Ach joh, kan gebeuren. Je hoeft niet altijd alles even scherp te verwoorden.cymric schreef:Dat was niet helemaal het punt van mijn opmerkingen![]()
Pre-orders Essen 2012
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Pre-orders Essen 2012
Labels:
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik snap je punt. Met dank aan de mensen en clubs die wel een toereikend budget hebben.cymric schreef:In veruit de meeste gevallen moet iemand een besluit nemen om na 0 of 1 keer spelen het spel te kopen. En of dat nou een privépersoon of een spellenclub of spellengroep is, maakt niet zoveel uit.
Maar dat proces moet ergens beginnen.
Uitgevers geven ook vaak een spel gratis weg aan connecties die vervolgens recensies schrijven en het spel weer spelen met andere mensen en zo begint het vuurtje te branden.
Everybody has the right to play...
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Even namens Roll The Dice (RTD) reageren.
We hebben daar een bordspelcommissie opgericht en gaan dus gericht op zoek naar nieuwe spellen voor in de vereniging. We kijken eerst aan de hand van de lijsten op BGG en Spielbox, welke spellen er uitkomen. Daaruit maken we een ruime selectie van spellen die ons goed lijken.
We schrijven de uitgevers dan aan om zo proberen de spellen los te krijgen. In ruil maken we recensie op onze site. Als we spellen niet krijgen zijn er nog 2 opties, afhankelijk van de informatie die we hebben. Of we kopen het spel sowieso en zien dan later wel, of we proberen het te testspelen. Aangezien we op sommige momenten met ruim 10 man aanwezig zijn, hebben we dus de mogelijkheid om veel spellen te testen. Via sms gaat er dan heel veel informatie heen en weer.
De spellen die we gekregen hebben, gaan dus ook voor in de lijst van to do bij de recensies.
Hier moet ik ook wel toegeven dat budget meestal geen struikelblok is voor ons, maar wel het stockeren van de spellen.
Voor mij prive:
Na 1 keer spelen weet ik meestal ook wel of ik een spel wil kopen of niet. Daarnaast kan ik als lid van RTD ook spellen lenen
We hebben daar een bordspelcommissie opgericht en gaan dus gericht op zoek naar nieuwe spellen voor in de vereniging. We kijken eerst aan de hand van de lijsten op BGG en Spielbox, welke spellen er uitkomen. Daaruit maken we een ruime selectie van spellen die ons goed lijken.
We schrijven de uitgevers dan aan om zo proberen de spellen los te krijgen. In ruil maken we recensie op onze site. Als we spellen niet krijgen zijn er nog 2 opties, afhankelijk van de informatie die we hebben. Of we kopen het spel sowieso en zien dan later wel, of we proberen het te testspelen. Aangezien we op sommige momenten met ruim 10 man aanwezig zijn, hebben we dus de mogelijkheid om veel spellen te testen. Via sms gaat er dan heel veel informatie heen en weer.
De spellen die we gekregen hebben, gaan dus ook voor in de lijst van to do bij de recensies.
Hier moet ik ook wel toegeven dat budget meestal geen struikelblok is voor ons, maar wel het stockeren van de spellen.
Voor mij prive:
Na 1 keer spelen weet ik meestal ook wel of ik een spel wil kopen of niet. Daarnaast kan ik als lid van RTD ook spellen lenen
-
rober
- Standaard moderator
Zo'n type dat ben ik (zei de gek)cymric schreef: In veruit de meeste gevallen moet iemand een besluit nemen om na 0 of 1 keer spelen het spel te kopen. En of dat nou een privépersoon of een spellenclub of spellengroep is, maakt niet zoveel uit.
Maar dat proces moet ergens beginnen.
Ik koop bijna nooit wat ik al gespeeld heb. Zeker als het om nieuwe spellen gaat.
Onderzoek op BGG, alhier en overige plaatsen, geven mij genoeg info om mijn aankoopinmpuls niet meer in bedwang te houden.
Wel probeer ik op zijn minst de regels van een spel eerst te lezen voor dat ik het koop.
Onderhand denk ik daar wel zo bedreven in te zijn dat me dat voldoende info geeft een gedegen inschatting te kunnen maken of het spel mij (en mijn medespelers) zal aanstaan.
Op beurzen spelen vind ik absoluut niet fijn, veel te onrustig.
Dus de meeste spellen komen pas thuis voor het eerst op de speeltafel.
En dan laat ik graag anderen meegenieten.
Soms komt het wel eens voor dat ik elders (voor mij) nieuwe spellen speel, die ik dan echt goed vind en daarom zelf zou willen hebben. Maar ik laat die ook vaak liggen, omdat ik ze dus bij anderen kan spelen (club, vrienden)
All is fair in love, war and Carcassonne

-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Yes, maar na de vakantie. Ik ga er medio augustus mee aan de gang.pleunie.william schreef:Daarover gesproken, wordt het niet eens tijd voor een uit-wedstrijd Cymric?
-
aicirtap
- Critico
cymric schreef:Dat was niet helemaal het punt van mijn opmerkingen. In veruit de meeste gevallen moet iemand een besluit nemen om na 0 of 1 keer spelen het spel te kopen. En of dat nou een privépersoon of een spellenclub of spellengroep is, maakt niet zoveel uit.
Dat je daarna door vaak bij iemand of op de club te spelen aan voldoende ervaring komt om een overwogen beslissing te nemen, is natuurlijk logies. Maar dat proces moet ergens beginnen.
gewoon profiteren van de gekken die wel meteen spellen kopen die ze niet of slecht 1 keer gespeeld hebben
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
rober
- Standaard moderator
Hit me, I love it.aicirtap schreef:cymric schreef:Dat was niet helemaal het punt van mijn opmerkingen. In veruit de meeste gevallen moet iemand een besluit nemen om na 0 of 1 keer spelen het spel te kopen. En of dat nou een privépersoon of een spellenclub of spellengroep is, maakt niet zoveel uit.
Dat je daarna door vaak bij iemand of op de club te spelen aan voldoende ervaring komt om een overwogen beslissing te nemen, is natuurlijk logies. Maar dat proces moet ergens beginnen.
gewoon profiteren van de gekken die wel meteen spellen kopen die ze niet of slecht 1 keer gespeeld hebben
All is fair in love, war and Carcassonne

-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Ik ben nog gekker. Op Ticket To Ride en Dominion na heb ik nog nooit een spel gekocht dat ik al eens eerder had gespeeld. Ik koop het altijd door aanvoelen, door commentaar op dit forum, door recensieverslagen, enz.
Oké, ik heb al twee (in mijn ogen) miskopen gedaan: smallworld en tobago. Geen slechte spellen, maar niet mijn ding. Voor de rest waren alle gekochte spellen leuk tot zeer leuk tot fantastisch. En ik heb er de laatste 2 jaar toch al aardig wat gekocht.
Oké, ik heb al twee (in mijn ogen) miskopen gedaan: smallworld en tobago. Geen slechte spellen, maar niet mijn ding. Voor de rest waren alle gekochte spellen leuk tot zeer leuk tot fantastisch. En ik heb er de laatste 2 jaar toch al aardig wat gekocht.
-
Xildur
- Munchkin
Als je smallworld en tobago kwijt wil, dan pb maarditterio schreef:Ik ben nog gekker. Op Ticket To Ride en Dominion na heb ik nog nooit een spel gekocht dat ik al eens eerder had gespeeld. Ik koop het altijd door aanvoelen, door commentaar op dit forum, door recensieverslagen, enz.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
rober schreef:Hit me, I love it.

-
Bellegar
- Veenboer
Vergeet ook het schrijven van de recensies niet, dat wil soms ook nog een probleem zijn. Bij sommige spellen kom je nooit door de regels heen, heel frustrerendsyroit schreef:Hier moet ik ook wel toegeven dat budget meestal geen struikelblok is voor ons, maar wel het stockeren van de spellen.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti
-
johny_bordspelmania
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: johny
Enrico schreef:Ik zie niet in wat de voorbereiding met je besteedbaar budget te maken heeft. Tenzij je voorbereiding bestaat uit overwerken of een bezoekje aan de bank om een krediet te regelen...Mac-S schreef: Mijn portemonnee is overigens wel van mening dat wel voorbereiden de betere optie is![]()
Voorbereiden betekent meestal een veel te lange lijst met "hebbe hebbe" en niet-voorbereiden leidt tot teveel impulsaankopen. Bij mij bestaat de voorbereiding meestal uit "hoeveel kastruimte heb ik nog"...
Johny U.
Als ik naar kast ruimte kijk mag ik al lang geen spellen meer kopen.
Voorbereiden is altijd een goed idee, maar bereid ook zeker niet teveel.
Hou tijd over om spellen te spelen en een praatje te maken met de spelontwerpers, dit is uiteindelijk wat het leukst is aan essen.
-
cab
- Burgemeester
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Mijn pre orders tot nu toe:
Keyflower
Among the Stars met prachtige ruimtescheepjes als stretch goal! Hopelijk halen we de € 35.000 stretch goal ook nog! Nu nog 11 dagen te gaan op indiegogo. Voor 29 euro te pre orderen en o te halen in Essen. Al meerdere bonussen zijn extra, waaronder gratis sleeves en bonuskaarten.
http://www.indiegogo.com/projects/110752?a=901032

Keyflower
Among the Stars met prachtige ruimtescheepjes als stretch goal! Hopelijk halen we de € 35.000 stretch goal ook nog! Nu nog 11 dagen te gaan op indiegogo. Voor 29 euro te pre orderen en o te halen in Essen. Al meerdere bonussen zijn extra, waaronder gratis sleeves en bonuskaarten.
http://www.indiegogo.com/projects/110752?a=901032

-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Ik bereid mij meestal wel goed voor welke titels ik wil hebben en die iets toevoegen aan mijn collectie. Als ik twijfel wacht ik een jaartje en dan kijk ik of ik ze nog steeds de moeite waard vind. Vaak zijn de titels goedkoper bij groter uitgevers. Een titels als Kingdom Building wilde ik eerst afwachten en een jaar later zie je dan vaak aanbiedingen en als ze goed zijn dat ze bij een Nederlandse uitgever komen. Afgelopen jaren heb ik wel vaak het Kinderspiel des Jares meegenomen voor kinderen thuis deze zijn vaak met leuke aanbiedingen te vinden. Vaak bij de kleine uitgever die met titels komen die veel besproken zijn houd ik in de peiling vaak zijn ze naderhand ook wat lastiger te krijgen.
De sfeer, het spreken en ontmoeten van mensen vind ik nog het leukste aan Spiel. Het spelen van een spel schiet er vaak bij in mede omdat de tafels vaak snel gevuld zijn en de dagen voorbij vliegen. Vaak koop ik hier de titels opgespeeld maar vraag vaak aan bekende of onbekende wat ze er van vinden. Vaak geven ze bij de stands ook wel een speed demo zodat ik een redelijke indruk krijg.
De pre-order moet ik nog checken, Flashpoint is vorig jaar goed bevallen.
Vi
De sfeer, het spreken en ontmoeten van mensen vind ik nog het leukste aan Spiel. Het spelen van een spel schiet er vaak bij in mede omdat de tafels vaak snel gevuld zijn en de dagen voorbij vliegen. Vaak koop ik hier de titels opgespeeld maar vraag vaak aan bekende of onbekende wat ze er van vinden. Vaak geven ze bij de stands ook wel een speed demo zodat ik een redelijke indruk krijg.
De pre-order moet ik nog checken, Flashpoint is vorig jaar goed bevallen.
Vi