QR code op nieuwe 999 Games spellen

Informatie, interviews, discussies over/door speluitgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

olavf
El Capitan

QR code op nieuwe 999 Games spellen

Bericht door olavf »

Ik heb nu een aantal spellen gezien van 999 Games met de rode band onderin met daarin de QR code. Ik vind dit er verschrikkelijk uitzien! Alsof je de streepjescode voor op de doos zet. Misschien is het heel handig -ik heb het zelf nooit gebruikt- maar van mij mag het weer verdwijnen. Wat vinden jullie er van?
Bijlagen
pic1366470_md.jpg
(137.77 KiB) 1068 keer gedownload

Labels:
geuz
PIONier

Re: QR code op nieuwe 999 Games spellen

Bericht door geuz »

Je hebt gelijk...dit hoort er niet op. Eerder op de achterkant van de spelregels.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Marketingtechnisch hoort de QR-code juist op de voorkant. Een winkelier stalt het spel rechtop uit, de geïnteresseerde scant de code met zijn slimfoon, en krijgt meteen een kort filmpje met uitleg (of iets dergelijks). Waarna hopelijk de doos van de plank wordt genomen en bij de kassa wordt afgerekend. Er zal natuurlijk met flink wat tellertjes worden bijgehouden of dit concept aanslaat.

Maar esthetisch had ik liever gezien dat ze een sticker met code op het folie plakten dan er de doos zelf mee te ontsieren. Na aanschaf heb je die code immers niet meer nodig (of volstaat opname in het regelboekje), en het is bovendien nog maar de vraag hoe lang die codes geldig blijven.
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

cymric schreef:Maar esthetisch had ik liever gezien dat ze een sticker met code op het folie plakten dan er de doos zelf mee te ontsieren.
Dit.
Afbeelding
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Ik snap het wel, maar het is jammer dat de QR-code zo lelijk is, als hij in kleur was en bijvoorbeeld een bepaalde vorm was het al beter.

Dit is bijvoorbeeld die van Louis Vuitton:
Afbeelding
Barclay
Matroos
Contacteer:

Bericht door Barclay »

Davio schreef:Ik snap het wel, maar het is jammer dat de QR-code zo lelijk is, als hij in kleur was en bijvoorbeeld een bepaalde vorm was het al beter.

Dit is bijvoorbeeld die van Louis Vuitton:
Afbeelding

Ik heb 3 verschillende QR code apps gebruikt om die te lezen, ze kwamen er allemaal niet uit.
Het is misschien een mooi plaatje, maar blijkbaar onpraktisch voor de scanners.
ElMarto
Matroos

Bericht door ElMarto »

Die laatste QR code werkt nochtans perfect bij mij. :P
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Ik ben goed te spreken over de rode informatiebalk. Zo’n QR code is geen traktatie voor het oog, maar hij staat wel op de juiste plek. Al met al een prima hulpmiddel om consumenten te informeren.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Heeft iemand enig idee hoeveel er eigenlijk gebruik gemaakt wordt van QR codes door consumenten? Ik heb er zelf namelijk nog nooit gebruik van gemaakt.
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Bericht door Elsje07 »

cymric schreef:Maar esthetisch had ik liever gezien dat ze een sticker met code op het folie plakten dan er de doos zelf mee te ontsieren. Na aanschaf heb je die code immers niet meer nodig (of volstaat opname in het regelboekje), en het is bovendien nog maar de vraag hoe lang die codes geldig blijven.
+1 :thumbup:
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Flash schreef:Heeft iemand enig idee hoeveel er eigenlijk gebruik gemaakt wordt van QR codes door consumenten? Ik heb er zelf namelijk nog nooit gebruik van gemaakt.
Nou ja, ik denk weinig.

Daarbij zou het handiger zijn als zo'n QR-code op de doos verwijst naar een reviewsite in plaats van de eigen site. :)
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Contacteer:

Bericht door syroit »

Davio schreef:Daarbij zou het handiger zijn als zo'n QR-code op de doos verwijst naar een reviewsite in plaats van de eigen site. :)
Dat denk ik niet. Een eigen site heb je zelf onder controle, een "externe" site niet. Ze zouden dan wel op hun site een of meer links kunnen zetten naar review-sites.

Mij storen die codes niet echt, je ziet ze op meer plaatsen komen, zoals in de immobiliën. Daardoor vind ik het een normaal iets.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

In de binnenstad van Helmond liggen ze zelfs op de grond als stoeptegels. Het moet niet gekker worden.
Ik vind ze eigenlijk ook lelijk, maar dat zal wel iets met leeftijd en de vooruitgang der techniek te maken hebben.
Het zou trouwens wel handig zijn dat als je er gebruik van maakt dat je dan ook meer informatie krijgt via de site. En niet een herhaling van wat al op de doos staat.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Enrico
Caballero
Contacteer:

Bericht door Enrico »

Ik denk ook dat wij (als trouwe BSM-bezoekers) er ook niet zoveel behoefte aan hebben: als wij naar de winkel gaan, weten we al bijna alles van een spel! Voor de iets minder fanatieke spelliefhebber zal dat een ander verhaal zijn. Zij zullen meer gebaad zijn bij een QR-code.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

rober schreef:In de binnenstad van Helmond liggen ze zelfs op de grond als stoeptegels. Het moet niet gekker worden.
Ik vind ze eigenlijk ook lelijk, maar dat zal wel iets met leeftijd en de vooruitgang der techniek te maken hebben.
Het zou trouwens wel handig zijn dat als je er gebruik van maakt dat je dan ook meer informatie krijgt via de site. En niet een herhaling van wat al op de doos staat.
Hehe dat hadden onze ouders ook bij de barcode a.k.a. streepjescode ;) Lelijk ding jonge!? :D en al die kids toentertijd als tatoo laten zetten ;) hahaha. Nu zetten al die hipsters QR codes op hun lichamen, die linkt dan naar je facebook profiel als je hem scanned ;).

Ik vind het er niet onaardig uitzien, maar goed ik ben ook een bobo wat betreft stijlkeuzes. ;) haha.
Plaats reactie