Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
7 Wonders is erg leuk en niet heel lastig. Het duurt even voordat je alle kaarttypes hebt doorgenomen, maar daarna speelt het wel snel.
Je kan het eerste potje toch rustig aan doen en per persoon kijken welke kaart hij of zij wil spelen.
Stone Age / Het Stenen Tijdperk is een aanrader in een zeer bekend genre: Worker Placement. Deze Engelse term houdt in dat iedere speler een aantal poppetjes heeft die op het bord ingezet kunnen worden om iets voor jou te doen. Zo kun je poppetjes sturen om te gaan jagen (om zo voedsel voor alle poppetjes te verdienen) of poppetjes sturen om grondstoffen als hout, baksteen/leem, (rots)steen en goud te verzamelen. Ook kun je 2 poppetjes naar een hut sturen om een nieuw poppetje te maken. Op deze leeftijd weet je vast al hoe dat gaat.
Wel raad ik je aan als je voor een spel als Stone Age kiest om het door iemand uitgelegd te krijgen. Een eerste keer een worker placement spel spelen kan even wennen zijn als je simpelere spellen gewend bent.
Wat dat betreft is Carcassonne een net iets makkelijkere instapper. Daarbij zet je ook poppetjes op het bord (dat wordt opgebouwd uit tegels die door de spelers gelegd worden), maar deze poppetjes blijven gewoon staan totdat ze punten opleveren.
Davio schreef:En anders misschien Droomtelefoon! /grapje.
Grapje?! Niks! Voeg die eens heel snel toe aan de spellendatabase! Dat we die nog missen, zeg!
Ik heb het wel eens gespeeld hoor, dat durf ik best te bekennen als 27-jarige bijna-vader.
Maar ik speelde het dan ook met een aantal meisjes toen ik 10 was en uiteraard alleen om in de gratie te geraken bij het andere geslacht in de hoop dat ze het volgende schoolfeest met mij zouden schuifelen. Mooie tijden.
Ik ben Sarah en 17 (bijna 18) jaar oud. Samen met een drie vriendinnen zou ik graag een gezelschapsspellenavond organiseren. We hebben al een behoorlijk aantal spellen zoals:
ticket to ride
de kolonisten van catan
saboteur
boonanza
dixit oddesey
Maar ik zou graag nog enkele voorstellen van kenners zoals jullie krijgen. (ik ben namelijk toe aan een paar nieuwe spellen)
We zijn allemaal rond de 18 jaar en houden wel van een uitdaging. We willen zeker geen partyspellen of spellen waar je je verstand op nul moet zetten. Daartegenover staat dat we ook geen proffesionals zijn en dus ook liefst geen te ingewikkelde spellen moeten spelen.
Ik heb wel al wat opzoekwerk verricht maar er is gewoon tè veel keuze !!
Dankuwel voor de reacties.
Ik vind een strategisch spel het leukst maar ik weet natuurlijk niet echt of de anderen die mening delen. Een spel dat vaak door velen leuk wordt bevonden en ook nog wat strategisch is, zou ideaal zijn. Ik ga alvast eens kijken of er op internet enkele aanbiedingen zijn bij de spellen die jullie vernoemd hebben.
Ik heb alvast héél veel zin om te beginnen.
(toevallig niemand die in gent woont en eens een leuk spelletje kan meebrengen... of meespelen mag natuurlijk ook )
Aangezien je ook van Gent bent kan ik http://epicstrips.be/site/ aanraden als je een bordspel zoekt en je niet kan kiezen. De zeer vriendelijke verkoper aldaar heeft een mooi aanbod en kent de spellen die hij verkoopt.
Je vindt strategische spellen het leukst , dat is een nogal ruime omschrijving maar als instapspel is Small World dan misschien wel iets voor je. Het is een leuk, licht strategisch en zeer vlot spel dat erg toegankelijk is en eentje die mijn vriendin bijvoorbeeld heel graag speelt.
ik ga nog even wachten. Ik zal nog eens aan de anderen vragen wat zij interessant vinden. En misschien ook eens naar een spellenclub in Gent gaan om een paar van de door jullie aangerade spelletjes uit te proberen.
ik ga nog even wachten. Ik zal nog eens aan de anderen vragen wat zij interessant vinden. En misschien ook eens naar een spellenclub in Gent gaan om een paar van de door jullie aangerade spelletjes uit te proberen.
Spellen uitproberen is de ideale manier om uit te zoeken welke spellen jullie het best liggen.
Onder het kopje "Spellen" en dan "Videoreview" vind je over veel spellen die in dit topic genoemd zijn video-uitleg. Dan kun je het beste bepalen denk ik of een spel je aan zal spreken.
Mijn aanbevelingen zijn oa: Carcassonne, 7 Wonders, Het verboden eiland.
Oké, bedankt voor de tip. Zal ik zeker eens bekijken.
WTULTC schreef:Onder het kopje "Spellen" en dan "Videoreview" vind je over veel spellen die in dit topic genoemd zijn video-uitleg. Dan kun je het beste bepalen denk ik of een spel je aan zal spreken.
Mijn aanbevelingen zijn oa: Carcassonne, 7 Wonders, Het verboden eiland.
Natuurlijk wanneer iemand één van deze hierboven vernoemde spellen aan een aardig prijsje verkoopt, dan zou ik het wel durven om nu al een spel aan te schaffen.
Dus bij deze zoek ik tweedehands spelletjes aan een goede prijs. Welke? Kijk eens hierboven, zowat elk spelletje dat genoemd is, ziet er interessant uit.