Ondertussen schreven zich al 17 duo's in.
Meer info op:http://www.facebook.com/events/333496953383576/?ref=ts
Belgisch Kampioenschap Tichu - 6 oktober
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cherksken
- Professor Pimpel
-
Piet
- Beheerder
Re: Belgisch Kampioenschap Tichu - 6 oktober
Je bedoelt ongetwijfeld: Open Belgische Kampioenschap Tichu? Zodat onze Nederlandse vrienden begrijpen dat ze ook welkom zijn.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wordt het niet eens tijd dat 999 hiervoor officiële toernooien gaat organiseren?
-
cherksken
- Professor Pimpel
Wanneer dit gebeurt, kan ik je verzekeren dat er een fikse delegatie vanuit België de grens overkomt!Peter Hein schreef:Wordt het niet eens tijd dat 999 hiervoor officiële toernooien gaat organiseren?
-
cherksken
- Professor Pimpel
Dat zou een verhaal worden. Een Hollander die met de Belgische titel gaat lopen. Is de vernedering van 15 augustus 2012 in één klap helemaal goedgemaakt.Piet schreef:Je bedoelt ongetwijfeld: Open Belgische Kampioenschap Tichu? Zodat onze Nederlandse vrienden begrijpen dat ze ook welkom zijn.
-
Dierik
- Erelid
Ik kom bijna in de verleiding om me in te schrijven.cherksken schreef:Dat zou een verhaal worden. Een Hollander die met de Belgische titel gaat lopen. Is de vernedering van 15 augustus 2012 in één klap helemaal goedgemaakt.Piet schreef:Je bedoelt ongetwijfeld: Open Belgische Kampioenschap Tichu? Zodat onze Nederlandse vrienden begrijpen dat ze ook welkom zijn.
-
cherksken
- Professor Pimpel
Afgelopen zaterdag streden 16 koppels om de eerste Belgische Kampioenschap Tichu.
De deelnemers kwamen uit Gent, Tielt, Lendelede, Kortrijk, Zulte, Waregem, Kruishoutem, Brugge, Zwevegem, Sint-Denijs... en omstreken.
De organisatie was vlekkeloos, de sfeer gezellig, het tornooiverloop heel spannend.
Jelle Vandewalle en Kevin Dedeyne uit Tielt trokken na 7 keer 4 rondjes spelen aan het langste eind en mogen zich een jaar lang Belgisch Kampioen Tichu wanen en voor 60 euro spellen gaan kiezen uit de uitgebreide catalogus van gezelschapspellen adriaensen.
Het dameskoppel Lizzie en Anne-Laure op de tweede plek kwam eveneens uit Tielt en beloofden meteen om volgend jaar op 19 oktober 2013 wraak te nemen.
De derde plaats was voorzien voor Tom Lefebvre en Thomas Kemseke uit Beveren-Leie en Lendelede.
Bart Plasman en Simon Taveirne uit Brugge kaapten de Tichubeker weg. Zij slaagden erin om tijdens 28 rondjes 9 uit 11 Tichucalls te halen. Net voor Koert Debyser en Inge die er 9 uit 12 haalden.
Ik kijk al uit naar volgend jaar!
De deelnemers kwamen uit Gent, Tielt, Lendelede, Kortrijk, Zulte, Waregem, Kruishoutem, Brugge, Zwevegem, Sint-Denijs... en omstreken.
De organisatie was vlekkeloos, de sfeer gezellig, het tornooiverloop heel spannend.
Jelle Vandewalle en Kevin Dedeyne uit Tielt trokken na 7 keer 4 rondjes spelen aan het langste eind en mogen zich een jaar lang Belgisch Kampioen Tichu wanen en voor 60 euro spellen gaan kiezen uit de uitgebreide catalogus van gezelschapspellen adriaensen.
Het dameskoppel Lizzie en Anne-Laure op de tweede plek kwam eveneens uit Tielt en beloofden meteen om volgend jaar op 19 oktober 2013 wraak te nemen.
De derde plaats was voorzien voor Tom Lefebvre en Thomas Kemseke uit Beveren-Leie en Lendelede.
Bart Plasman en Simon Taveirne uit Brugge kaapten de Tichubeker weg. Zij slaagden erin om tijdens 28 rondjes 9 uit 11 Tichucalls te halen. Net voor Koert Debyser en Inge die er 9 uit 12 haalden.
Ik kijk al uit naar volgend jaar!
-
Dierik
- Erelid
Leuk verslag.
Waren er nog forumleden onder de prijswinnaars?
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
cherksken
- Professor Pimpel
Ik geloof het niet. Tichu is in België te weinig ingeburgerd om op een veel groter deelnemersveld te rekenen. Wie weet moeten we over een paar jaar wel onze toevlucht zoeken in een BeNe-liga?Dierik schreef:Leuk verslag.Waren er nog forumleden onder de prijswinnaars?
-
cherksken
- Professor Pimpel
Ik hoop dat je het dan ook over 'het podium' hebt, en niet over de mannen die erop staan.BaSL schreef:Mooi ook, dat podium!
In Vlaanderen kennen we de kunst van het recycleren maar al te goed.
-
BaSL
- Team Bordspelmania