De weerwolven in het spookslot - spel 2
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De weerwolven in het spookslot - spel 2
Deelnemers op volgorde van aanmelding:
Flash - Beul
NielsZW - Heks
Jahwe - Ziener
Rober - Grafrover
Ditterio - Weerwolf
Saremie - Jager
Bored Gaymer - Weerwolf
Spel beëindigd - onbeslist.
Meer info spelregels, rollen, enz: http://www.bordspelmania.eu/weerwolvens ... c6692.html
Bij twijfel altijd spelleider een PB sturen.
Flash - Beul
NielsZW - Heks
Jahwe - Ziener
Rober - Grafrover
Ditterio - Weerwolf
Saremie - Jager
Bored Gaymer - Weerwolf
Spel beëindigd - onbeslist.
Meer info spelregels, rollen, enz: http://www.bordspelmania.eu/weerwolvens ... c6692.html
Bij twijfel altijd spelleider een PB sturen.
Laatst gewijzigd door Bridget op di 18 sep 2012, 08:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Everybody has the right to play...
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Re: De weerwolven in het spookslot - spel 2
Als we met z'n allen gezellig in een bos aan het wandelen zijn, breekt er ineens noodweer uit. Het gaat steeds harder regenen,onweren en waaien. We zien een lichtje branden in de verte en besluiten die kant op te gaan. Eenmaal dichterbij gekomen zien we een oud huis op een heuvel staan. We rennen er naar toe en schuilen op de verranda.

De wind sneert om het huis en het is ijzig koud in onze natte kledij. Iemand van ons probeert de deur en hij is open. Snel gaan we naar binnen waar het iets behaaglijker is als buiten. Het huis ziet er erg oud en vervallen uit. De deur slaat achter ons dicht en valt in het slot. We krijgen hem niet meer open.
Wat gaan we doen?
We besluiten in ieder geval een leider van de groep te benoemen, iemand die het voortouw kan nemen bij onenigheid of gelijkspel bij het stemmen.
Schrijf een leuk stuk over onze ontdekkingen in het huis. En benoem een leider voor onze groep. Die naam in het GROEN.
Deadline: Vrijdagochtend 08.00 uur
De wind sneert om het huis en het is ijzig koud in onze natte kledij. Iemand van ons probeert de deur en hij is open. Snel gaan we naar binnen waar het iets behaaglijker is als buiten. Het huis ziet er erg oud en vervallen uit. De deur slaat achter ons dicht en valt in het slot. We krijgen hem niet meer open.
Wat gaan we doen?
We besluiten in ieder geval een leider van de groep te benoemen, iemand die het voortouw kan nemen bij onenigheid of gelijkspel bij het stemmen.
Schrijf een leuk stuk over onze ontdekkingen in het huis. En benoem een leider voor onze groep. Die naam in het GROEN.
Deadline: Vrijdagochtend 08.00 uur
Everybody has the right to play...
-
Jahwe
- Regenmaker
- Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel
Brr zelfs binnen is het koud, of klapperen mijn tanden gewoon van het idee dat we hier opgesloten zitten.
Een paar van mijn teamgenoten trekken en duwen tevergeefs aan de deur. Ik leg me neer bij de situatie, we zitten hier opgesloten, met zen zevenen, is dat getal een slecht voorteken?
Hetgeen ik veronderstel dat door had moeten gaan voor een salon bevat gelukkig een open haard, ik doe een poging om een vuurtje gaande te krijgen. Wat warmte en licht zouden ons gedwongen verblijf hier al een stuk aangenamer maken.
Een paar van mijn teamgenoten trekken en duwen tevergeefs aan de deur. Ik leg me neer bij de situatie, we zitten hier opgesloten, met zen zevenen, is dat getal een slecht voorteken?
Hetgeen ik veronderstel dat door had moeten gaan voor een salon bevat gelukkig een open haard, ik doe een poging om een vuurtje gaande te krijgen. Wat warmte en licht zouden ons gedwongen verblijf hier al een stuk aangenamer maken.
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
-
Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
Hmm....ik krijg een eerie gevoel in dit huis. Ik loop wat rond door de grote, ietwat vervallen, woonkamer. Ik zie twee van ons aan de deur trekken, haast wanhopig. Ik zie twee anderen het huis inlopen, onderzoekend. Ik opper dat we beter bij elkaar kunnen blijven. En met z'n zevenen op zoek moeten gaan naar iets van handdoeken ofzo.
Ik wacht op bevestiging, wie zich aansluit bij mijn plan. Maar toch, iets zit me niet lekker in dit huis....
Ik wacht op bevestiging, wie zich aansluit bij mijn plan. Maar toch, iets zit me niet lekker in dit huis....
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Brrr, akelige locatie, dit wordt spannend
Als leider duid ik rober aan omdat hij een ervaren weerwolfspeler is 
-
rober
- Standaard moderator
Zo he, lekker weertje vandaag.
Nou gelukkig dat we hier in dit huis kunnen schuilen, al had de vorige huurder wel even wat beter mogen poetsen.
Wat een spinnenwebben zeg.
Ze waren zeker te krenterig om de eindschoonmaak bij hun week vakantie bij te boeken.
Maar goed, ik heb even rondgekeken en er zit in ieder geval een goede keuken in het pand.
Dus als jullie willen.........................Ik kan soep maken.
Nou gelukkig dat we hier in dit huis kunnen schuilen, al had de vorige huurder wel even wat beter mogen poetsen.
Wat een spinnenwebben zeg.
Ze waren zeker te krenterig om de eindschoonmaak bij hun week vakantie bij te boeken.
Maar goed, ik heb even rondgekeken en er zit in ieder geval een goede keuken in het pand.
Dus als jullie willen.........................Ik kan soep maken.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Flash
- Wu Feng
Terwijl ik mijn beslagen brillenglazen schoonpoets, komt mij een muffe geur tegemoet. Met het opzetten van mijn bril komt de wereld weer enigszins in perspectief terug en wordt wat mijn neus mij al probeerde te vertellen door mijn ogen bevestigd. Wat een muffe oude boel zeg!!
Aan de wand hangen een aantal half vergane schilderijen waarop de contouren te zien zijn van een dame en een heer. Wellicht de vorige bewoners van dit pand? Aan de staat van onderhoud te zien, zullen ze al enige tijd geleden vertrokken zijn.
En toch voelt het pand op een vreemde manier levendig aan.....
Terwijl ik richting een deur loop om verder op onderzoek uit te gaan, hoor ik Bored Gaymer zeggen dat het wellicht verstandiger is om bij elkaar te blijven en samen op zoek te gaan naar wat handdoeken. Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. En daarnaast is er wellicht ergens een open haard waar we een haardvuur in kunnen maken. Op die manier kunnen we ook wat opwarmen en kan Rober aan de slag met zijn soep.
Aan de wand hangen een aantal half vergane schilderijen waarop de contouren te zien zijn van een dame en een heer. Wellicht de vorige bewoners van dit pand? Aan de staat van onderhoud te zien, zullen ze al enige tijd geleden vertrokken zijn.
En toch voelt het pand op een vreemde manier levendig aan.....
Terwijl ik richting een deur loop om verder op onderzoek uit te gaan, hoor ik Bored Gaymer zeggen dat het wellicht verstandiger is om bij elkaar te blijven en samen op zoek te gaan naar wat handdoeken. Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. En daarnaast is er wellicht ergens een open haard waar we een haardvuur in kunnen maken. Op die manier kunnen we ook wat opwarmen en kan Rober aan de slag met zijn soep.
-
Jahwe
- Regenmaker
- Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel
Zo, dat vuurtje is gaande. En samenblijven, ja dat lijkt me een goed idee. Misschien allemaal rond het vuur? Beetje opwarmen en vooral die natte kleren laten opdrogen?
Een kommetje soep zou daarbij wel helpen ja, aan de slag Rober! Tenzij jij de heks bent natuurlijk ...
En qua leider, nou aangezien ik vuur heb gemaakt en jullie hierdoor heb behoed van een longonsteking stem ik op mezelf! Leider: Jahwe
Een kommetje soep zou daarbij wel helpen ja, aan de slag Rober! Tenzij jij de heks bent natuurlijk ...
En qua leider, nou aangezien ik vuur heb gemaakt en jullie hierdoor heb behoed van een longonsteking stem ik op mezelf! Leider: Jahwe
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
-
Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
Hmm, ben ik de enige die hier geen bereik heeft? Lijkt wel een storing...
Ik heb een stuk touw gevonden om onze kleren aan te drogen en wat oude lakens. Ik ontdoe me van mijn doorweekte kleding en wikkel mezelf in een mottige laken onder het mom van beter iets dan niets.
Half zes. Begin toch een beetje honger te krijgen. Hoewel ik jullie allemaal niet zo goed ken, probeer ik toch wat van Rober's soep. Maar ben op mijn hoede. Ben ik de enige die ergens een oude vloerplank hoorde kraken??
Ik heb een stuk touw gevonden om onze kleren aan te drogen en wat oude lakens. Ik ontdoe me van mijn doorweekte kleding en wikkel mezelf in een mottige laken onder het mom van beter iets dan niets.
Half zes. Begin toch een beetje honger te krijgen. Hoewel ik jullie allemaal niet zo goed ken, probeer ik toch wat van Rober's soep. Maar ben op mijn hoede. Ben ik de enige die ergens een oude vloerplank hoorde kraken??
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Zoooo ik ben binnen en heb het erg koud. Net twee mooie schilderijen zien hangen alleen die derde. Een schilderij van een soort hond met gele ogen. Die vond ik niet zo fijn.
Ik zal eens kijken of ik iets lekkers voor mijzelf kan klaar maken want ik ben hier graag hoor met jullie allemaal maar met die Rober heb ik toch wat minder
. Je weet nooit wat hij uitspookt. Ook weet ik zeker niet wat hij doet met die soep. Nee geef mij dan maar een lekker eigen gesmeert broodje. En gezien het feit dat de laatste bewoners krenterig waren heb ik dan meteen krentenbrood 
Ik zal eens kijken of ik iets lekkers voor mijzelf kan klaar maken want ik ben hier graag hoor met jullie allemaal maar met die Rober heb ik toch wat minder
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
rober
- Standaard moderator
Die soep is best te vertrouwen hoor.
Het is een heerlijke goed gevulde goulash soep van unox
Kijk hier heb ik de blikken.
Deze zijn nog gesloten.
Dus daar kan niet mee geknoeid zijn mocht je daar bang voor zijn.
Ik neem zelf in ieder geval nog een heerlijke kop.
Het is een heerlijke goed gevulde goulash soep van unox
Kijk hier heb ik de blikken.
Deze zijn nog gesloten.
Dus daar kan niet mee geknoeid zijn mocht je daar bang voor zijn.
Ik neem zelf in ieder geval nog een heerlijke kop.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Sorry Rober maar ik laat het maken van soepen graag over aan experts. Of wil jij vertellen dat jij de enige bent die lekkere soepjes kan maken? Blijkbaar niet want ze komen uit blik.
Hoe zit het met die handdoeken gaan we kijken of die aanwezig zijn. Ik wil wel even naar boven lopen of daar handoeken liggen. Kan ik meteen kijken of daar een mooie slaapkamer is met een lekker bed waar ik vannacht heerlijk in kan slapen. Wie loopt er mee naar boven?
Hoe zit het met die handdoeken gaan we kijken of die aanwezig zijn. Ik wil wel even naar boven lopen of daar handoeken liggen. Kan ik meteen kijken of daar een mooie slaapkamer is met een lekker bed waar ik vannacht heerlijk in kan slapen. Wie loopt er mee naar boven?
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
Flash
- Wu Feng
Het lijkt mij zeker verstandig om even boven te gaan kijken. En laten we dan ook direct maar de rest van het gebouw meenemen, zodat we niet voor verrassingen komen te staan.
-
Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
Hmm....er zijn drie grote slaapkamers boven. Misschien in twee-tallen de kamers verdelen, en 1 iemand die beneden in de woonkamer bij de haard soort van 'wacht' houdt?
Iemand verder nog iets benoemenswaardig tegengekomen?
Iemand verder nog iets benoemenswaardig tegengekomen?
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Goed idee, Flash. Misschien moeten we ons indelen? Slaapkamers, een badkamer, een grote eetkamer, een wijnkelder, ... er zijn heel veel plaatsen in dit spookslot. Misschien kan iedereen in een andere kamer de wacht houden? Ik ben niet zo'n soepdrinker. Proeven jullie maar van de soep van Rober, ik schenk me liever een glaasje wijn uit van de wijnkelder. Nog iemand een glaasje? Witte of rode wijn?