16 Feet Pauly schreef:Ik vind het bizar hoeveel spellen er in die prijsklasse zitten.
Als ik mij vorig jaar herinner dan waren er maar een minimaal aantal spellen zo duur. Ik kan me eigenlijk alleen het Fraggor spel herinneren...
Ach ja, hoop niet dat het een nieuwe prijsstempel wordt voor de spellen in de toekomst. Dan kan ik maar beter een andere hobby gaan zoeken.
Het Fragor-spel Poseidon's Kingdom kostte vorig jaar slechts 45 euro. Voor 60 oid had ik het nooit gekocht.
Mijn belangrijkste criteria voor het kopen van een spel zijn:
- liefst met 2 speelbaar (met vriendin) of anders met een max. Aantal spelers van 5 of meer (dat hebben we vaak in de speelgroep). Solo-spellen zijn ook altijd leuk.
- uiterlijk 90 minuten speeluur (volgens bgg) en 45-60 is een pre
- Mooie artwork is ook een pre
Momenteel staan hoog op mijn lijstje:
- The cave (K2 beviel ook mij ten zeerste)
- Tokaido (Bauza zijn stijl is esthetisch verantwoord en zijn spellen spelen gewoon fijn)
- Co2 (duurt ietwat aan de lange kant, maar de artwork lijkt prachtig te gaan worden en de designer heeft laten zien 'het te kunnen'. Bovendien is het solo te spelen.)
- Room 25 (een spel gebaseerd op de cultfilm Cube! Count me in!)
- Robinson Crusoe (ook wat aan de lange kant, maar het thema spreekt me aan, de designer is goed, en het spel kam ook solo worden gespeeld).
Andere spellen die ik oa in de gaten hou:
- Kalua
- Saint Malo
- Kalua
- Hemloch
- City of Iron
- Tzolkin (ook al valt deze buiten mijn criteria)
- Spartacus (idem)
Ben ik de enige die wel wat teleurgesteld is over het aanbod in Essen van nieuwe spellen wat tot nu toe bekend is? Er zijn weinig spellen die er echt uit lijken te springen en de spellen die dat wel doen (bijv. Seasons, Smash up) interesseren me niet zo.
Vergeleken met vorig jaar, waarvan ik vond dat er veel interessante spellen in uit zijn gekomen, vind ik de oogst dit jaar wat magertjes....