Geocaching
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Carrie
- Veenboer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Geocaching
@Enrico: Wanneer ben je in de UK geweest? Ben je naar het Mega UK geweest? Wij zijn daar net terug van. 
-
Enrico
- Caballero
Nee, daar zijn we niet geweest. We zijn 18 augustus teruggekomen na een rondreis van 3 weken die begon in Newcastle en via Dublin, Cork en de zuidkust is gegaan.Carrie schreef:@Enrico: Wanneer ben je in de UK geweest? Ben je naar het Mega UK geweest? Wij zijn daar net terug van.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Woensdag, 12 September om 20:56:16 | 7755 keer bekeken
Alteveer - In een stukje natuurgebied langs De Stuw, is woensdagmiddag een man dodelijk gewond geraakt nadat hij uit een boom was gevallen. De politie kreeg de melding van een vrouw die getuige was van de val.
...Val uit boom wordt man fataal...
Een voorbijganger ving de erg overstuur zijnde vrouw op die aangaf de man nog te hebben gewaarschuwd. De man was in een boom geklommen in verband met een spel waarbij een global positioning system (GPS) wordt gebruikt, aldus een woordvoerster van de politie. Daarbij heeft de man zijn houvast verloren en is naar beneden gevallen, hij overleed ter plaatse. Of de man is omgekomen door de gevolgen van de val zal uit nader onderzoek moeten blijken. De gegevens van de man zijn nog niet bekend gemaakt.
Update
Het betreft een 62-jarige man uit Almelo, hij was bezig met geocachingen en was volgens zijn 65-jarige zus die bij hem was, in de boom geklommen om daar een briefje uit te halen met coördinaten. Daarbij is hij vermoedelijk onwel geworden en uit de boom gevallen. En als gevolg daarvan overleden. De politie doet geen verder onderzoek.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Zelf heb ik vorige week een nieuwe cache gemaakt en gelegd. Een mystery over bomen. Hij blijkt moeilijker dan ik zelf had gedacht. Voor de liefhebbers het is GC3W66W.
-
Xildur
- Munchkin
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Vandaag ga ik met vrienden naar het Noaberevent
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Enrico
- Caballero
Voor degenen die naar Spiel gaan, is deze cache wel een must natuurlijk! De cache ligt vlakbij de Messe.
Voor de niet-geocachers is het trouwens ook wel een leuk puzzeltje. Maar let op: geen antwoorden vermelden in berichten, anders is de lol er voor anderen snel af!
Verder is er op donderdag na afloop van Spiel nog een event op loopafstand van de Messe: NachSpielzeit. Vorig jaar ben ik daar geweest en het was erg gezellig om over spellen en geocaching te kletsen met andere bezoekers (en opvallend veel standhouders) en tips uit te wisselen.
Voor de niet-geocachers is het trouwens ook wel een leuk puzzeltje. Maar let op: geen antwoorden vermelden in berichten, anders is de lol er voor anderen snel af!
Verder is er op donderdag na afloop van Spiel nog een event op loopafstand van de Messe: NachSpielzeit. Vorig jaar ben ik daar geweest en het was erg gezellig om over spellen en geocaching te kletsen met andere bezoekers (en opvallend veel standhouders) en tips uit te wisselen.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Tijdens onze vakantie in Italië kon wij het cachen ook niet laten. Op dat gebied was de cache op Capri (met de stoeltjeslift een kwartier omhoog) en de Earthcache Vesuvius letterlijk de cachehoogtepunten tijdens de vakantie.
Trouwens cachen in de smalle straatjes (doolhof) van Venetië valt nog niet mee. Daar kreeg ik zelf afwijkingen tussen de 25 en 50 meter op mijn gps. Gelukkig toch nog 6 caches kunnen vinden in Venetië. Zo kom je op plaatsen waar de gemiddelde tourist niet komt!
Bizarste cache lag in een verkeersbord dichtbij het Collosseum. Duizenden muggles en dan toch ongezien kunnen loggen.
Trouwens cachen in de smalle straatjes (doolhof) van Venetië valt nog niet mee. Daar kreeg ik zelf afwijkingen tussen de 25 en 50 meter op mijn gps. Gelukkig toch nog 6 caches kunnen vinden in Venetië. Zo kom je op plaatsen waar de gemiddelde tourist niet komt!
Bizarste cache lag in een verkeersbord dichtbij het Collosseum. Duizenden muggles en dan toch ongezien kunnen loggen.
-
Moenja
- Veenboer
Uiteraard is de Spiel 2012 cache een must maar... ik kom er niet uit. Is er iemand die hem al wel opgelost heeft die de helpende hand zou willen bieden?
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
LinkMoenja schreef:Uiteraard is de Spiel 2012 cache een must maar... ik kom er niet uit. Is er iemand die hem al wel opgelost heeft die de helpende hand zou willen bieden?
Ik heb overigens geen idee van de oplossing...
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Op Spiel gespeeld. Ik wist niet dat het door een Nederlander gemaakt en uitgegeven is?Father Vic schreef:Al iemand het bordspel Treasure Hunt gespeeld ?
Nu ja, er zijn er nogal wat met deze naam. Ik heb het dus op deze.
Het spel zelf vond ik wel aardig.
Wel had ik het gevoel vaak een eind te moeten lopen voor 'lege' caches, dus zonder schat. Als een speler een ander kaartje trekt van de stapel zoals bijvoorbeeld een schep, (om een begraven schat te kunnen opgraven) blijft een coördinaat leeg, en dat is wel een beetje jammer. Misschien gewoon die regel aanpassen en klaar... (Leve de huisregels!)
Nu pas thuis bedacht: Ik zou doorgaan met kaarten trekken, attributen mag je houden, tot je een schatkist tegenkomt om neer te leggen.
Wel leuk gevonden dat je dus attributen als bv. die schep moet hebben voor bepaalde caches die dus moeilijker zijn en niet zomaar op te pikken. En dan heb je ook nog caches waarvan je niet van te voren weet wat de inhoud van de schatkist is. Goed gevonden!
Uiterlijk vond ik niet helemaal 100%, artwork van het speelbord kwam niet echt professioneel over. Excuus aan diegene die daar ontzettend zijn best op heeft gedaan... Kaartjes waren weer wel top uitgevoerd!
Goed spel, ik heb het gevoel dat er meer in zit...
Everybody has the right to play...
-
WTULTC
- Elfenkoning
Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een multi van 5,5 km en deze week is hij on-line gekomen en zijn in 2 dagen tijd er al 10 teams geweest. Tot nu toe alleen maar positieve reacties en zelfs al 2 favorietenpunten. Daar krijg je natuurlijk als legger wel een kick van. Voor de liefhebbers het is Mill heden en verleden GC3YV4B.
-
Joverowa
- Caballero
maartend schreef:Gratz, maar denk goed na wat en hoe je het doet.NielsZW schreef: Binnenkort hoop ik mijn eerste traditional te plaatsen. Ach en hoe kan het ook. Op elk forum/website heb ik dezelfde naam. NielsZW dus!
Plaats geen cache, enkel voor het plaatsen van een cache. Er is tegenwoordig zoveel rotzooi.
Wees creatief en hou het mooi. Rolletje onder een bosje bij de plaatselijke bushalte is het niet echt.
Super dat hier nog iemand op reageert.. Meer en meer wegesmeten potjes omdat elke nieuwe cacher er ook wel eentje wil hebben liggen. We pleiten al lang voor een regel die zegt dat je minstens een X aantal caches moet hebben gevonden voor het mogen publiceren van een eigen cache..
derodehazen.be

-
Joverowa
- Caballero
Soms kom je dan eens mensen van hier op het forum IRL tegenEnrico schreef:
derodehazen.be