Ik zoek een nieuw Familiespel

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

woozle
Stamhoofd

Re: Ik zoek een nieuw Familiespel

Bericht door woozle »

Bij Flash Point heb ik minder het gevoel dat er één iemand de leiding op zich neemt. Als er bij Pandemic iemand het spel goed kent, neemt die meestal het voortouw.
En als je Forbidden Island al hebt, is Pandemic misschien wel overkill.
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

woozle schreef:Bij Flash Point heb ik minder het gevoel dat er één iemand de leiding op zich neemt. Als er bij Pandemic iemand het spel goed kent, neemt die meestal het voortouw.
Dat is persoon-eigen, en niet zozeer te wijten aan het spel.

In het kader van gekke dingen suggereren wilde ik hier de coop Hanabi voorstellen. Is een kaartspel, wordt dit jaar in een mooiere versie door Abacusspiele uitgegeven, en gaat over het maken van een zo mooi mogelijk vuurwerk door middel van het combineren van kaarten. Bijzonder is dat je je kaarten omgedraaid voor je houdt: iedereen ziet wat je hebt, maar jijzelf niet. Er is strikt gedefiniëerd wat je mag zeggen over de hand van een ander, en je mag ook niet onbeperkt 'adviseren'. Ergo, geen probleem met een 'alfaspeler'.
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Uiteindelijk is het Flash Point geworden.

Ik vond het spel er mooi uitzien en het zal een mooie aanvulling op mijn collectie vormen. Bovendien komt er deze maand een Nederlandse versie uit van 999 games en ik verkies toch nog altijd Nederlands boven Engels als ik het met mijn familie wil spelen.

Bovendien doe ik 7 Wonders: Cities en De Kathedraal: Het Kaartspel in mijn digitale mandje. Mijn ouders hebben mij en mijn broer ooit klaverjassen geleerd, dus dan is De Kathedraal wellicht iets voor ons.

Veel genoemde spellen heb ik gelukkig al in mijn bezit. Met mijn ouders heb ik wel eens Dominion gespeeld en met mijn broer en zwager al eens San Juan (Puerto Rico kaartspel). Macchiavelli heb ik, maar nog niet uitgeprobeerd met de familie.

Bedankt voor jullie suggesties!
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Op zoek naar familiespel waarbij je in eerste instantie een beetje samen prutst maar uiteindelijk heulemaal voor jezelf gasat en op het juiste moment moet toeslaan? En ga je voor een mooi vormgegeven spel? Dan is Tobago misschien iets voor je. Niet voor de zware strategische speler, maar wel voor de familiaire speler...
Davio

Bericht door Davio »

wennepen schreef:Op zoek naar familiespel waarbij je in eerste instantie een beetje samen prutst maar uiteindelijk heulemaal voor jezelf gasat en op het juiste moment moet toeslaan? En ga je voor een mooi vormgegeven spel? Dan is Tobago misschien iets voor je. Niet voor de zware strategische speler, maar wel voor de familiaire speler...
Gespeeld, vond het leuk, maar misschien voor een andere keer.
Davio

Bericht door Davio »

Oke, nu heb ik Flash Point dus besteld, maar nou zou ik graag de speciale brandweermeeples hebben die als promo beschikbaar zijn, maar ik kan ze nergens vinden, iemand een idee?
DomusCasa
Website beheerder

Bericht door DomusCasa »

Volgens mij krijg je ze bij 999 games er gewoon bij (als ik het plaatje moet geloven)
http://www.999games.nl/spel/Flash%2BPoint
als je tenminste deze bedoelt:
Afbeelding
Davio

Bericht door Davio »

Die bedoel ik, maar ik wist niet of die er automatisch bijzaten.

Gezien de levenscyclus van het spel (Kickstarter -> Uitgegeven -> 999) ging ik er eigenlijk vanuit dat de meeples een oorspronkelijke promo van Kickstarter waren die slechts beperkt beschikbaar was. Des te beter als de nieuwe poppetjes erbij zitten!