Voorronde NK 7 Wonders

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Mistharfare
Website beheerder

Voorronde NK 7 Wonders

Bericht door Mistharfare »

Afbeelding

Leid één van de zeven grote steden van de Oudheid. Benut de natuurlijke rijkdom van je land, neem deel aan de eeuwige wedloop van vooruitgang, ontwikkel je handelsbetrekkingen en oefen je militaire macht uit.
Laat je plaats in de geschiedenis na door het bouwen van een architectonisch wonder dat de eeuwen overstijgt.

Spellenvereniging Blauw! houdt op zaterdag 3 november 2012 een voorronde voor het Nederlands Kampioenschap 7 Wonders.

Mocht je mee willen doen geef je dan op bij nk@ducosim.nl met daarbij de vermelding dat je wilt deelnemen aan de voorronde in Zwolle bij Spellenvereniging Blauw!

De voorronde zal plaats vinden op onze speellocatie:

ZHTC Sociëteit
Thomas à Kempisstraat 13
8021 BG te Zwolle

Routebeschrijving

Tijdsschema

Hieronder het tijdschema voor de voorronde:

11.30 - 12.00 Opening
12.00 - 13:00 7 Wonders A-zijde
13.00 - 14.00 7 Wonders B-zijde
14.00 - 14.30 Pauze
14.30 - 15.30 7 Wonders + Leaders A-zijde
15.30 - 16.30 7 Wonders + Leaders B-zijde
16.30 - 17.00 Bekendmaking

Speelronde

Afhankelijk van het aantal spelers wordt er een indeling gemaakt dus het is nog niet te zeggen hoe dit zal verlopen., dit wordt ter plekke bekend gemaakt.

Er zal 2x met het basisspel worden gespeeld, eerst zijde A dan B en daarna 2x met het basisspel met Leaders, eveneens eerst zijde A dan B.

De wonders worden willekeurig volgens de regels toebedeeld.

Oefenen

We hebben binnen de vereniging 7 Wonders en Leaders beschikbaar en deze zal vanaf 2 oktober in de kast op de locatie liggen, om gebruikt te kunnen worden voor het oefenen.

Winnaar

De winnaar mag deelnemen aan het Nederlands Kampioenschap 7 Wonders dat zeer waarschijnlijk in het voorjaar van 2013 gehouden wordt.

De winnaar wordt bepaald op basis van rang en daarna op basis van het aantal behaalde punten.

De winnaar tijdens de voorronde mag namens Spellenvereniging Blauw! een spel uit de collectie van de vereniging kiezen.

Meer Informatie

Is iets nog niet duidelijk of heb je nog vragen dan kun je deze stellen aan nk@ducosim.nl.

Links

7 Wonders Spelregels
7 Wonders Leaders Spelregels
7 Wonders Officiele website
7 Wonders Boardgamegeek
Website Ducosim

Bron: Spellenvereniging Blauw!
Laatst gewijzigd door Mistharfare op za 29 sep 2012, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Re: Voorronde NK 7 Wonders

Bericht door Davio »

Komen er nog meer voorrondes?

Zwolle is een tikkeltje aan de verre kant voor mij.
Mistharfare
Website beheerder

Davio schreef:Komen er nog meer voorrondes?

Zwolle is een tikkeltje aan de verre kant voor mij.
De volgende data zijn bekend:

29 september in Groningen tijdens Noorderspel
27/28 oktober in Eindhoven tijdens Spellenspektakel
3 november in Zwolle bij Spellenvereniging Blauw!
10 november in Amersfoort tijdens Ducosim (Finale)

Verder heb ik nog geen data gehoord maar mocht je een voorronde willen organiseren zou ik contact opnemen met Lesley van Hasselt van Ducosim middels nk@ducosim.nl of lesley@ducosim.nl.

Ik kan niks garanderen aangezien Ducosim de organisatie doet, ik wijs je alleen in de juiste richting.

Eindhoven is 1 uur, Zwolle 1,5 uur en Groningen 2 uur.
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Ja, ik was toch al van plan om naar Eindhoven te gaan vanwege het testen van Countdown.
Maar dat extra half uur is echt te ver!!!!

(Dacht dat het verder was :))
Mistharfare
Website beheerder

Davio schreef:Ja, ik was toch al van plan om naar Eindhoven te gaan vanwege het testen van Countdown.
Maar dat extra half uur is echt te ver!!!!

(Dacht dat het verder was :))
Wordt lastig om zowel een spel te spelen als Voorronde NK 7 wonders :lol: Kom gewoon gezellig naar Zwolle.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ducosim is enige optie, maar dan zit ik weer met die dure/belachelijke entreeprijs. Dus helaas dan maar niet hieraan deelnemen. Ik had het anders wel leuk gevonden :)
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

aicirtap schreef:Ducosim is enige optie, maar dan zit ik weer met die dure/belachelijke entreeprijs. Dus helaas dan maar niet hieraan deelnemen. Ik had het anders wel leuk gevonden :)
Volgens mij is Ducosim ook alleen de finale en zijn de drie eerdere data voorrondes.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

aicirtap schreef:Ducosim is enige optie, maar dan zit ik weer met die dure/belachelijke entreeprijs. Dus helaas dan maar niet hieraan deelnemen. Ik had het anders wel leuk gevonden :)
De entreeprijs is inderdaad fors voor wat er wordt geboden.

Waarom word je geen lid? De combinatie beurzen in de buurt van je woonplaats, het spellenblad Spel!, gratis toegang tot het spellenblad Win en 10% korting bij spellenwinkels lijkt mij aantrekkelijk. Da's een hoop voor 24 euro.
Mistharfare
Website beheerder

Ik begreep van Lesley dat 10 november op Ducosim nog wat kortdag is om het NK 7 Wonders te houden dus ze is nu aan het kijken of dit later kan. Waarschijnlijk ergens in het voorjaar (Ducosim of Zuiderspel) zal het gehouden worden alleen staat nog niet vast.
Arjan
Locomotief

Bericht door Arjan »

Gaat de voorronde in Eindhoven door? Zo ja, wat is het tijdschema en eventuele andere informatie want ik kan niks terug vinden hiervan op spellenspektakel.
Musketiertje
Joker

Bericht door Musketiertje »

Arjan schreef:Gaat de voorronde in Eindhoven door? Zo ja, wat is het tijdschema en eventuele andere informatie want ik kan niks terug vinden hiervan op spellenspektakel.
Hallo Arjan en overige geïnteresseerden,

Bij voldoende deelnemers zal het 7 Wonders toernooi tijdens het Spellenspektakel zeker doorgaan op de zaterdag. Vanaf 12.30u hoop ik te kunnen beginnen en ik verwacht dan dat het tot 16.30u loopt. (Bij voldoende animo kan ik ook nog eens een voorronde op de zondag houden.)
Deelname aan het toernooi is gratis, aangezien het toernooi gesponsord wordt door Asmodee en Repos Productions. Echter kosten zoals entree of consumpties zijn wel voor eigen rekening.

Tijdens de voorronde worden er 4 potjes 7 Wonders gespeeld; 2x het basisspel (eerst met de A-kant, dan met de B-kant) en daarna met Leaders (ook eerst A dan B). Voor meer vragen en/of aanmelding kun je een mailtje sturen naar nk@ducosim.nl.

Overige data voor de voorrondes zijn:
- 3 november te Zwolle, Spellenvereniging Blauw! zoals Mysth al in zijn openingspost aangaf;
- 10 november te Amersfoort, Ducosimspellenbeurs;
- 25 november te Den Bosch, Spellenvereniging Imperium

Mogelijk komen hier meer data bij.

Lesley
Musketiertje
Joker

Een nieuwe datum voor een voorronde is bekend:

- 29 december tijdens de Phoenix spellendag in Leiden.

Aanmelding hiervoor kan nog steeds via nk@ducosim.nl
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

oh daar heb ik wel oren naar, ben je de hele dag zoet of maar een gedeelte?
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Citaat Phoenix website:
http://www.spelgroepphoenix.nl/index.php?story_id=2187
Tijdens de speldag is er een voorronde van het Nederlands Kampioenschap 7 Wonders georganiseerd door Lesley van Hasselt van Ducosim. Zowel het 7 Wonders basisspel als de uitbreiding Leaders zullen aan bod komen, eerst met kant A dan met kant B. In totaal zal er dus 4x gespeeld worden. De eerste ronde start tussen 12:30 en 13:00uur en de rondes worden zo snel mogelijk na elkaar gespeeld zodat er ook nog tijd is voor andere spellen. De winnaar mag deelnemen aan het Nederlands Kampioenschap 7 Wonders dat in het voorjaar van 2013 gehouden wordt. De winnaar wordt bepaald op basis van rang en daarna op basis van het aantal behaalde punten. Voor meer details, zie aanvullende informatie.
En die aanvullende informatie vind je hier:
http://www.ducosim.nl/node/102
Everybody has the right to play...
Musketiertje
Joker

Een nieuwe voorronde zal plaatsvinden op:

-maandagavond 28 januari tijdens de spellenavond van spellenclub Tyche te Amstelveen.

Meer info en aanmelding voor deze voorronde kan nog steeds via nk@ducosim.nl