Alhambra
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Vogeltje
- Garnaal
Alhambra
Moet je bij de puntenwaardering gebouwen van een bepaalde kleur bezitten om punten te kunnen krijgen?
Het kan namelijk zijn dat als je met 3 spelers speelt, de volgende situatie zich voordoet:
Speler A heeft 5 witte gebouwen
Speler B Heeft 2 witte gebouwen
Speler C heeft 0 witte gebouwen.
Krijgt, bij de 3e waardering, speler C dan zijn punten voor de 3e plaats, of moet hij minstens 1 wit gebouw hebben om voor die punten in aanmerking te komen?
Het kan namelijk zijn dat als je met 3 spelers speelt, de volgende situatie zich voordoet:
Speler A heeft 5 witte gebouwen
Speler B Heeft 2 witte gebouwen
Speler C heeft 0 witte gebouwen.
Krijgt, bij de 3e waardering, speler C dan zijn punten voor de 3e plaats, of moet hij minstens 1 wit gebouw hebben om voor die punten in aanmerking te komen?
-
Borisje
- Locomotief
-
aicirtap
- Critico
-
unborn chikken voice
- Grote Dienaar
-
samsonov13
- Locomotief
Nieuw voor Alhambra: de 4e uitbreiding komt eraan! Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar uit bertouwbare bronnen heb ik gehoord dat het een ware topper wordt!
René
René
Jump out of bed as soon as you hear the alarm clock!! You may also find it useful spending five minutes each morning saying to yourself: "Everyday in everyway I am getting better and better"
-
shadowman76
- Jakkiebak!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Die Gärten der Alhambra is dan ook een heruitgave van een ander spel van Dirk Henn met de naam Carat. Tijdens Essen ben ik het een paar maal in de tweedehandsstands tegengekomen. Alle spellen van Dirk worden zo langzamerhand opnieuw uitgegeven en omdat Alhambra zo lekker liep is Carat, dat van origine edelstenen als thema had, omgegoten tot iets met 'Alhambra' erin. Het is dat Timbuktu (ook weer een heruitgave, met iets andere regels) zo overduidelijk met kamelen van doen had, anders was dat vast ook wel iets met Alhambra geworden. Ik vind het werkelijk uitmelken van het spelconcept; net zo erg als Carcassonne. Maar goed, het levert de uitgever een mooie baseline van inkomsten op en die lui moeten ook eten, dus...Stefan schreef:de garten is een standalone spel. Het is wel aardig maar elk potje is hetzelfde. En wat wel een beetje apart is dat het meer op carcassonne lijkt dan op alhambra. maarja
-
shadowman76
- Jakkiebak!
-
Alice
- Sojaboon
Even iets anders bij Alhambra. Ik heb op het spsp de duitse versie van Alhambra gekocht maar met de nederlandse spelregels.
Nou zit er volgens mij een fout in de nederlandse handleiding, want daar staat dat je aan het eind van je beurt moet zorgen dat iedere speler weer minimaal 4 kaarten heeft (?????) dit klopt toch niet?
Dan is de hele taktiek van het spel weg toch??????
Verder vind ik het een geweldig spel waarbij ik helaas alleen nog maar verloren heb. (van mijn kinderen nog wel)

Nou zit er volgens mij een fout in de nederlandse handleiding, want daar staat dat je aan het eind van je beurt moet zorgen dat iedere speler weer minimaal 4 kaarten heeft (?????) dit klopt toch niet?
Dan is de hele taktiek van het spel weg toch??????
Verder vind ik het een geweldig spel waarbij ik helaas alleen nog maar verloren heb. (van mijn kinderen nog wel)
-
Vogeltje
- Garnaal
-
Alice
- Sojaboon
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
-
jeroenh
- Professor Pimpel
De Nederlandse handleidingen van alle uitbreidingen zijn bij het uitkomen van de 4e uitbreiding allemaal herzien en gecontroleerd. De "nieuwe" spelregels kun je downloaden vanaf de website van Queen: www.queen-games.deAlice schreef:ok dat leek mij ook al, het maakt het spel anders meteen een stuk minder taktisch.
Niet zo goed vertaald dus......