Gecancelde tv-series

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Flash
Wu Feng

Gecancelde tv-series

Bericht door Flash »

Gisteravond beleefde de tv-serie Terra Nova zijn premiere op de Nederlandse televisie met een dubbele aflevering. Omdat mijn aandacht getrokken was door het thema van deze show ben ik er eens uitgebreid voor gaan zitten en het viel mij niet tegen.

Na afloop van deze twee afleveringen heb ik de show opgezocht op imdb.com om daar tot de conclusie te komen dat na één seizoen de stekker uit deze show is getrokken door Fox (wellicht dat een andere zender de show nog oppakt, maar waarschijnlijk niet).

Ik snap dat tv-series uiteindelijk gemaakt worden om hoge kijkcijfers te halen en geld op te brengen, maar ik baal wel eens als er dan weer een show gecanceld wordt midden in het verhaal. Dit komt ook best regelmatig voor.

Vroeg mij af of jullie dit gevoel herkennen en welke series wat jullie betreft te vroeg of abrupt zijn geëindigd.
Xildur
Munchkin

Re: Gecancelde tv-series

Bericht door Xildur »

Ik erger me aan series die steeds opnieuw gestart worden, terwijl je zit te wachten op het nieuwe seizoen waardoor je tien keer dezelfde aflevering hebt gezien terwijl je andere afleveringen nooit hebt gezien. Je mist dan ook altijd het start van het nieuwe seizoen doordat je bent afgehaakt.

Daarbij heb je nog het irritante dat ze seizoenen door elkaar uitzenden waardoor de volgorde niet meer klopt.
Afbeelding
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

Het omgekeerde kan ook. Series die maar blijven doorgaan en doorgaan en doorgaan. Een beetje zoals de uitbreidingen van Carcassonne :D

In Vlaanderen hebben we zo 21 jaargangen FC De Kampioenen op ons afgevuurd gekregen. En alsof dat nog niet genoeg is, werden alle afleveringen ook al een paar keer herhaald.
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding
Father Vic
Party Animal

Bericht door Father Vic »

David schreef:En alsof dat nog niet genoeg is, werden alle afleveringen ook al een paar keer herhaald.
Bij deze genomineerd voor understatement van het jaar ! :D :lol:
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Xildur schreef:Ik erger me aan series die steeds opnieuw gestart worden, terwijl je zit te wachten op het nieuwe seizoen waardoor je tien keer dezelfde aflevering hebt gezien terwijl je andere afleveringen nooit hebt gezien. Je mist dan ook altijd het start van het nieuwe seizoen doordat je bent afgehaakt.

Daarbij heb je nog het irritante dat ze seizoenen door elkaar uitzenden waardoor de volgorde niet meer klopt.
Daar irriteer ik me ook mateloos aan.

Het enige wat ik jammer vind is dat Carnivale niet is vervolgd. Verder ben ik een matige TV kijker. En series als 24, Rome of Frost zijn allemaal netjes per seizoen afgerond. Geen probleem, dus.

Terra Nova vond ik gister wel aardig, maar ik ga er waarschijnlijk niet iedere week voor zitten. Zeker niet nu ik weet dat het toch niet wordt vervolgd..
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

BaSL schreef:Het enige wat ik jammer vind is dat Carnivale niet is vervolgd.
+1

:o Ik ben het met BaSL eens. :silent:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Eh... Hm. Is't Pinksteren en Pasen vandaag? :D
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Firefly staat al jaren op de eerste plaats van mijn lijstje met te vroeg om zeep geholpen series. Andere teleurstellend vroeg gestaakte series: Stargate Universe, Moonlight en Jericho.

Ik heb geen last van het herhaald en/of in verkeerde volgorde uitzenden van afleveringen. Ik kijk series uitsluitend via download of DVD/Blu-Ray.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ja...ik denk het.
PASEN -> Zuiderspel. joepie!!!!!!!!!!!!
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

BaSL schreef:Het enige wat ik jammer vind is dat Carnivale niet is vervolgd. Verder ben ik een matige TV kijker. En series als 24, Rome of Frost zijn allemaal netjes per seizoen afgerond. Geen probleem, dus.
Maar zeker 24 werd na een tijd ook wel knap irritant. Hoeveel terroristen, invallen van vreemde mogendheden en presidentiële complotten moest Jack 'The End Justifies The Means' Bauer wel niet oplossen?
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Terra Nova is op de vlaamse televisie al een tijdje afgerond. Ik heb het gevolgd en vond het best wel aardig maar nu ook weer niet super. Wou uiteraard wel het vervolg zien maar helaas dus.

Carnivale is inderdaad te vroeg gestopt, ook Rome wat mij betreft, hoewel dat wel mooi afgerond was.

Andere series lopen naar mijn gevoel dan weer veel te lang. 24, Lost, Prison Break.

Ik hoop wel dat ze Game of Thrones volledig zullen doen. Natuurlijk moeten er wel nog een paar boeken bij komen maar als ze één boek per seizoen doen dan heeft George nog zo'n 4,5 jaar om de laatste twee delen af te werken.
Afbeelding
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Erwin schreef:Firefly staat al jaren op de eerste plaats van mijn lijstje met te vroeg om zeep geholpen series. Andere teleurstellend vroeg gestaakte series: Stargate Universe, Moonlight en Jericho.

Ik heb geen last van het herhaald en/of in verkeerde volgorde uitzenden van afleveringen. Ik kijk series uitsluitend via download of DVD/Blu-Ray.
Bijna klaar met FireFly (ep 10 of zo), na al die tijd toch maar eens begonnen met kijken.

Snapte daarna de film Serenity ook een stuk beter. :)
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Firefly is inderdaad ook een goed voorbeeld van series die veel te vroeg gestopt zijn. Ook van FlashForward, Ringer en de remake van V had ik nog wel meer van willen zien, maar die series zijn ook stopgezet.

In sommige gevallen snapte ik het ook wel. Heroes vond ik het seizoen voordat het stopgezet werd geen schijn meer van wat het was geweest. No Ordinary Family werd ook stopgezet na één jaar en daar had ik ook wel vrede mee.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Twin Peaks, gemengde gevoelens en was waarschijnlijk een desillusie geworden maar had nog wel een seizoen bij gekund.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Ik moet Firefly nog altijd een keertje kijken inderdaad!? :o.

Verder had ik toen bij Heroes het gevoel dat ze maar wat aan't doen waren na het eerste seizoen. Zo een raar geconstrueerde halve seizoen in seizoen 2 en 3. Super vaag, was natuurlijk ook ten tijden van die grote schrijvers staking in Amerika. Dus toen lag alles op zijn kop. heeft die serie wel de kop gekost ;).