De weerwolven in het spookslot - spel 2
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: De weerwolven in het spookslot - spel 2
Nog even ter herinnering: alle rollen die een activiteit hebben in de nacht moeten voor zondagochtend 08.00 uur een PB aan mij sturen wat ze willen.
Everybody has the right to play...
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Ik kan het niet zien maar volgens mij begint het te onweren buiten. Waarom zijn die ramen zwart. Wie heeft ons hier gebracht. Was het niet ROBER die aangaf dat we hier konden schuilen? Ik vertrouw ROBER niet. Voor de rest is ROBER net een vrouw. ROBER kan geen knoop doorhakken maar mij nomineren als LEIDER en mij nomineren voor de KAST. Zelf is ROBER er al uit gekropen maar mij er dan in stoppen gaat echt veel te ver. Begin ik net wat meer vertrouwen in ROBER te krijgen gaat ROBER zich wispelturig gedragen.
ROBER gedraag je eens als een echte man?
Ik vertrouw dat schilderij van die hond met de gele ogen nog steeds niet!
ROBER gedraag je eens als een echte man?
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
rober
- Standaard moderator
Rober zucht eens diep als Niels zich als een klein kind begint aan te stellen. Hij legt een hand op zijn schouder en zegt:
"je hebt gelijk Niels. Dat schilderij is inderdaad niet te vertrouwen. Het is namelijk een vervalsing.
Hier is de echte".

"je hebt gelijk Niels. Dat schilderij is inderdaad niet te vertrouwen. Het is namelijk een vervalsing.
Hier is de echte".

All is fair in love, war and Carcassonne

-
Bridget
- Phoenix
Ik bedoelde zondagochtend 10.00 uur ipv 08.00 uur, nou ja IRL lag nu toch iedereen nog te slapen. 'Dat mag op zondag'.Bridget schreef:Nog even ter herinnering: alle rollen die een activiteit hebben in de nacht moeten voor zondagochtend 08.00 uur een PB aan mij sturen wat ze willen.
In het donkere spookslot zijn meerdere mensen de weg kwijt. (Na het spel zal ik hier verslag van doen).
Dit is het schilderij:
De stemmen:
2 stemmen voor Rober als leider
2 stemmen voor Jahwe
1 stem voor Niels
Maar Jahwe wordt door 2 mensen de kelder ingestuurd, (slechts 1 stem voor Flash, 1 stem voor Niels en een blanco briefje).
Dat betekend dat Jahwe de kelder ingaat en daar aan het eind van zijn leven komt. (Maar dat had ie als ziener wel kunnen zien aankomen toch?)
Dan wordt Rober, met 2 stemmen, als leider uitgeroepen.
Hierop volgt een rustige nacht, iedereen slaapt en denkt er eens over wat er nu gebeurd is.
De volgende ochtend wordt er druk gepraat en gespeculeerd wat er gebeurd (of niet gebeurd) zou kunnen zijn:
-
rober
- Standaard moderator
Wel zo te zien hebben we het vannacht er gelukkig wel goed vanaf gebracht.
Ik waardeer het dat jullie mij tot leider hebben gekozen en zal jullie vertrouwen niet beschamen.
Wel is nu duidelijk waarom wijlen Jahwe zo graag leider wilde worden en van de wijn af bleef.
Zijn heldere blik hadden ons nog goed van pas kunnen komen
Nu moeten we het helaas zonder zijn kwaliteiten doen.
Voordat we ons gaan beraden op wat nu verder te doen, zou ik graag willen weten van die twee die Jahwe naar de kelder hebben verbannen, waarom ze dat hebben gedaan mwant mij is dat totaal onduidelijk.
Ik waardeer het dat jullie mij tot leider hebben gekozen en zal jullie vertrouwen niet beschamen.
Wel is nu duidelijk waarom wijlen Jahwe zo graag leider wilde worden en van de wijn af bleef.
Zijn heldere blik hadden ons nog goed van pas kunnen komen
Nu moeten we het helaas zonder zijn kwaliteiten doen.
Voordat we ons gaan beraden op wat nu verder te doen, zou ik graag willen weten van die twee die Jahwe naar de kelder hebben verbannen, waarom ze dat hebben gedaan mwant mij is dat totaal onduidelijk.

-
Bridget
- Phoenix
Ik vergat nog even de nieuwe deadline door te geven. (zo toepasselijk woord voor dit spel 'dead' line
).
Dinsdagochtend 08.00 uur
Dus dan geven jullie voor die tijd allemaal weer even door in het ROOD wie we nog meer in de kelder gaan opsluiten, of achter het behang plakken, of verzin maar een toepasselijke straf.
Het is dus ook de deadline voor de rollen die hun actie uitvoeren in de nacht, omdat ik die er meteen achteraan plak en we dan weer meteen verder kunnen spelen. Dus iedereen mij ook indien nodig een PB sturen.
Dinsdagochtend 08.00 uur
Dus dan geven jullie voor die tijd allemaal weer even door in het ROOD wie we nog meer in de kelder gaan opsluiten, of achter het behang plakken, of verzin maar een toepasselijke straf.
Het is dus ook de deadline voor de rollen die hun actie uitvoeren in de nacht, omdat ik die er meteen achteraan plak en we dan weer meteen verder kunnen spelen. Dus iedereen mij ook indien nodig een PB sturen.
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Dus FLASH wilde graag +Jahwe+ naar de kelder hebben. FLASH zal wel wat meer op zijn geweten hebben. Ik weet wel dat +Jahwe+, ziener zijnde, zijn geld niet op FLASH zou zetten daarom ben ik van mening dat FLASH vanuit de torenkamer aan zijn enkels naar beneden gehangen moet worden. Dit is het minste wat wij voor +Jahwe+ kunnen doen.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
Hm...er blijven niet veel mensen over op deze manier.
Een 'ziener' was wel handig geweest om in ons midden te houden! Ik had nog wel op hem gestemd om leider te worden...
Maar betekent dit dat er nog een weerwolf rondloopt in het huis? Is het iemand in ons gezelschap??
Ik weet niet of ik nog een mogelijk onschuldig iemand in die donkere kelder kan gooien en diens dood op mijn geweten wil hebben...
Onze leider, Rober...misschien nog handige tips?
Dat schilderij bijvoorbeeld....zou daar antwoorden mee te vinden zijn?? Misschien moeten we het in brand steken in de hoop dat zo 'de vloek' opgegeven zal worden?? Ik weet het ook niet meer...
Een 'ziener' was wel handig geweest om in ons midden te houden! Ik had nog wel op hem gestemd om leider te worden...
Maar betekent dit dat er nog een weerwolf rondloopt in het huis? Is het iemand in ons gezelschap??
Ik weet niet of ik nog een mogelijk onschuldig iemand in die donkere kelder kan gooien en diens dood op mijn geweten wil hebben...
Onze leider, Rober...misschien nog handige tips?
Dat schilderij bijvoorbeeld....zou daar antwoorden mee te vinden zijn?? Misschien moeten we het in brand steken in de hoop dat zo 'de vloek' opgegeven zal worden?? Ik weet het ook niet meer...
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
-
Flash
- Wu Feng
Uiteraard Rober, onze leider, wil ik best mijn keuze voor Jahwe toelichten, alhoewel ik dacht dit al voldoende te hebben gedaan toen ik mijn keuze maakte.
Mijn keuze voor Jahwe werd simpelweg ingegeven door het feit dat hij als enige van de gevangenen in dit huis zichzelf als leider nomineerde en dit meerdere malen deed. Daarnaast was hij de eerste die mij verdacht begon te maken en ik moest mij toch verdedigen tegen mijn scherprechter. Het is uiteraard vrij eenvoudig om achteraf te concluderen dat hij als ziener een prachtige visie had en ons veilig naar buiten had kunnen leiden, maar dit was voor zijn heengaan niet bekend.
Een goede leider is in mijn ogen de leider die feitelijk de leiding neemt en niet degene die spreekwoordelijk staat te springen om de leiding te nemen en daarnaast ook nog eens zichzelf aanwijst als leider. Deze, destijds in mijn ogen, zeer verdachte poging tot verkrijgen van de leiderspositie was voor mij de reden om Jahwe te nomineren als kandidaat voor de kelder.
Echter ook NielsZW heeft in eerste instantie volgens mij Jahwe genomineerd om naar de kelder te gaan. Weliswaar heeft hij zijn stem naderhand gewijzigd in mijn naam, maar dan alsnog de vraag wat was jouw reden om Jahwe te nomineren NielsZW?
Daarnaast blijft hij maar doorgaan over het schilderij met de gele ogen....Wordt hij soms nerveus van het schilderij omdat hij zelf één van de weerwolven is en het schilderij een familieportret is?? Voor mij in elk geval voldoende reden om op dit moment NielsZW te nomineren.
Mijn keuze voor Jahwe werd simpelweg ingegeven door het feit dat hij als enige van de gevangenen in dit huis zichzelf als leider nomineerde en dit meerdere malen deed. Daarnaast was hij de eerste die mij verdacht begon te maken en ik moest mij toch verdedigen tegen mijn scherprechter. Het is uiteraard vrij eenvoudig om achteraf te concluderen dat hij als ziener een prachtige visie had en ons veilig naar buiten had kunnen leiden, maar dit was voor zijn heengaan niet bekend.
Een goede leider is in mijn ogen de leider die feitelijk de leiding neemt en niet degene die spreekwoordelijk staat te springen om de leiding te nemen en daarnaast ook nog eens zichzelf aanwijst als leider. Deze, destijds in mijn ogen, zeer verdachte poging tot verkrijgen van de leiderspositie was voor mij de reden om Jahwe te nomineren als kandidaat voor de kelder.
Echter ook NielsZW heeft in eerste instantie volgens mij Jahwe genomineerd om naar de kelder te gaan. Weliswaar heeft hij zijn stem naderhand gewijzigd in mijn naam, maar dan alsnog de vraag wat was jouw reden om Jahwe te nomineren NielsZW?
Daarnaast blijft hij maar doorgaan over het schilderij met de gele ogen....Wordt hij soms nerveus van het schilderij omdat hij zelf één van de weerwolven is en het schilderij een familieportret is?? Voor mij in elk geval voldoende reden om op dit moment NielsZW te nomineren.
-
Bridget
- Phoenix
Niels' bericht is aangepast dus. Dacht al dat ik gek was.... Er stond Jahwe dacht ik toch echt... en ik heb de pagina niet meer 'ververst' om 8 uur, dus Jahwe is naar de kelder...Laatst bijgewerkt door NielsZW op zo 16 sep 2012, 07:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Misschien een nieuwe post met de melding dat je wil wisselen is duidelijker.. ach, volgende keer beter...
-
Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
In de eerste nacht is Saremie vermoord door een weerwolf, die ze gelukkig zelf nog heeft weten te vermoorden.
We hebben het vermoeden dat er nog een weerwolf is, gooien Jahwe in de kelder om van de honger dood te gaan. Verder is er niemand meer aangevallen door een weerwolf, maar willen we wederom maar iemand in de kelder gaan gooien?
We hebben het vermoeden dat er nog een weerwolf is, gooien Jahwe in de kelder om van de honger dood te gaan. Verder is er niemand meer aangevallen door een weerwolf, maar willen we wederom maar iemand in de kelder gaan gooien?
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
-
rober
- Standaard moderator
Dank je Flash voor je heldere uitleg.
Dit geeft je het voordeel van de twijfel.
Verder heb ik nog geen harde bewijzen kunnen vinden,
Maar mijn onderbuik gevoel zegt nig steeds dat ik moet oppassen voor Niels. Hij wilde zo pertinent geen leider worden. Want dat is natuurlijk een gevaarlijke positie.
Ik vrees dan ook wel een beetje voor mijn eigen leven, maar zal op mijn hoede zijn vannacht.Niels mag van mij dus naar de kelder.
Dit geeft je het voordeel van de twijfel.
Verder heb ik nog geen harde bewijzen kunnen vinden,
Maar mijn onderbuik gevoel zegt nig steeds dat ik moet oppassen voor Niels. Hij wilde zo pertinent geen leider worden. Want dat is natuurlijk een gevaarlijke positie.
Ik vrees dan ook wel een beetje voor mijn eigen leven, maar zal op mijn hoede zijn vannacht.Niels mag van mij dus naar de kelder.

-
Bridget
- Phoenix
Met 2 stemmen voor Niels, wordt hij naar de kelder verbannen. Of de kast in, zoals hij het zelf noemt. Of gaan we hem, zoals hij zelf al opperde voor Flash, vanuit de torenkamer aan zijn enkels naar beneden hangen?
Niels was de heks.
De nacht valt daarna al vrij snel. Rober was al bang en vreesde voor zijn leven. en terecht. De leiders zijn meestal meteen de pineut, die moeten boeten, maar voor wat eigenlijk? Zijn vrees voor Niels was onterecht... Rober wordt deze nacht door de wolf bloederig verslonden.
Rober was de grafrover.
Vervolgens hebben we alleen Flash en Bored Gaymer nog over. Met jullie goedvinden wil ik de partij als onbeslist beëindigen. Hier het verhaal wat er gebeurde:
Niels heeft waarschijnlijk zijn stem gewijzigd. Althans, ik heb het niet opgemerkt, want ik zou zweren dat er Jahwe stond. Maar de wijziging is van 07.36 en vóór 08.00 uur, dus wel geldig?Vervolgens werd Jahwe ook door de weerwolf vermoord. Maar die was, in mijn opzicht, al dood, en er werd die nacht dus niemand vermoord.
Maar als we Flash naar de kelder hadden gestuurd, had Jahwe het slachtoffer van de wolf geweest. En dan had Rober die nacht wel een graf kunnen roven, die van de ziener zelfs!
Dan had het daarna weer heel anders kunnen gaan lopen. En daarom onbeslist.
Wel een compliment en eervolle vermelding voor Bored Gaymer, die heeft erg goed gespeeld. Heeft zich lekker afzijdig gehouden toen Niels en Rober elkaar in de haren gingen vliegen. Alleen waarom hij niet overdag ook steeds meedeed aan de stemmen voor de lynch? En dat viel niet op?
Er zijn erg weinig mensen die hun krachten hebben gebruikt.
Niels heeft niet gehekst, Flash heeft niet gebeuld.
Ditterio was door de techniek al snel uitgeschakeld, en Rober heeft tevergeefs geroofd.
De ziener heeft de eerste nacht de grafrover gevonden, en wist niet wat ie daarmee aan moest,
Rober had weerwolf of jager kunnen zijn, als hij de eerste nacht meteen geroofd had.
De tweede nacht heeft Jahwe dus niet eens gehaald om te kunnen spieden met zijn nachtkijker.
Tot zover mijn verhaal. Graag hoor ik ook jullie bevindingen.
Niels was de heks.
De nacht valt daarna al vrij snel. Rober was al bang en vreesde voor zijn leven. en terecht. De leiders zijn meestal meteen de pineut, die moeten boeten, maar voor wat eigenlijk? Zijn vrees voor Niels was onterecht... Rober wordt deze nacht door de wolf bloederig verslonden.
Rober was de grafrover.
Vervolgens hebben we alleen Flash en Bored Gaymer nog over. Met jullie goedvinden wil ik de partij als onbeslist beëindigen. Hier het verhaal wat er gebeurde:
Niels heeft waarschijnlijk zijn stem gewijzigd. Althans, ik heb het niet opgemerkt, want ik zou zweren dat er Jahwe stond. Maar de wijziging is van 07.36 en vóór 08.00 uur, dus wel geldig?Vervolgens werd Jahwe ook door de weerwolf vermoord. Maar die was, in mijn opzicht, al dood, en er werd die nacht dus niemand vermoord.
Maar als we Flash naar de kelder hadden gestuurd, had Jahwe het slachtoffer van de wolf geweest. En dan had Rober die nacht wel een graf kunnen roven, die van de ziener zelfs!
Dan had het daarna weer heel anders kunnen gaan lopen. En daarom onbeslist.
Wel een compliment en eervolle vermelding voor Bored Gaymer, die heeft erg goed gespeeld. Heeft zich lekker afzijdig gehouden toen Niels en Rober elkaar in de haren gingen vliegen. Alleen waarom hij niet overdag ook steeds meedeed aan de stemmen voor de lynch? En dat viel niet op?
Er zijn erg weinig mensen die hun krachten hebben gebruikt.
Niels heeft niet gehekst, Flash heeft niet gebeuld.
Ditterio was door de techniek al snel uitgeschakeld, en Rober heeft tevergeefs geroofd.
De ziener heeft de eerste nacht de grafrover gevonden, en wist niet wat ie daarmee aan moest,
Rober had weerwolf of jager kunnen zijn, als hij de eerste nacht meteen geroofd had.
De tweede nacht heeft Jahwe dus niet eens gehaald om te kunnen spieden met zijn nachtkijker.
Tot zover mijn verhaal. Graag hoor ik ook jullie bevindingen.
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Ik heb bewust mijn stem aangepast. Maar ik wilde eerst de aandacht afleiden naar iemand die de aandacht wilde. Helaas heb je dit niet opgemerkt. Verder ben ik van mening dat Flash door Rober gekozen moest worden. Dacht dus tot net dat hij ook een weerwolf was.
Ik heb geen drank gebruikt omdat ik het spel snel ten einde vind. Heb niet de kans gehad want ik kon niet mijzelf redden.
irl vertrouw ik Rober zeker wel. Maar ik moest toch tegen iemand aanschoppen. Mijn voorgevoel was echt dat hij weerwolf was.
Ik heb geen drank gebruikt omdat ik het spel snel ten einde vind. Heb niet de kans gehad want ik kon niet mijzelf redden.
irl vertrouw ik Rober zeker wel. Maar ik moest toch tegen iemand aanschoppen. Mijn voorgevoel was echt dat hij weerwolf was.
-
Bridget
- Phoenix
Je kan sowieso jezelf niet redden. (omdat je voor de deadline doorgeeft of je het slachtoffer van die nacht wil redden of niet, en dan weet je nooit of je dat zelf bent, of niet. Dus ok, het kan wel, maar dat is dan meer geluk dan wijsheid).NielsZW schreef:Ik heb geen drank gebruikt omdat ik het spel snel ten einde vind. Heb niet de kans gehad want ik kon niet mijzelf redden.
Dat weten we toch, het gaat hier in dit topic even om een spelletje.NielsZW schreef:irl vertrouw ik Rober zeker wel.
Aan de speltafel heb je geen vrienden, dan wil iedereen winnen.
NielsZW schreef:Ik vertrouw dat schilderij van die hond met de gele ogen nog steeds niet!