel ook nog Warhammer Invasion en LoTR lcg).
Postief :
Negatief :