Tour de France 2012

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

grunnboy
Bronzen Meeple

Re: Tour de France 2012

Bericht door grunnboy »

Ik heb mijn selectie voor de Olympische spelen ook ingevuld. Hoppa! :D
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

grunnboy schreef:Ik heb mijn selectie voor de Olympische spelen ook ingevuld. Hoppa! :D
Waar heb je dat gedaan dan??

Erg tevreden met mijn 7de plaats. Ik heb totaal geen verstand van wielrennen en daarnaast flink wat minpunten verzameld met mijn 7 afvallers, dus dan is een 7de plek erg mooi!

Wel jammer trouwens dat je het via de site niet meer kunt zien...
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Flash schreef:
grunnboy schreef:Ik heb mijn selectie voor de Olympische spelen ook ingevuld. Hoppa! :D
Waar heb je dat gedaan dan??

Erg tevreden met mijn 7de plaats. Ik heb totaal geen verstand van wielrennen en daarnaast flink wat minpunten verzameld met mijn 7 afvallers, dus dan is een 7de plek erg mooi!

Wel jammer trouwens dat je het via de site niet meer kunt zien...
Kan wel moet je via mijn poolbeheer doen. Dan tour de france en dan bekijk mijn selectie en dan de bordspelmania pool
Afbeelding
lynyrdskynyrd
Garnaal

Bericht door lynyrdskynyrd »

er gaat niets boven groningen
blijft een fantastische slogan :D doet mij altijd aan het legendarische duo Pee Daalemmer en Rooie Rinus denken.

Blij dat de tourpooltjes bestaan, want qua spanning was de strijd om de truien in deze tour vrij snel beslist (uitgezonderd de bollentrui). Natuurlijk is het prettig volgen als het meeste gewoon meezit (weinig uitvallers, een goede kluns en een nog beter geheim wapen). Iedereen bedankt voor de competitie, en veel toekomstig speelplezier toegewenst.

probeer de tour altijd intensief te volgen, een fascinerende wedstrijd. dus nu maar weer afkicken :thumbdown:

mvg Arjan
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Gefeliciteerd lynyrdskynyrd, en Robér helaas niet gelukt laatste te worden :D

Morgen meer over de te verdelen prijzen!!!!
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Mac-S »

lynyrdskynyrd schreef:dus nu maar weer afkicken
http://www.lavuelta.com

Nog maar vier weken...
rober
Standaard moderator

Tour de France 2012

Bericht door rober »

cab schreef:Gefeliciteerd lynyrdskynyrd, en Robér helaas niet gelukt laatste te worden :D

hoezo? Is het afgelopen dan?
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

rober schreef:
cab schreef:Gefeliciteerd lynyrdskynyrd, en Robér helaas niet gelukt laatste te worden :D

Ja volgende week fietsen ze weer op de olympische spelen, maar de tour is klaar :crazy:
rober
Standaard moderator

Tour de France 2012

Bericht door rober »

cab schreef:
rober schreef:

Ja volgende week fietsen ze weer op de olympische spelen, maar de tour is klaar :crazy:
hehe. Dat die volgende week beginnen had ik wel meegekregen. Voor de rest gaat het lekker langs me heen. :)
Afbeelding
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

grunnboy schreef:Ik denk dat de valpartijen en met name de grote valpartij in de eerste week van de tour meer een stempel op deze tour hebben gedrukt dan het parcours.

En dan heb je ook nog de beste klimmer zitten in het team van de gele trui drager. Wiggins was al lang uit het geel gereden als Froome in een andere ploeg zou zitten.
Het was een saaie tour. En ik ben het niet eens met de algemene tenneur, dat dit aan het rittenschema zou liggen. De koers wordt gemaakt door de renners. Als ze in enkele bergritten eerder waren gaan aanvallen, kon er wel veel tijd worden teruggepakt. Nu gebeurde er niets in de top 10.

Ik vrees dat de angst voor een inzinking er bij velen heel sterk inzit. En daar zie ik maar 1 verklaring voor, dat er minder bloedtransfusies gebeuren tijdens de tour en er ook minder epo wordt gebruikt.

Ik denk dat we stilaan als toeschouwers moeten gaan bepalen wat we willen, vuurwerk in de bergen met doping, of een gecontroleerde koers met bange renners zonder doping (of minder).

Tegenwoordig zijn er elk jaar grote valpartijen. Dit jaar vielen ongelukkig veel Nederlanders. Vorig jaar vielen oa onze Jurgen Vandenbroeck, Bradley Wiggens, Vinokourov...
Volgens mij zouden ze het aantal renners in het peleton wat moeten verminderen. Iemand in een praatprogramma stelde voor om slechts 6 renners per team toe te laten. Dat zou niet alleen het totaal aantal verminderen, maar het ook minder mogelijk maken om de koers al te veel vast te zetten. Lijkt me een goed voorstel dus.
En waarom niet met minder ploegen starten. is er bijvoorbeeld iemand van Sojasun in beeld geweest? Wat doet zo'n ploeg in de tour? Vroeger, veel vroeger, waren er veel minder teams in de tour en dus ook veel minder renners. Ten tijde van Zoetemelk en Van Impe bijvoorbeeld werd er gestart met een peleton van 130 renners, oftwel 13 ploegen van 10 renners. Ondertussen zijn de wegen vaak smaller geworden en zijn er om de paar kilometers ronde punten, verkeersdrempels, wegversmallingen, asverleggingen, en wat nog meer ....
Nu start de tour met 22 ploegen van 9 renners = 198 renners. Veel teveel volgens mij. Logisch dat er dan zoveel valpartijen zijn. Vooral ook omdat al die 22 ploegen minstens 5 minuten in beeld willen, of een ritje winnen.
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Robertopellizini schreef: Geweldige prestatie van lynyrdskynyrd om 35e overall te worden! (wat wil je ook met Pinot als geheim wapen!)
Oef, netjes! Flici!

Ik kom nog net de Top 10 binnen, valt me niet tegen. Voeckler, Evans, Goss, Haagen en Cavendish hebben voor mij de punten gepakt; geheim wapen Izagirre viel uiteindelijk niet tegen met 54. Mijn klluns heeft helaas nog 4 puntjes gepakt (Ladagnous) en aan Rob Ruijgh en Bernhard Eisel had ik niet heel veel...

Opvallend dat we bijna allemaal zoveel uitvallers hebben.

Leuke poule! Volgend jaar weer!
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Maar ik was wel de Laatste Nederlander zag ik net.
Dat vind ik ook al een hele prestatie. :thumbup:
Afbeelding
lynyrdskynyrd
Garnaal

Bericht door lynyrdskynyrd »

David schreef:
grunnboy schreef:Ik denk dat de valpartijen en met name de grote valpartij in de eerste week van de tour meer een stempel op deze tour hebben gedrukt dan het parcours.

En dan heb je ook nog de beste klimmer zitten in het team van de gele trui drager. Wiggins was al lang uit het geel gereden als Froome in een andere ploeg zou zitten.
Het was een saaie tour. En ik ben het niet eens met de algemene tenneur, dat dit aan het rittenschema zou liggen. De koers wordt gemaakt door de renners. Als ze in enkele bergritten eerder waren gaan aanvallen, kon er wel veel tijd worden teruggepakt. Nu gebeurde er niets in de top 10.

Ik vrees dat de angst voor een inzinking er bij velen heel sterk inzit. En daar zie ik maar 1 verklaring voor, dat er minder bloedtransfusies gebeuren tijdens de tour en er ook minder epo wordt gebruikt.

Ik denk dat we stilaan als toeschouwers moeten gaan bepalen wat we willen, vuurwerk in de bergen met doping, of een gecontroleerde koers met bange renners zonder doping (of minder).

Tegenwoordig zijn er elk jaar grote valpartijen. Dit jaar vielen ongelukkig veel Nederlanders. Vorig jaar vielen oa onze Jurgen Vandenbroeck, Bradley Wiggens, Vinokourov...
Volgens mij zouden ze het aantal renners in het peleton wat moeten verminderen. Iemand in een praatprogramma stelde voor om slechts 6 renners per team toe te laten. Dat zou niet alleen het totaal aantal verminderen, maar het ook minder mogelijk maken om de koers al te veel vast te zetten. Lijkt me een goed voorstel dus.
En waarom niet met minder ploegen starten. is er bijvoorbeeld iemand van Sojasun in beeld geweest? Wat doet zo'n ploeg in de tour? Vroeger, veel vroeger, waren er veel minder teams in de tour en dus ook veel minder renners. Ten tijde van Zoetemelk en Van Impe bijvoorbeeld werd er gestart met een peleton van 130 renners, oftwel 13 ploegen van 10 renners. Ondertussen zijn de wegen vaak smaller geworden en zijn er om de paar kilometers ronde punten, verkeersdrempels, wegversmallingen, asverleggingen, en wat nog meer ....
Nu start de tour met 22 ploegen van 9 renners = 198 renners. Veel teveel volgens mij. Logisch dat er dan zoveel valpartijen zijn. Vooral ook omdat al die 22 ploegen minstens 5 minuten in beeld willen, of een ritje winnen.

Minder ploegen betekent dat de sport minder interessant wordt voor sponsoren, dus dit lijkt mij geen optie. Minder renners zal door met name de "'grotere"" ploegen niet geaccepteerd worden (minder controle), maar lijkt wel de manier om de tour weer meer individueel en verrassender te maken (meer kijkplezier)

Dat er in de bergen niet/nauwelijks aangevallen werd is vrij logisch. Ook 4e t/m ''18e '' plaatsen in het eindklassement leveren wat op (zowel prestige, geld, nieuw contract, criterium deelname enz). Aanvallen betekent een extra inspanning, terwijl je concurrenten in het wiel van ploeggenoten zitten (zich dus veel minder inspannen). Uiteindelijk betekent dan de aanval tijdverlies, doordat je ergens voorbij wordt gereden door fittere concurrenten.

Ondanks de saaiheid, toch de complimenten naar de sky-formatie. Je kan het in theorie uitdenken, maar moet het dan nog maar even in de praktijk bewijzen. Eerste en tweede in het eindklassement, en de pech dat de 3e klassementsrenner/klimmer (sioetsioe) uitviel, deze renner kan ook top-20 rijden.
Er werd gefluisterd dat er te veel tijdrit km in deze tour zaten (voordeel Wiggins), het zal mij benieuwen hoe het volgend jaar opgelost wordt. Waarschijnlijk doet Contador dan weer mee, dus geen tijdritten en GEEN aankomsten bergop moet dan de spanning terugbrengen?
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

De poule is afgelopen dus we kunnen beginnen met het verdelen van de prijzen. Hieronder nogmaals de post van Piet met de prijzenpot.

Nogmaals gefeliciteerd aan de overduidelijke winnaar: lynyrdskynyrd

Je mag als eerste je prijs uit het onderstaande lijstje kiezen. Zoals gezegd, indien je een spel kiest wees je er dan van bewust dat de overdracht van het spel moet plaats vinden op een beurs als ducosim, spellenspektakel of spel.

Zodra ik weet wat er gekozen is is de volgende aan de beurt etc.

In de eerste post van het topic hou ik nog bij wie wat heeft gekozen!

Piet schreef:MEDEDELING MEDEDELING MEDEDELING MEDEDELING

Beste wielerfanaten,
morgen begint de Tour. Hoog tijd om wat prijzen kenbaar te maken.
We konden weer rekenen op de uitpuilende spellenkasten van enkelen onder ons, alsook over de gulle giften van heel wat gebruikers van bgg om onze prijzenkast te vullen.
De beste gokker mag eerst kiezen, vervolgens de tweede enz.
De prijzenkast ziet er als volgt uit:
- 150 gg (schenking van jullie allen)
- 75 gg
- 25 gg
- 20 gg
- Cartagena - die Meuterei of Cartagena - die Goldinsel (schenking van SKABRAM)
- Chocolatl (schenking van Dierik)
- Vrijdag (schenking van BSM)
- Callisto/Aton/Chicago Gangster of iets anders uit het rek (schenking van Piet)

Gezien BSM nauwelijks over financies beschikt, worden de gewonnen spellen niet opgestuurd. We proberen ze binnen een redelijke tijd te overhandigen op één of andere spellenbeurs.

Vanzelfsprekend komt het cab toe om volledig autonoom beslissingen te nemen, indien er discussie is. Ook over de prijsverdeling.
Het staat jullie natuurlijk vrij over zijn beslissingen te discussiëren op het forum. Ook dreigen met verbanning, mag.

De pronostiek kan nog ingevuld worden tot zaterdagmiddag.
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

lynyrdskynyrd schreef: Minder ploegen betekent dat de sport minder interessant wordt voor sponsoren, dus dit lijkt mij geen optie. Minder renners zal door met name de "'grotere"" ploegen niet geaccepteerd worden (minder controle), maar lijkt wel de manier om de tour weer meer individueel en verrassender te maken (meer kijkplezier)
Minder interessant voor sponsoren? Waarom dan? Ok dan zijn er minder sponsoren in beeld, maar dat zijn ze nu ook niet, als ze geen rit winnen, en nooit meekunnen als het erop aankomt.
Een ploeg die niet scoort, kost volgens mij meer dan ze opbrengt. Maar ik kan me vergissen.
lynyrdskynyrd schreef: Dat er in de bergen niet/nauwelijks aangevallen werd is vrij logisch. Ook 4e t/m ''18e '' plaatsen in het eindklassement leveren wat op (zowel prestige, geld, nieuw contract, criterium deelname enz). Aanvallen betekent een extra inspanning, terwijl je concurrenten in het wiel van ploeggenoten zitten (zich dus veel minder inspannen). Uiteindelijk betekent dan de aanval tijdverlies, doordat je ergens voorbij wordt gereden door fittere concurrenten.
Hier volg ik je wel. Er wordt tegenwoordig, meer dan vroeger, teveel belang gehecht aan , wat ze tegenwoordig, ereplaatsen noemen. Een beetje zoals bij de olympische spelen waar atleten nu al gaan voor een "olympisch diploma" (bij de eerste acht). Als je ziet wie er bijvoorbeeld van plaats 10 tot 20 staat, daar staan renners bij die zich hebben uitgesloofd voor hun kopman en zich dan hebben laten uitzakken. Er is toch geen eer om daar dan te staan, als jij dat niet hebt moeten doen.

Ik begreep ook het hele gedoe niet bij die laatste tijdrit, waarin Van den Broeck zijn "4e plaats" nog kon verliezen, en ze misschien zou moeten inleveren voor een 5e. Nouja. Wat betekent dat nog over 10 jaar. Niets toch? Wat is het verschil voor zijn sponsor? Niet veel toch? Wat betekent dat voor een supporter? Toch ook niet veel?
Ik ga echt niet vrolijker slapen omdat een Belg 4e is geworden ipv 5e. (Waarmee ik zijn prestatie niet wil onderschatten, hij heeft er het maximum uitgehaald, en het nodige geluk gehad, dat anderen misschien niet hebben gehad).
Als hij nu nog op het podium was geraakt, dat is wat anders.
lynyrdskynyrd schreef: Ondanks de saaiheid, toch de complimenten naar de sky-formatie. Je kan het in theorie uitdenken, maar moet het dan nog maar even in de praktijk bewijzen. Eerste en tweede in het eindklassement, en de pech dat de 3e klassementsrenner/klimmer (sioetsioe) uitviel, deze renner kan ook top-20 rijden.
Tja, ik krijg altijd een vreemd gevoel in de maag, als een ploeg de tour zo domineert, en tweederangs renners die vroeger altijd in de problemen kwamen bij het klimmen, plots kilometers op kop kunnen rijden op cols buiten categorie. Nuja, misschien ziet volgend jaar het podium van de tour 2012 er weer helemaal anders uit. 1. Nibali, 2 Van Den Broeck 3. Van Garderen :D
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding