Hallo,
Kan iemand mij helpen ? Ik heb dit spel vorige week gekocht, omdat ik deze hoog zag staan bij de top zoveel in bordspellen en omdat we nog een spel zochten voor de vakantie om met zijn tweeen te spelen.
Dus we spelen het bijna alleen met zijn tweeen tot nu toe. MAARRRRRRRR
Het doel van het spel is om uiteindelijk zoveel mogelijk overwinningspunten te hebben om het spel te winnen.
Dus wat heb ik nu 4 x achter elkaar gedaan? met welke deck dan ook :
1e ronde : ik koop een zilverkaart 2
2e ronde : koop ik een kaart met 1 extra actie en/of 1 of meerdere extra kaarten.
en dan t/m de 10e ronde : probeer ik zoveel mogelijk goud te kopen en in 10 rondes kan je volgens mij al gauw 4-6 goudkaarten hebben.
Dus, dan heb ik soms rondes dat ik meer dan 8 punten heb en koop meteen de provinci. En zo doe ik dat elke beurt als ik kan en dan is die stapel zo op.
Natuurlijk heb je rondes dat je geen 8 punten hebt en dan koop je uiteraard actie kaarten o.i.d.
En stel ik koop dan meer actiekaarten met + 3 kaarten of +2 acties + 1 kaart, dan koop je dus weer een actie kaart, een Smidse bijvoorbeeld en dan heb je dus weer +3 kaarten en heb je zo al gauw 8 geld. en koop je dus snel een provincie.
en als ik dan even globaal naar t spel kijk, dan denk ik, ok , ik heb maar een paar actiekaarten in mijn deck en verder heb ik veel goud en daardoor de meeste provincies, dus ik zie dat een beetje als een soort lek in het spel. Maar aangezien dat bijna niet mogelijk is, denk ik dat wij gewoon iets gruwelijk verkeerds doen.
Want als ik bijvoorbeelde de volgende ronde speel, dan weten wij niet zeker of het zo is dat :
ik speel militie of een andere kaart waar staat +2 (geld) (zoals Festival of Raadsheer zoals hieronder te zien is +2 (geld)
dan neem ik een zilverkaart van de voorraadstapel en hou deze in mijn hand, dus aan het eind koop ik iets van het totale geld wat ik die beurt te besteden hebt. En zo kom je al snel aan veel geld, vooral met Smidse kaarten of Dorp e.d. (dus kaarten waar je +3 of +2 kaarten mag trekken.
Maar klopt het wel dat je een zilverkaart van de voorraadstapelmag pakken wanneer je een militie speelt ? of een houthakker , + 1 aanschaf +2 (geld)
Of is het de bedoeling dat je 2 losse koperkaarten pakt ? of is het alleen voor deze beurt +2 zonder dat je een kaart pakt en uiteindelijk op je aflegstapel legt en later in je trekstapel terecht komt ? ????
Ik zie namelijk gebeuren dat we dit spel straks aan de kant leggen, omdat hier de lol van af gaat, omdat je bijna geen actiekaarten hoeft te kopen naar mijn idee..
ik hoop dat het allemaal niet te vaag is neergezet...... en iemand mij kan helpen