Spiel 2012: White Goblin Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
KeesK
Hazelnoot Ridder

Re: Spiel 2012: White Goblin Games

Bericht door KeesK »

Een nieuw spel van de maker van Cirus maximus en alea in acta Est, ik ben benieuwd, mooi artwork btw.
Afbeelding

Labels:
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Ik was nooit zo'n White Goblin fan, maar na een positieve ervaring d.m.v. jambo en het artwork van deze nieuw spellen moet ik mijn mening bijstellen. Hopelijk is het materiaal net zo goed of beter als het artwork.
Afbeelding
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Xildur schreef:Ik was nooit zo'n White Goblin fan, maar na een positieve ervaring d.m.v. jambo en het artwork van deze nieuw spellen moet ik mijn mening bijstellen. Hopelijk is het materiaal net zo goed of beter als het artwork.

Je geeft Jambo als voorbeeld, maar dat is voornamelijk een Kosmos uitgave die heruitgegeven is door WGG.

Ik blijf benieuwd of WGG dit jaar buiten kwantiteit ook kwaliteit heeft. Lijkt mij moeilijk om zo veel spellen goed te playtesten etc etc.

Vorig jaar Essen, had WGG 6 releases en kreeg met name het veel gehypte Panic station het commentaar dat het slecht geplaytest was. Ook Singapore krijgt dit verwijt.

Lost Temple kreeg vorig jaar een tamelijk lauw ontvangst, met eigenlijk Revolver als enige soort van hit (volgens bgg)........

Weet iemand btw of WGG ook dit jaar voor elk spel weer een promo gaat meeleveren op Essen?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

kezuskrijst schreef:Ook Singapore krijgt dit verwijt.
Waar krijgt Singapore het verwijt dat het spel onvoldoende getest is?
Ik kan me hier eigenlijk niets bij voorstellen (in tegenstelling tot Panic Station).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

kezuskrijst schreef:Weet iemand btw of WGG ook dit jaar voor elk spel weer een promo gaat meeleveren op Essen?
Morgen geven ze informatie over voorbestellen. Eventuele promo's zullen dan wel worden genoemd.
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Erwin schreef:
kezuskrijst schreef:Ook Singapore krijgt dit verwijt.
Waar krijgt Singapore het verwijt dat het spel onvoldoende getest is?
Ik kan me hier eigenlijk niets bij voorstellen (in tegenstelling tot Panic Station).
Bij Panic station ligt het idd er meer bovenop dat er slecht geplaytest is. Gehoorde verwijten over Singapore: balans issues met de laatste speler, half uur te lang voor wat het is, zaken die dmv excessief testen wellicht verbeterd zouden zijn.
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

kezuskrijst schreef:
Xildur schreef:Ik was nooit zo'n White Goblin fan, maar na een positieve ervaring d.m.v. jambo en het artwork van deze nieuw spellen moet ik mijn mening bijstellen. Hopelijk is het materiaal net zo goed of beter als het artwork.

Je geeft Jambo als voorbeeld, maar dat is voornamelijk een Kosmos uitgave die heruitgegeven is door WGG.
Mmmz dan toch maar eerst de spellen van WGG die me interessant lijken eerst zien en voelen, voordat ik ze koop. Als ik bijv. naar Pricipato kijk, dan kan ik er niet tegen dat het geld zo'n monopoly papiertje is. Het voelt allemaal zo goedkoop aan...
Afbeelding
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Xildur schreef:
kezuskrijst schreef:

Mmmz dan toch maar eerst de spellen van WGG die me interessant lijken eerst zien en voelen, voordat ik ze koop. Als ik bijv. naar Pricipato kijk, dan kan ik er niet tegen dat het geld zo'n monopoly papiertje is. Het voelt allemaal zo goedkoop aan...
Tja, ook Principato is geen eigen WGG uitgave, maar oorspronkelijk van Eggert.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Xildur schreef:Als ik bijv. naar Pricipato kijk, dan kan ik er niet tegen dat het geld zo'n monopoly papiertje is. Het voelt allemaal zo goedkoop aan...
Dat is helemaal geen geld, maar overwinningspunten op de verdediging/aanval, die je maar op 5 spelmomenten uitgereikt krijgt, en tenslotte 1x tellen hoeveel je hebt gescoord. Dus dat valt wel mee om het heel even door je handen te laten gaan.
Everybody has the right to play...
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Bridget schreef:
Xildur schreef:Als ik bijv. naar Pricipato kijk, dan kan ik er niet tegen dat het geld zo'n monopoly papiertje is. Het voelt allemaal zo goedkoop aan...
Dat is helemaal geen geld, maar overwinningspunten op de verdediging/aanval, die je maar op 5 spelmomenten uitgereikt krijgt, en tenslotte 1x tellen hoeveel je hebt gescoord. Dus dat valt wel mee om het heel even door je handen te laten gaan.
Dat klopt daarnaast kost Principato geen drol ;), dus eigenlijk tsja lekker spelletje voor weinig geld :D.
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Bridget schreef:
Sorry, helemaal gelijk.
Maar het was maar 1 voorbeeld. Ook andere spellen vind ik er zo cheap uitzien en het voelt zo cheap aan.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

https://www.youtube.com/watch?v=4h6pTt8N5xI

Aargh! Waarom kan ik geen YT filmpjes meer embedden?
Afbeelding
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

BaSL schreef:https://www.youtube.com/watch?v=4h6pTt8N5xI

Ik weet niet

Laatst gewijzigd door KeesK op ma 06 aug 2012, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Spiel 2012: White Goblin Games

Bericht door rober »

No dice? :S
I want dice rats. :evil:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

BaSL schreef:https://www.youtube.com/watch?v=4h6pTt8N5xI

Ook niet nodig.

Duss Rattus het k....spel! :lol:
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.