Bedankt voor de tips, meningen en ervaringen iedereen!
cymric schreef: Jij noemt ze peetjes? Grappig. Is dat zelf verzonnen of is het je eigen bewerking van het woord meeple?
Het komt in ieder geval niet van meeple want dat woord kende ik tot nu nog niet. Leuke herkomst/nieuw woord
Maar peetje is gewoon een ander woord voor het ventje waar je mee speelt, 'k heb het niet zelf verzonnen, misschien de eerdere generatie wel
Met andere woorden: indien vreemde taal geen bezwaar, dan nog even wachten; indien wel, dan Nederlandse versie zeker overwegen.
Enne... pas je een beetje op met je aanstaande verzamelwoede?

Ik ga er op wachten tot ik het eens ergens tegenkom, Engels en Duits is normaalgezien geen probleem. Heet het in die talen ook gewoon Goa of is het dan afgaan op herkenning van de doos?
En de aanstaande verzamelwoede... daar is het al te laat voor vrees'k ...
Ipv in de solden iets van kleren te gaan halen, gaat het naar spellen, en met het achterliggende idee dat je in de plaats van een jeansbroek een extra spel kan leggen
Niet dat ik klakkeloos ga kopen, en ik beleef pers. ook al veel plezier met het lezen van recensies/ervaringen/uitzoeken welk spel aan te schaffen enz... en dan met het echte plezier nog beginnen zodra het spel er is!
Ik heb dit topic destijds gemist (was toen even wat minder fanatiek hier), maar vind het erg leuk om te lezen. Je situatie doet me ook erg aan de mijne denken. Ik ben goed verslaafd geweest aan Carcassonne (zeker meer dan 100 keer gespeeld en in een ver verleden nog eens 2e geworden op een NK door lekker pesterig te spelen) en ben de spellenwereld daarna ingedoken met Puerto Rico. Wat een ontdekking was dat, zeg! En ik heb ook nog flink geTraviant trouwens, met alle lijstjes en statistiekjes die ik kon verzinnen er bij in...
Haha, klinkt herkenbaar
Carcassonne is hier trouwens sinds Puerto Rico niet meer op tafel gekomen, gewoon/enkel omdat we telkens nog een keertje Puerto Rico willen spelen (en/of een een ander spel voor de eerste keer eens proberen). Dat is nog nooit gebeurd
Ik raad je aan om eens naar Dominion te kijken. Dat is hier een regelrechte hit gebleken (zeker ook met twee personen!) en is nu een van m'n meest gespeelde spellen (het heeft Carcassonne al lang en breed ingehaald). In eerste instantie schrok het spel me gek genoeg enorm af en heb ik het altijd van me af geschoven, maar dat is reuze onterecht geweest!
Daarnaast kan het de moeite waard zijn om naar Glory To Rome te kijken. Een ongelooflijk tactisch kaartspel waar alles ontzettend ingenieus in elkaar grijpt. Het kan voor een speler aanvoelen als een geluksspel met spelbrekende combo's, maar 'gek genoeg' wint vaak dezelfde! Qua regels kost het weer even wat moeite om er doorheen te komen, maar aangezien Puerto Rico ook zo gelukt is...
Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken!
Hoewel kaartspelen me om de een of andere reden minder aantrekken dan bordspelen, maar 't is wschl. kwestie van even er over zetten.
Maar het beste advies voor elk spel is toch nog steeds: probeer het indien mogelijk eerst eens uit (in een winkel, op een beurs of bij een spellenclub).
Ja, verhuis 'k juist uit Lokeren, blijkt dat er daar een spellenclub is…..
We hebben vorig weekend nog 6 keer Puerto Rico gespeeld en houden nu de score ook bij (de eerste 5 spelletjes (vanaf het tweede vorig weekend) laten we niet meetellen want dat zijn "oefenspelletjes" en daar hebben we bv ook eens geprobeerd met 75 puntenfiches ipv 65 (voor 2 spelers) omdat op 't begin dat dikwijls "het einde" was, terwijl we nog met vanalles bezig waren). Maar allez, volgens de spelregels is wschl. toch meest meest evenwichtige en eerlijke
Zondagavond ook aan Agricola begonnen, maar 't was uiteindelijk al wat laat (ingeval het de eerste keer dubbel zo lang zou duren), en het uiteindelijk gehouden bij het bekijken van de video van Dharquen, en de kartonnen speelonderdelen uit het karton te duwen. Overigens ontbreekt het scoreblok, maar ik neem aan dat dat nu geen probleem zal zijn. Er zat wel een niet vermelde zak vol zakjes in de plaats, dat is dan toch ook weer handig