Geocaching

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Carrie
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Geocaching

Bericht door Carrie »

Father Vic schreef:Die heb ik al gelezen, ja. Maar had graag nog een mening gehoord alvorens eventueel tot aankoop over te gaan. :)
Als geocacher kan je je natuurlijk best vinden in het thema. Ik vond het alleen geen zwaar, diepgaand spel. Je loopt een beetje over het bord met je cacher en je kan elkaar dwars zitten door obstakels neer te leggen of bruggen te saboteren, waardoor je langzamer kan lopen. Iedereen krijgt net als bij bijvoorbeeld Risk een geheime opdracht die ze moeten zien te volbrengen. En daar kan je via een omweg en met bluf of direct recht-toe-rechtaan op af gaan.

Als het je puur om het spelen van een bordspel gaat, dan zijn er zeker velen veel beter. Dit vind ik een vrij luchtig iets, leuk om met andere cachers te spelen.
Father Vic
Party Animal

Bericht door Father Vic »

Niet meteen >25€ waard dan ?

Ik hou wel van luchtige spellen en het principe van geocaching spreekt me wel aan. Ik twijfel ook of het veel in omloop zou komen, dus wellicht niet gauw aan bodemprijs te vinden. Tenzij ie niet uit de winkelrekken zou raken en ze daar dan gedumpt worden.
Carrie
Veenboer

Bericht door Carrie »

Father Vic schreef:Niet meteen >25€ waard dan ?

Ik hou wel van luchtige spellen en het principe van geocaching spreekt me wel aan. Ik twijfel ook of het veel in omloop zou komen, dus wellicht niet gauw aan bodemprijs te vinden. Tenzij ie niet uit de winkelrekken zou raken en ze daar dan gedumpt worden.
Ik heb het dus maar 1 keer gespeeld en weet niet of ik het nog steeds leuk zou vinden na nog een aantal keer. Daarvoor zat er misschien net te weinig 'diepgang' in voor mij.
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

siepie schreef:Ik heb eigenlijk alleen ervaring met geocachen met een gps en niet met een smartphone. Maar ik ken mensen die alleen met smartphone op pad gingen. Losse gps-ontvanger en externe accu eraan en dan ging dat heel goed. De nauwkeurigheid is geen argument heb ik me laten vertellen, die van de moderne telefoon is net zo goed. Zelf vind ik het gewoon safer met de GPS, die is er voor gemaakt, kan tegen een stootje.
Inmiddels ben ik erachter dat ik het liefst cache met een iPhone. deze is aardig nauwkeurig al zeg ik het zelf. Veelal ben ik niet ver verwijderd van de cache/wp. Zoeken moet je toch. Ik heb inmiddels een goede externe accu die de levensduur verlengt tot het dubbele.

Alleen de weersomstandigheden kunnen een probleem vormen. Bij erg nat weer zou je misschien beter een GPS kunnen hebben.
siepie schreef:Niels laat je niet afschrikken door mensen die heel hard roepen dat je het verkeerd doet. Ook de negatieve ondertoon over oppikkers is niet nodig. Er zijn genoeg traditionals die je een mooie wandeling opleveren. En in het begin pak je gewoon alles en naarmate je verder gaat word je vanzelf kritischer. Althans zou is het bij mij gegaan. Neemt niet weg dat ik af en toe best een powertrail meepak. En als je een keer op stap wilt met andere mensen kijk dan eens op Globalcaching. Je kunt daar een oproepje plaatsen of in de Cachepool kijken of er iemand in de buurt zich aangemeld heeft. Dit levert je heel vaak leuke contacten op en nieuwe inzichten.

Succes!
Inmiddels is mijn lijstje al dratisch aan het veranderen. Vele Multi's, korte/lange/moeilijke/makkelijke, zijn al aan mij ten prooi gevallen. Ook de Mystery's doe ik vaker al vind ik de google methode niet het leukst. Hier zou men in veel gevallen toch een tradi van moeten maken. Scheelt een hoop 'onzinnig werk'.

Inmiddles het ik het boek D3Zusjes uit en zal binnenkort deze cache ook gelopen gaan worden. De mooiste tot nu toe vond ik Strooptocht Rheezerveld. Hoog op mijn verlanglijstje staan: Kamp Westerbork en het Mysterie van de drie zusjes
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ NielsZW, leuk je bent dus aardig verslaafd geraakt.

Mysterie van de drie zusjes is een klassieker, maar vind ik zelf niet veel bijzonder. Wel een paar mooie wp's. Het vervolg Morgen komt nooit moet mooier zijn. Echter als je daar toch in de buurt bent en houdt van een pittige tocht moet je Struinen over de Wolfhezerheide doen. Deze cache gebruikt zowat alle mogelijke gps-technieken.

In het zuiden van land zijn er ook een paar mooie caches bij gekomen zoals de Joker serie. Quest of the Joker 1 en Quest of the Joker 2 - The End game. Beide erg leuke en vrij pittige caches.

Wij doen eigenlijk steeds minder oppikkers. Alleen nieuwe oppikkers in de buurt of die veel favopunten hebben. Je wordt gewoon steeds kritischer over caches die je wilt gaan doen. Ook wij hebben zo ons verlanglijstje met oa Risk, Morgen komt nooit, De Hugo-serie, Hunting for the Red Oktober, Raiders of the lost ark etc.. Maar soms is een lekker simpele multi in de buurt door een mooi bos ook wel leuk.

Jumanji blijft overigens nog steeds onze mooiste cache die we tot nu toe hebben gedaan. Al waren de Bedevaartcaches en The Jokercaches ook erg leuk.
Afbeelding
Carrie
Veenboer

Bericht door Carrie »

Wij hebben ook de D3zusjes gedaan en Jumanji. De eindlocatie van de 3 zusjes was erg mooi en het verhaal is leuk. We hebben inmiddels een 'uitnodiging' per mail gehad om het vervolg te gaan doen. brrr... :wink:
Jumanji is qua waypoints (moet echt heel veel werk zijn geweest en past heel erg goed in het thema) toch echt de mooiste die we tot nu toe gedaan hebben.

Ondertussen zijn we nu net terug uit de UK en daar hebben we ook een paar hele mooie traditionals gedaan. Niet zomaar oppikkers, maar best nog een aardige hike. Onder andere in mooie grotten, watervallen, e.d. Echt van die dingen die je zonder deze hobby niet gezien zou hebben. :D

@ NielsZW en WTULTC: leuk, weer wat nieuwe tips voor het lijstje mooie caches die we zeker een keer moeten doen. :thumbup:
Moenja
Veenboer

Bericht door Moenja »

Hmmm... Jumanji ken ik niet. Ik zal eens vragen aan mijn cachemaatje (Team Dewi) of die hem al gedaan heeft. Anders moet die op het lijstje komen ;).

Ik ben ook al een poosje Geocacher (sinds 2001) maar doe het heel rustig aan (200+ founds op het moment). Meestal doe ik de zwaardere / betere caches (Geocachen in het donker, De Jacht op een Weerwolf, etc) maar ik hou me altijd aanbevolen voor mooie caches :).
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@carrie, ik dacht je log al gelezen te hebben. Weet niet zeker wat je team naam is. De legger van Jumaji ken ik inmiddels goed. We hebben samen een nachtcache gelopen en ik spreek hem wel eens aan de telefoon.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Afgelopen weekend 3 nachtcaches gelopen in de nacht van vrijdag op zaterdag waaronder The hunt for Red October. Mooie cache was dat. Rond 5.15 u was ik weer thuis.

Ook nog een FTF gescoord dit weekend. Precies op de dag dat we 1 jaar aan geocachen zijn.

Het blijft erg verslavend, dat geocachen.
Afbeelding
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

WTULTC schreef:Het blijft erg verslavend, dat geocachen.
Dat kun je wel stellen: tijdens onze vakantie ongeveer 180 caches gedaan in de UK en Ierland... :crazy:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Nice Enrico. Wij zijn dat ook van plan om in Italië dat te gaan doen. Wel moet ik eerst nog effe een kaart van Italië op de gps zetten.

In Ierland ben ik ook op vakantie geweest. Prachtig land. Met name de westkunst. Cliffs of Mohor en de Aran Islands (Inisheer).

Komend weekend staan er oa 3 events op het programma.
Afbeelding
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

WTULTC schreef:Komend weekend staan er oa 3 events op het programma.
Dan komen we elkaar misschien nog wel tegen in de Flevopolder!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat denk ik niet want het zijn events in Eindhoven. Cache MEE in Tonglre. Zijn in totaal 4 events. Wij kunnen op 3 van de 4 events komen.
Afbeelding
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

WTULTC schreef:Dat denk ik niet want het zijn events in Eindhoven. Cache MEE in Tonglre. Zijn in totaal 4 events. Wij kunnen op 3 van de 4 events komen.
Aha... Het event in Eindhoven slaan we dit jaar over. Hoewel we de organisatie vrij goed kennen (wat een goede reden zou zijn om te gaan), vinden we de cacheomgeving wat minder. De clustercaches in Flevoland zijn daarentegen altijd de moeite waard. Overigens kun je die ook na het event nog doen. In ieder geval veel plezier daar!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ja, de organisatie van de events in Eindhoven ken ik inmiddels ook al aardig goed. Zijn meestal goed georganiseerd hun events in Eindhoven en omstreken.
Afbeelding