Zooloretto is Spiel des Jahres 2007
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Zooloretto is Spiel des Jahres 2007
Zojuist is bekend geworden dat Zooloretto Spiel des Jahres 2007 is geworden. Beppo der Bock is Kinderspiel des Jahres geworden.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Labels:
-
Boes
- Garnaal
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Jerome
- Gouverneur
Ik zal de gelegenheid aangrijpen om Zooloretto te spelen, maar ik vermoed dat ik het leuk zal vinden voor een keer of drie, niet meer. Waarschijnlijk geen aanschaf dus.
De prijswinnaar van 2006, Thurn und Taxis, staat na een paar enthousiaste potjes in de kast te verstoffen. Toen ik het kocht had ik echter als alibi dat ik middels Spielbox de eerste uitbreiding reeds had...
Toch jammer dat er geen categorie 'zware spellen' is.
De prijswinnaar van 2006, Thurn und Taxis, staat na een paar enthousiaste potjes in de kast te verstoffen. Toen ik het kocht had ik echter als alibi dat ik middels Spielbox de eerste uitbreiding reeds had...
Toch jammer dat er geen categorie 'zware spellen' is.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
-
Jerome
- Gouverneur
-
francobollus
- Uitgever
Ik vind Zooloretto een hardstikke leuk spel, een perfect spel om "spel-analfabeten" aan het spelen te krijgen.
Op Michael Schacht's homepage http://www.spiele-aus-timbuktu.de/
staan al vele uitbreidingen voor dit spel!
Op Michael Schacht's homepage http://www.spiele-aus-timbuktu.de/
-
Boes
- Garnaal
-
Johanna
- Caballero
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
-
Dierik
- Erelid
Als ik Boardgamenews.com mag geloven is de kans groot dat de uitbreidingen ook "officieel" uitgebracht gaan worden.francobollus schreef: Op Michael Schacht's homepage http://www.spiele-aus-timbuktu.de/
-
Dierik
- Erelid
Voor degene die het spel nog niet gespeeld heeft en benieuwd is naar de regels verwijs ik naar onderstaande video. Weliswaar engelstalig maar erg duidelijk
.
http://bookshelfgames.com/Permlink/Ep015.html
http://bookshelfgames.com/Permlink/Ep015.html
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Tijdens de vakantie in Duitsland een exemplaar voor €27,50 kunnen aanschaffen en het was gelijk een hit in ons gezin. Spelmechanisme is heel duidelijk en makkelijk te doorgronden. Zoals Erwin al aangaf zitten er gewoon de Nederlandse spelregels bij! Uitvoering is goed verzorgd en spreekt kinderen gelijk al aan. Een aanrader dus voor gezinnen die het gezelschapspel omarmen. Wij hebben het spel met alle spelersaantallen (2 t/m 5) getest en vonden het bij al deze aantallen zeer goed voldoen. Puntje van kritiek: Vorm en indeling van doos hadden beter op het spel aangesloten kunnen zijn. Misschien mede door het 'open' karakter van de doos is het, behalve bij het spel met 5 personen, een hele uitzoekerij om de gewensde dieren bij elkaar te vinden die niet aan het spel zullen deelnemen...
Laatst gewijzigd door Viva op do 02 aug 2007, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Johanna
- Caballero
Ik heb het spel gekocht voor de vakantie. Mijn dochter van 8 was er gelijk weg van. Ze snapte de regels binnen 5 minuten. We hebben het in de vakantie zo'n 7 keer gespeeld. Ik moet zeggen dat ik het een leuk en vlot familiespel vind, maar als ik met alleen volwassenen ben, pak ik toch liever iets anders. De kritiek van Viva over het lange uitzoeken door het ontbreken van een fatsoenlijke doosindeling, neem ik helemaal over.
Ik heb het spel overigens in Nederland gekocht bij de Spellenwinckel in Amersfoort voor 30,-.
Ik heb het spel overigens in Nederland gekocht bij de Spellenwinckel in Amersfoort voor 30,-.