Tour de France 2012

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Flash
Wu Feng

Re: Tour de France 2012

Bericht door Flash »

Helemaal mee eens, alhoewel bij een massasprint weer andere regels gelden. Dan wordt er ook voorin wel eens een valpartij veroorzaakt.

Wat mij toch elk jaar weer verbaast zijn de mensen langs de kant van de weg. Niet het aantal mensen, maar wel de fratsen die uitgehaald worden. Als je dan zondag weer een valpartij ziet veroorzaakt worden door iemand die wil fotograferen of filmen dan vraag ik mij altijd af wat zo iemand bezielt.
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Tja, dat vraag ik me ook altijd af.

Was ook mooi dat de commentator gister zei dat ze over een brede weg zouden kunnen klimmen. Was de helft van die weg geblokkeerd door toeschouwers en moesten ze alsnog over de helft van de weg.

Tja, het begint natuurlijk met één pipo die iets dichterbij wil staan, dan kan de rest het niet meer goed zien en gaat ook dichterbij staan.

Vrouwke zegt dan terecht dranghekken langs het hele parcours, maar ze kunnen moeilijk 400km dranghekken neerzetten elke dag. Toch mag het van mij iets eerder beginnen dan nu, want vooral de laatste kilometers zijn uiteraard erg nerveus.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Davio schreef:Tja, dat vraag ik me ook altijd af.

Was ook mooi dat de commentator gister zei dat ze over een brede weg zouden kunnen klimmen. Was de helft van die weg geblokkeerd door toeschouwers en moesten ze alsnog over de helft van de weg.

Tja, het begint natuurlijk met één pipo die iets dichterbij wil staan, dan kan de rest het niet meer goed zien en gaat ook dichterbij staan.

Vrouwke zegt dan terecht dranghekken langs het hele parcours, maar ze kunnen moeilijk 400km dranghekken neerzetten elke dag. Toch mag het van mij iets eerder beginnen dan nu, want vooral de laatste kilometers zijn uiteraard erg nerveus.
Er komt doorgaans heel wat zinnigs uit dat vrouwke van u, is het niet? :wink:
Afbeelding
Davio

Bericht door Davio »

Je moest eens weten!

Het is vooral leuk om een kijk van iemand te hebben die er niet zo in zit. Dat kan heel ontnuchterend zijn. :)
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Weer een flinke valpartij vandaag. Wiggins ging hard onderuit.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Flash schreef:Weer een flinke valpartij vandaag. Wiggins ging hard onderuit.
Inderdaad, ben benieuwd of er nog uitvallers zijn.

Jij gaat trouwens lekker Wesley! :clap:
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik ga als een speer. Nu maar hopen dat voor hardfietsers niet hetzelfde geldt als voor hardlopers :D .

Met Kittel schijnt het overigens inmiddels weer iets beter te gaan. Wellicht dat hij de tour toch nog gaat uitrijden en nog wat puntjes gaat pakken.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Wiggins nog niet eruit? Bah.

:o

Feillu rijdt ook nog steeds. Mooooi. Hopen dat 'ie het volhoudt.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Kittel is afgestapt, dat gaat punten kosten.... :(
Davio

Bericht door Davio »

Ik weet niet wat ik vind van die heksenjachten op vermeende dopingzondaars.

Nu is Armstrong weer aan de beurt. Kijk, natuurlijk hou ik niet van valsspelers, maar ik weet ook niet wat nu echt de limieten zijn. Je bent als professioneel sporter ook gek als je niet zo dicht mogelijk bij de limiet zit zonder eroverheen te gaan. Het kan net die paar seconden schelen.

Je kan er wel voor kiezen om geen doping te gebruiken, maar wat is doping? En wat nu geen doping is, is dat over een jaar misschien wel. Gaan ze dan met terugwerkende kracht tourzeges afpakken? Mag je dan zelfs geen Dextro Energy meer?

En ik geloof best dat 30 jaar geleden iedereen wel wat gebruikte, maar ja, als iedereen het doet, heeft iedereen er net zo veel of weinig baat bij. Dan is degene die wint naast de beste met doping ook wel de beste zonder doping. Maar als één het doet, doet een ander het ook natuurlijk.

Maar goed, ik vind het lastig.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Davio schreef: En ik geloof best dat 30 jaar geleden iedereen wel wat gebruikte, maar ja, als iedereen het doet, heeft iedereen er net zo veel of weinig baat bij. Dan is degene die wint naast de beste met doping ook wel de beste zonder doping. Maar als één het doet, doet een ander het ook natuurlijk.
Dat klopt natuurlijk niet.
Allereerst is niet elke doping gelijk. Sommige doping zal je beter laten presteren dan andere doping. En zelfs dat is wellicht afhankelijk van wie het neemt. Wellicht werkt voor de een het ene beter en voor de ander het andere (dus zelfs als iedereen hetzelfde gebruikt, kan dat niet fair zijn). Misschien worden sommige mensen met dopinggebruik juist helemaal niet zoveel beter en profiteren anderen er enorm van.
De enige manier om iets fair te houden is er in ieder geval voor te zorgen dat niemand iets gebruikt.
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Dierik schreef:Kittel is afgestapt, dat gaat punten kosten.... :(
Hmmm. Dat is de tweede die er bij af gaat.
We live to survive our paradoxes
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Robertopellizini schreef:De enige manier om iets fair te houden is er in ieder geval voor te zorgen dat niemand iets gebruikt.
Nu is alleen nog de vraag wat "iets" is. Ik volg het niet helemaal, maar ik heb de indruk dat wanneer je 's ochtends een kop koffie bij het ontbijt drinkt, je 's middags door de mand valt bij de dopingcontrole. Dat gaat natuurlijk veel te ver.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Dierik schreef:Kittel is afgestapt, dat gaat punten kosten.... :(
Balen zeg. Ik heb de etappe van vandaag even gemist. Deed om half 2 mijn ogen even dicht en werd om half 6 wakker gemaakt. Begreep dat er ook weer een valpartij was.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Flash schreef: Ik heb de etappe van vandaag even gemist. Deed om half 2 mijn ogen even dicht en werd om half 6 wakker gemaakt.
En toen zag je dat je nog steeds bovenaan stond. Jij wint zelfs met je ogen dicht. :lol: