Genomineerden Gouden Ludo ed. 2012 gekend

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
arne
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Genomineerden Gouden Ludo ed. 2012 gekend

Bericht door arne »

Erwin schreef:
arne schreef: Alles hangt een beetje af van wat de Gouden Ludo wil betekenen. Is het een prijs voor het beste familiespel, het spel voor het grote publiek, dan moet hij dit keer naar Kingdom builder of King of Tokyo gaan. Het dorp zal waarschijnlijk winnen aangezien de clubs stemmen, je merkt het hier al aan de poll.
Ik vind deze vraag nu zelf niet relevant. De Gouden Ludo is een verkiezing onder spelliefhebbers (via clubs georganiseerd). Dan heb je als jury eigenlijk niks te vertellen over de winnaar. Dat maken de geraadpleegde liefhebbers namelijk zelf wel uit. De jury is alleen maar van de nominatielijst, waarmee ze ook in deze jaargang een mooi palet aan speelse smaken presenteren.

Elke winnaar is in deze aanpak per definitie de juiste winnaar.

Pas bij een juryprijs vind ik de discussie over doelgroepen interessant worden.
Ook hier herhaal je eigenlijk wat ik allemaal zeg Erwin. Ik heb de indruk dat je mijn woorden vaak niet correct begrijpt. De diversiteit in de genomineerden kan ik enkel toejuichen. Het maakt de keuze er dan ook niet makkelijker op. Misschien moet je al deze genomineerden een prijs geven in een bepaalde categorie.

Ik ben fan van de Gouden Ludo en Spel en wil deze organisatie meer aanzien en persbelangstelling zou krijgen (dat het zeker verdient), vandaar dat je sommige dingen misschien in vraag moet stellen, zodat je een ruimer publiek kan bereiken. (wat niet evident is in dit kleine wereldje)

Labels:
arne
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door arne »

Erwin schreef:iemand met kennis van zaken
Dit is iets dat ik persoonlijk nog nooit beweerd heb, maar bedankt :)
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

arne schreef:Ook hier herhaal je eigenlijk wat ik allemaal zeg Erwin. Ik heb de indruk dat je mijn woorden vaak niet correct begrijpt.
Ik herhaal volgens mij niet wat jij zegt en ik begrijp (in dit citaat) wat jij zegt.

Mijn punt is dat er - ten aanzien van de winnaar - helemaal niets afhangt van wat de prijs wil betekenen. Ik vind dit - ten aanzien van de winnaar - irrelevant bij een publieksverkiezing. Daar staat de wil van het publiek centraal.

Ik heb in dit citaat geen kritiek op jouw standpunt, ik veronderstel niks over jouw visie op de Gouden Ludo, ik geef mijn afwijkende mening over het instituut 'spellenprijs met publieksverkiezing'.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

arne schreef: En heb je dan ook gelezen dat het hier de varianten betreft die in de laatste Spielbox zijn beschreven.
Ik had uit jouw tekst niet begrepen dat jij verwees naar varianten in de Spielbox.
Plaats reactie