Deze kaarten leverden alleszins al stof tot discussie op :
1] 4, fire breathing : Your neighbours take 1 extra damage when you deal damage
a) dode buren blijven je buren ?
b) gaat één van je buren dood, wordt de volgende in de kring je nieuwe buur ? (X)
2] 4, armor plating : Ignore damage of 1
a) bij elke aanval komt 1 minder schade door (dus bv. 3 schade wordt 2, 2 wordt 1) ? (X)
b) negeert elke aanval die exact 1 schade toebrengt (1 schade wordt 0, maar 2 blijft 2) ?
3] 5, drop from high altitude : +2* and take control of Tokyo (if you don't already control it)
a) 2 punten bij en je komt in Tokyo te staan ?
b) 2 punten bij en nog eens 1 omdat je in Tokyo komt te staan ? (X)
4] 3, rooting for the underdog : At the end of a turn, when you have the fewest *, gain 1*
a) deel je aan het eind van je beurt het laagst aantal punten met een ander, krijg je 1 punt bij ? (X)
b) enkel indien je als enige het laagst aantal punten hebt aan het eind van je beurt, krijg je er 1 bij ?
5] 3, friend of children : When you gain any energy, gain 1 extra energy
a) ook indien je energy krijgt van één of andere kaart (zoals monster batteries, zie onder) ?
b) of enkel indien je energy wint door dit symbool te dobbelen en te bewaren ? (X)
6] 2, monster batteries : ... At the start of each turn, take 2 energy off and add them to your reserve. ...
a) bij aanvang van ieders beurt ?
b) bij aanvang van jouw beurt ? (X)
Benieuwd naar jullie interpretaties. Een (X) duidt aan welke wij (al dan niet correct) kozen tijdens het spelen.
Tot slot nog : iemand een idee waar ik aan de promo cards kan geraken ? Uitsluitend via BGG store (waar ik nog geen ervaring mee heb) ? Al zijn er nog tal van kaarten nog steeds niet aan bod gekomen na al die potjes, toch kunnen een paar extra nooit kwaad.
En wat kijk ik alvast hiernaar uit !