QWG Master Print Serie
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Nekrataal
- Uitgever
QWG Master Print Serie
Op dit moment is alleen deel 1 van de serie uitgebracht: het mooie bordspel LEONARDO DA VINCI.
Als de productie nu meezit wordt het populaire YSPAHAN binnenkort gedrukt en is ook deel 2 uit.
Deel 3, El Capitan zal pas gereleased worden rondom het Spellenspektakel 2007 in Zwolle. Het spel zal voor de beurs ook niet beschikbaar zijn. Het publiek kan op Spellenspektakel 2007 exclusief kennismaken met dit bordspel.
Ook deel 4, Demetra (Engels = Key Harvest), zal op het Spellenspektakel 2007 worden getoond aan het spellenpubliek.
Overzicht QWG Master Print serie:
1. Leonardo da Vinci (bruin) - verkrijgbaar -
2. Yspahan (paars)
3. El Capitan (rood)
4. Demetra (groen)
Op de zijkant van de dozen, die er uit zien als "oude boeken" prijkt een opvolgend nummer zodat de serie ook verzamelwaarde krijgt.
Als de productie nu meezit wordt het populaire YSPAHAN binnenkort gedrukt en is ook deel 2 uit.
Deel 3, El Capitan zal pas gereleased worden rondom het Spellenspektakel 2007 in Zwolle. Het spel zal voor de beurs ook niet beschikbaar zijn. Het publiek kan op Spellenspektakel 2007 exclusief kennismaken met dit bordspel.
Ook deel 4, Demetra (Engels = Key Harvest), zal op het Spellenspektakel 2007 worden getoond aan het spellenpubliek.
Overzicht QWG Master Print serie:
1. Leonardo da Vinci (bruin) - verkrijgbaar -
2. Yspahan (paars)
3. El Capitan (rood)
4. Demetra (groen)
Op de zijkant van de dozen, die er uit zien als "oude boeken" prijkt een opvolgend nummer zodat de serie ook verzamelwaarde krijgt.
Labels:
-
Dierik
- Erelid
Ik kwam de volgende beschrijving van Demetra (oftwel Key Harvest) tegen op www.boardgamenews.com. De beschrijving klinkt in elk geval goed
.
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... y_harvest/
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... y_harvest/
-
Dierik
- Erelid
Ook van El Capitan is nu een uitgebreidere beschrijving te vinden.
El Capitan op boardgamenews
en
http://mdoyle.blogspot.com/2007/06/el-c ... w-iii.html
El Capitan op boardgamenews
en
http://mdoyle.blogspot.com/2007/06/el-c ... w-iii.html
Laatst gewijzigd door Dierik op za 09 jun 2007, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Dierik
- Erelid
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
El Capitan is dus een remake (of moet ik zeggen make-over) van Tycoon. Daarvan staat een recensie op www.spellengek.nl. Ik vind Tycoon erg leuk en erg lelijk, dus ik ben erg benieuwd naar El Capitan.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Mijn idee. Tycoon is een heel aardig spel, waarbij het spelplezier danig wordt bedorven door de wanstaltige vormgeving.
Nu maar hopen dat Doyle bij El Capitan niet alleen de esthetiek, maar ook de functionaliteit in het oog houdt. Die luxe editie van Caylus ziet er uit alsof het meer is om naar te kijken dan om daadwerkelijk te spelen.
Nu maar hopen dat Doyle bij El Capitan niet alleen de esthetiek, maar ook de functionaliteit in het oog houdt. Die luxe editie van Caylus ziet er uit alsof het meer is om naar te kijken dan om daadwerkelijk te spelen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Je kunt overdrijven. De doos is afgrijselijk, met de rest van het materiaal is eigenlijk weinig mis. Het is in ieder geval functioneel.Peter Hein schreef:Mijn idee. Tycoon is een heel aardig spel, waarbij het spelplezier danig wordt bedorven door de wanstaltige vormgeving.
Ik deel deze zorg voor de volle 100%.Peter Hein schreef: Nu maar hopen dat Doyle bij El Capitan niet alleen de esthetiek, maar ook de functionaliteit in het oog houdt. Die luxe editie van Caylus ziet er uit alsof het meer is om naar te kijken dan om daadwerkelijk te spelen.
-
Dierik
- Erelid
Van Demetra is de voorkant vrijgegeven
Voorkant Demetra
Ik vind op het eerste gezicht de voorkant van "Keyharvest" mooier.
Voorkant Keyharvest
Voor extra info zie: Nieuwe info Demtra QWG
Zie ook http://mdoyle.blogspot.com/ voor toelichting van Mike Doyle (volgens zijn zeggen de mooiste van de QWG-serie tot nog toe). Iets waar ik het overigens niet mee eens ben. Geef mij dan maar de nieuwe cover van El Capitan. Veel rustiger en zeker zo mooi.
Voorkant Demetra
Ik vind op het eerste gezicht de voorkant van "Keyharvest" mooier.
Voorkant Keyharvest
Voor extra info zie: Nieuwe info Demtra QWG
Zie ook http://mdoyle.blogspot.com/ voor toelichting van Mike Doyle (volgens zijn zeggen de mooiste van de QWG-serie tot nog toe). Iets waar ik het overigens niet mee eens ben. Geef mij dan maar de nieuwe cover van El Capitan. Veel rustiger en zeker zo mooi.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
-
Dierik
- Erelid
Mike Doyle heeft weer nieuwe info over El Capitain op zijn site vrijgegeven. De illustraties op het spelbord zijn wat mij betreft prachtig. Ik twijfel allen over de paarse kleurstelling, maar daarvoor moet ik het toch eerst op ware grootte zien.
Nieuwe info El Capitain
Nieuwe info El Capitain
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Tja. Ik moet toegeven dat nu ik het bord van Caylus en El Capitan heb gezien, ik het vermoeden niet meer van me af kan schudden dat Mike Doyle toch iets minder van ergonomie afweet dan hij doet voorkomen. Hij is een getalenteerd artiest, zonder twijfel, ik doe het hem ook absoluut niet na, maar zijn spelmateriaal lijkt meer te zijn ontwikkeld om op te hangen in een museum dan om er uren naar te kijken. Hij maakt zich druk om extra getalletjes in vakjes op het bord van El Capitan, maar vergeet vervolgens dat het grootste gedeelte van het bord een verzameling bonte details en donkere, diepe kleuren is waar je na een tijdje echt genoeg van hebt. Datzelfde gevoel krijg ik trouwens ook bij Celtica en De Kathedraal van Eckhardt Freytag: fraai om te zien, echt waar, maar te veel van het goede als je er eenmaal een tijd mee aan de gang bent.
Wat betreft de cover van Demetra... Ik vind het drukke illustratie van priegelige details en veel te veel craquelé. Sommige van de velden achterin het plaatje doen me zelfs eerder denken aan een spijkerbed dan aan een akker met gewassen. Zelf is Mike erg trots op al die details die de afbeelding een lovely and authentic feeling bezorgen---met alle respect, als ik vergelijk met deze Breughel plaats ik bij die opmerking toch echt grote vraagtekens.

Dat gezegd hebbende: de fleurige cover van Yspahan is een juweeltje dat uitstekend past bij het spelkarakter. De cover van El Capitán is ook prachtig, en datzelfde geldt voor die van Reef Encounter (die hij als 'vingeroefening' deed). Ik denk eerlijk gezegd dat Mike te uitbundig en te enthousiast wil zijn en af en toe een duidelijke grens nodig heeft. De typografie van Hannibal: Rome vs. Carthage is bijvoorbeeld prima, en ook de kaarten van dat spel zien er 'speelbaar' uit: duidelijke symbolen en niet al te overheersende illustratie. Hij kan het dus wel, artistiek en ergonomie, hij moet het alleen vaker doen
.
Wat betreft de cover van Demetra... Ik vind het drukke illustratie van priegelige details en veel te veel craquelé. Sommige van de velden achterin het plaatje doen me zelfs eerder denken aan een spijkerbed dan aan een akker met gewassen. Zelf is Mike erg trots op al die details die de afbeelding een lovely and authentic feeling bezorgen---met alle respect, als ik vergelijk met deze Breughel plaats ik bij die opmerking toch echt grote vraagtekens.

Dat gezegd hebbende: de fleurige cover van Yspahan is een juweeltje dat uitstekend past bij het spelkarakter. De cover van El Capitán is ook prachtig, en datzelfde geldt voor die van Reef Encounter (die hij als 'vingeroefening' deed). Ik denk eerlijk gezegd dat Mike te uitbundig en te enthousiast wil zijn en af en toe een duidelijke grens nodig heeft. De typografie van Hannibal: Rome vs. Carthage is bijvoorbeeld prima, en ook de kaarten van dat spel zien er 'speelbaar' uit: duidelijke symbolen en niet al te overheersende illustratie. Hij kan het dus wel, artistiek en ergonomie, hij moet het alleen vaker doen
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Het spelbord komt wat grauw over met al die grijs tinten. Komen er bij het spel kleurige kaartjes op te liggen?Dierik schreef:Het spelbord van Demetra/Key Harvest is nu ook vrijgegeven.
Spelbord Demetra/Keyharvest
Laatst gewijzigd door henk.rolleman op ma 06 aug 2007, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Ik kan mij vrij goed vinden in de kritieken die cymric over de ontwerpen van Mike Doyle.
De Yspahan doos vindt ik dan ook zeer dgoed gelukt net als Leonardo da Vinci. In hoeverre geeft OWG feedback over de vormgeving naar Mike Doyle? Bij Ysphan heeft OWG feeback gevraagd bij enkele forumleden waarop hij volgens mij de cover wat heeft aangepast.
Wat Mike Doyle heeft laten zien bij El Capitan ziet er veel belovend uit, hier kijk ik dan ook zeer na uit.
De Yspahan doos vindt ik dan ook zeer dgoed gelukt net als Leonardo da Vinci. In hoeverre geeft OWG feedback over de vormgeving naar Mike Doyle? Bij Ysphan heeft OWG feeback gevraagd bij enkele forumleden waarop hij volgens mij de cover wat heeft aangepast.
Wat Mike Doyle heeft laten zien bij El Capitan ziet er veel belovend uit, hier kijk ik dan ook zeer na uit.
Laatst gewijzigd door henk.rolleman op za 11 aug 2007, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.