Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
BaSL schreef:Heeft iemand overigens wel eens Europa en/of Märklin gespeeld op de Original manier? Dus zonder tunnels/stations danwel passagiers? Is dat te doen? Of zijn de kaarten daar niet naar?
Ik heb wel eens Europa zonder stations gespeeld. Was wel te doen maar je haalt niet zo gemakkelijk al je routes.
En ik heb TTR Märklin gespeeld zonder de passagiers.
Dat is zeer wel te doen.
Het scheelt in ieder geval een hoop gepriegel met die fisches.
Ja al vind ik het passagiers gedeelte wel wat extra "spanning" toevoegen aan het spel.
De passagiers zijn wel minder noodzakelijk dan de stations in Europa vind ik.
Ha, grappig dat dit nu bovenkomt. Ik heb toevallig afgelopen weekend Märklin zonder passagiers gespeeld. Inderdaad, de spanning is er wat af - passagiers horen bij Märklin!
Europa nog nooit gespeeld met stations, gaat ook goed. Ik speel het eigenlijk alleen met onze kinderen of mensen die nooit een spel spelen, scheelt mij ook weer uitleg
Ik speel wel met stations maar nog nooit heeft iemand zo'n station gebruikt. hahaha.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het stationgedeelte ook niet erg snap. Hoeveel rails-stukken van een ander mag je gebruiken met een station?
Meestal spelen we met 2 tot 3 mensen hier en nordic countries is dus een aanrader begrijp ik. In hoeverre wijken de regels af van de andere versies?
patricia79 schreef:Ik speel wel met stations maar nog nooit heeft iemand zo'n station gebruikt. hahaha.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het stationgedeelte ook niet erg snap. Hoeveel rails-stukken van een ander mag je gebruiken met een station?
Meestal spelen we met 2 tot 3 mensen hier en nordic countries is dus een aanrader begrijp ik. In hoeverre wijken de regels af van de andere versies?
Als je Europa met 5 speelt snap je waarom daar stations in zitten. Ik vind de stationnetjes niet echt een leuke toevoeging, het is zelfs zo erg dat vrienden van mij andere versies niet leuk vinden omdat er geen stations in zitten haha, terwijl dat alleen bij europa als extraatje is.
Nordic is leuk omdat je elkaar als snel dwarsboomt met een kleine route. Het spel maakt geen gebruik van stations dus elkaars route gebruiken zit er niet in en ipv. de langste route moet je hier de meeste routekaarten afmaken om de bonus van 10 te krijgen. geen drastische veranderingen maar genoeg om het spel net ietwat anders aan te laten voelen.
Jorrit schreef:Ja al vind ik het passagiers gedeelte wel wat extra "spanning" toevoegen aan het spel.
De passagiers zijn wel minder noodzakelijk dan de stations in Europa vind ik.
Ah hoe een mening kan veranderen! Vind nu ongeveer het tegenovergestelde..
Ik heb voor TtR: Europe gestemd. Wij hebben Europe, Marklin en hebben ook al de originele gespeeld en Europe viel het meest in de smaak. Ook Alvin en Dexter worden na wat gezaag en gezucht over hoe dom deze zijn ook meestal leuk bevonden.
Wij spelen de europa versie hier meestal met 2 of 3 mensen en dan heb je de stations niet snel nodig. Vandaar dus dat ik nu overweeg om ook de nordic countries in de toekomst aan te schaffen.
patricia79 schreef:Wij spelen de europa versie hier meestal met 2 of 3 mensen en dan heb je de stations niet snel nodig. Vandaar dus dat ik nu overweeg om ook de nordic countries in de toekomst aan te schaffen.
Nordic countries is TOP alleen de namen zijn even wennen wat waar ligt
patricia79 schreef:Wij spelen de europa versie hier meestal met 2 of 3 mensen en dan heb je de stations niet snel nodig. Vandaar dus dat ik nu overweeg om ook de nordic countries in de toekomst aan te schaffen.
Als je daar moeite mee hebt, dan zou ik maar niet aan India beginnen.
Dan wordt je helemaal tureluurs van de namen.