Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Volgens mij gaat Thurn&Taxis winnen, gewoon omdat het een goed spel is en het bijna bij iedereen bekend is.
Persoonlijk vind ik het allemaal een voor een mooie en goede spellen die het verdienen om de spellenprijs in de wacht te slepen!
Zelf ben ik er nog niet uit voor wie ik ga stemmen, zal er nog eens goed over nadenken
Eigenlijk ben ik van mening dat er maar 1 spel mag winnen en dat is Factory Fun. De reden: van alle prachtige spellen op de lijst is dit het enige originele Nederlandse spel van een Nederlandse auteur.
Tandem schreef:Eigenlijk ben ik van mening dat er maar 1 spel mag winnen en dat is Factory Fun. De reden: van alle prachtige spellen op de lijst is dit het enige originele Nederlandse spel van een Nederlandse auteur.
Of het daarom moet winnen????
Het is overigens misschien wel het moeilijkst in Nederland verkrijgbare spel van de lijst.
Tandem schreef:Eigenlijk ben ik van mening dat er maar 1 spel mag winnen en dat is Factory Fun. De reden: van alle prachtige spellen op de lijst is dit het enige originele Nederlandse spel van een Nederlandse auteur.
Deze bonus verdient hij niet meer. Ik hoor geruchten over een verhuizing naar Duitsland.......................
Na 33 stemmen lijkt De Kathedaal licht favoriet (9 stemmen) op de voet gevolgd door Vorsten van Florence en Thurn und Taxes (beide 7 stemmen).
Opvallend vind ik verder het lage aantal stemmen voor Arkadia. Op bordspelforum.com waar ook een poll loopt staat Arkadia samen met De Kathedraal aan kop.
Als ik hier een analyse op los mag laten zou je kunnen concluderen dat Vlamingen meer van Arkadia houden dan Nederlanders .
Of dat Nederlanders gemiddeld van zwaardere bordspellen houden dan Vlamingen .
Waarschijnlijk is het gewoon toeval, maar toch altijd leuk om hier even hardop over te filosoferen .
Maar is de vraagstelling wel hetzelfde? Op het Belgische forum heb ik niet gekeken, maar hier is de vraag welk spel je denkt dat er gaat winnen. Dat hoeft niet hetzelfde spel te zijn dat je graag ziet winnen. Mijn favoriet van de lijst is Vorsten van Florence, maar ik denk dat veel veelspelers dat zullen zien als een 'oud spel' en er daarom niet op stemmen. Ik gok dus niet dat dat spel zal winnen.
Ik ben wel enigszins bevooroordeeld maar ik hoop dat de Vorsten van Florence gaat winnen. De kathedraal vind ik een superspel en Arkadia is dan een mooie derde. De andere spellen ken ik niet of vind ik te luchtig om als winnaar uit de bus te komen.
Leonarda schreef:Ik ben wel enigszins bevooroordeeld maar ik hoop dat de Vorsten van Florence gaat winnen.
De woonplaats Oud-Beijerland suggereert inderdaad enige betrokkenheid bij QWG . En je gebruikersnaam associeer ik gelijk met Leonie die volgens mij de spellensite van Frank min of meer overgenomen heeft.
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.....