Tour de France 2012

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cab
Burgemeester

Re: Tour de France 2012

Bericht door cab »

Inderdaad, Grunnboy je kunt nog kiezen uit:

- 75 gg
- 25 gg
- 20 gg
- Cartagena - die Meuterei of Cartagena - die Goldinsel (schenking van SKABRAM)
- Chocolatl (schenking van Dierik)
- Vrijdag (schenking van BSM)
- Callisto/Aton/Chicago Gangster of iets anders uit het rek (schenking van Piet)
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Mac-S »

Wat staat/ligt er, naast Callisto/Aton/Chicago Gangster nog meer in het rek van Piet?
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ben ik ook wel benieuwd naar. :D
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

grunnboy schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar. :D

De vraag ligt bij Piet, echter die is denk ik op vakantie dus het verdelen van de prijzen komt wellicht even stil te liggen. Wees echter niet bevreesd, alles komt goed :D
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

lynyrdskynyrd schreef:
Minder interessant voor sponsoren? Waarom dan? Ok dan zijn er minder sponsoren in beeld, maar dat zijn ze nu ook niet, als ze geen rit winnen, en nooit meekunnen als het erop aankomt.
Een ploeg die niet scoort, kost volgens mij meer dan ze opbrengt. Maar ik kan me vergissen.

Sponsoren zorgen ervoor dat een wielerploeg het hele jaar door kan koersen, er zijn natuurlijk meer wedstrijden dan alleen de tour. Als een ploeg bij voorbaat al niet vertegenwoordigd zal zijn in de belangrijkste (zeker qua media aandacht) koers, wordt het dus minder interessant voor een sponsor om de resterende wedstrijden te sponsoren.
Behalve de sponsornaam in beeld tijdens de tv-uitzendingen, zijn er voor/tijdens/na de tour natuurlijk nog vele andere momenten dat de naam genoemd wordt etc..

Het blijft inderdaad opvallend dat ""knechten"" in bergetappes klassementrenners uit het wiel rijden... maar ja onschuldig totdat schuld is bewezen.

David's hoopvolle prognoses voor 2013 : Nibali, van de Broeck, van Garderen vergeet Contador en Andy Schleck niet, en ik denk dat we Froome ook nog wel weer zullen zien. Van Wiggins weet ik het zo net niet..
Ik had het over het podium 2012 he :-) was bedoeld als grapje.

Ik vrees dat er met Andy Schleck meer aan de hand is dan "even niet in conditie, en toevallig ook nog gevallen". Dus of we hem terugzien volgend jaar, ben ik zo zeker nog niet van (zeker als zijn broer straks aan de kant moet en alle heisa die dat met zich mee gaat brengen, + Ze waren al van plan naar een andere ploeg te gaan, en dat gaat nu moeilijk worden na dit dopingincident. Soms durf ik wel eens denken dat dit echt in scene is gezet, zoals Frank beweert. Teveel dingen die gebeurd zijn op hetzelfde moment. Misschien wou iemand de toekomst van de Schlecks wel beschadigen, omdat iemand het niet leuk vond dat ze zouden vertrekken bij Radioshack? . Of nog beter, ze wilden zelf graag ontslagen worden om onder hun contract onderuit te komen, dus heeft Frank iets genomen om zeker betrapt te worden, maar niet geschorst. :-)

Ik vrees ook dat de prestaties van Contador minder zullen zijn. Dat waren ze ook al toen hij de laatste keer meedeed.
Froome gaat zeker nog potten breken (dat was al duidelijk tijdens de Vuelta van vorig jaar). Als er een zwaardere tour komt, met meer aankomsten bergop, dan zie ik Wiggins toch eens passen. Zeker als er wat weerwerk komt van andere ploegen.

Ik vraag me bijvoorbeeld af waar Jurgen Van Den Broeck zou uitkomen als hij kopman was geweest van Team Sky. Hij moest het doen met Vanendert dit jaar, maar die was niet in vorm, kon niet mee op de cruciale momenten. En dan moest Jurgen maar zelf altijd aanvallen. Alleen tegen al die Sky mannen, was dat natuurlijk krachtenverspilling en onbegonnen werk.

Deze tour heeft vooral 1 nieuw toprenner gebaard (ook al was hij er al een tijdje) en dat is zeker Peter Sagan. De man van de tour 2012 vind ik persoonlijk. Het lijkt of die onvermoeibaar is en zowat alles kan.
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik kies voor - Cartagena - die Meuterei

Heel erg bedankt. :D
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Mac-S »

Ik kies voor Vrijdag. Ook al is het nog maar dinsdag :lol:

En van mij uiteraard ook bedankt aan iedereen die de prijzen mogelijk heeft gemaakt.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Mac-S schreef:Ik kies voor Vrijdag. Ook al is het nog maar dinsdag :lol:

En van mij uiteraard ook bedankt aan iedereen die de prijzen mogelijk heeft gemaakt.

Gaan we regelen, dan mag nu nummer 4 robertopellizin kiezen. Voel je niet bezwaard als je wil wachten op wat Piet te bieden heeft overigens!

Je kunt nog kiezen uit:
- 75 gg
- 25 gg
- 20 gg
- Chocolatl (schenking van Dierik)
- Callisto/Aton/Chicago Gangster of iets anders uit het rek (schenking van Piet)

P.S. zodra de prijzen verdeeld zijn zullen we het één en ander in gang zetten om de prijzen ook op de juiste plek te krijgen.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Het wordt voor mij óf Chocolatl, dan wel wat Piet nog meer te bieden heeft. :)
Eventjes afwachten dan maar...
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Robertopellizini schreef:Het wordt voor mij óf Chocolatl, dan wel wat Piet nog meer te bieden heeft. :)
Eventjes afwachten dan maar...
Even een korte reactie vanaf mijn vakantieadres: Piet is nog tot de 31e op vakantie.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Piet zal zodra hij terug is van vakantie doorgeven wat er op zijn weggeefplank staat!

Even geduld dus, maar komt goed!
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Ik was er even niet, maar nu ik terug ben, kan ik een lijstje opmaken:

Nieuw
Calllisto, Chicago Gangsters (Du), Aton, Strada Romana, Zur Kasse Bitte (DU), Kakerlakkensalade (DU), Tricks

2e hands
Origo, Kolonisten dobbelspel, Carcassonne, New England, Dschunke (DU)

Excuses dat ik jullie liet wachten.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Welkom terug Piet, we kunnen weer verder inderdaad. Robertopellizini sla je slag :thumbup:
Piet schreef:Ik was er even niet, maar nu ik terug ben, kan ik een lijstje opmaken:

Nieuw
Calllisto, Chicago Gangsters (Du), Aton, Strada Romana, Zur Kasse Bitte (DU), Kakerlakkensalade (DU), Tricks

2e hands
Origo, Kolonisten dobbelspel, Carcassonne, New England, Dschunke (DU)

Excuses dat ik jullie liet wachten.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

lynyrdskynyrd schreef:ok ik neem dan de 150 gg (sta op bgg onder Tuckeroo) dank voor het vertrouwen, zal het niet beschamen !

grunnboy all yours...
Overgemaakt. Eens kijken wat je zoal zal kopen met jouw gg. :lol:
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Dan ga ik toch voor Chocolatl :)
Thanks!
Afbeelding