Gek van de koers
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cab
- Burgemeester
Re: Gek van de koers
Mooi seizoen, straks WK vrouwen. Zou Vos eindelijk het WK winnen!
Morgen bij de mannen zal mij benieuwen, verwacht geen NL overwinning maar misschien een Belg.
Morgen bij de mannen zal mij benieuwen, verwacht geen NL overwinning maar misschien een Belg.
-
Oxyligen
- Regenmaker
Vosje was iig super!
Bij de heren dacht ik eerst Gilbert of Valverde. Maar na de wedstrijden te hebben gezien gok ik toch Degenkolb of Kittel. En wat kan Cav?
Ga nu vertrekken naar Valkenburg
Bij de heren dacht ik eerst Gilbert of Valverde. Maar na de wedstrijden te hebben gezien gok ik toch Degenkolb of Kittel. En wat kan Cav?
Ga nu vertrekken naar Valkenburg
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
-
Dierik
- Erelid
Cool, houd ons live op de hoogte!Oxyligen schreef:Ga nu vertrekken naar Valkenburg
-
Piet
- Beheerder
Het was mooi, hé. Een mens wordt emotioneel van zulke koersen.
-
cab
- Burgemeester
-
Dierik
- Erelid
En de prijzen hebben we mooi verdeeld: Nederland bij de vrouwen en België bij de mannen.Piet schreef:Het was mooi, hé. Een mens wordt emotioneel van zulke koersen.
-
Piet
- Beheerder
Een oud-leerling van mij, Dieter Bouvry, werkte heel hard in de wedstrijd bij de beloften. Helaas kwam hij ten val, waardoor hij met ruime achterstand aankwam.
-
Oxyligen
- Regenmaker
Je kan beter thuis voor de buis de koers volgen
Was wel super, stond op Bemelerberg: Mooi applausje voor Cavendish, Contador volle bak op kop in laatste ronde. Terpstra vol in de achtervolging. Blijft prachtig gezicht om ze zo live langs te zien vliegen. Volgende x weer:) Ik stond er in '98 ook al.
Was wel super, stond op Bemelerberg: Mooi applausje voor Cavendish, Contador volle bak op kop in laatste ronde. Terpstra vol in de achtervolging. Blijft prachtig gezicht om ze zo live langs te zien vliegen. Volgende x weer:) Ik stond er in '98 ook al.
Dierik schreef:Cool, houd ons live op de hoogte!Oxyligen schreef:Ga nu vertrekken naar Valkenburg
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
-
Piet
- Beheerder
Lance is definitief van zijn sokkel gedonderd. Hard op zijn smoel.
Laten we hopen dat de jongens die het werk nu doen, er iets uit leren.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb alle begrip voor jouw woorden. Toch vind ik die man nog steeds een prachtige winnaar (in een sport waar zo'n beetje iedereen tegen de lamp zou lopen wanneer er zo'n intensief onderzoek zou zijn ingesteld).Piet schreef:Lance is definitief van zijn sokkel gedonderd. Hard op zijn smoel.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Persoonlijk laat mij het feit of Armstrong al dan niet heeft gebruikt tamelijk koud. Het is gewoon niet relevant meer; ook niet omdat de Tourtitels dan zouden moeten gaan naar anderen waarvan later werd vastgesteld dat die ook niet bepaald clean waren, laat staan dat we dan weten wie wél eerlijk heeft gespeeld.
Bovendien—en dat is iets wat ik veel te weinig tegenkom in alle consternatie—als Armstrong inderdaad zo'n ontstellend goed georganiseerde clique om zich heen had om hem alle wind uit de zeilen te houden, dan zegt dat ook iets over de volslagen onmacht van de controlerende instanties die dan ten hemel schreiend corrupt en incapabel geweest moeten zijn. Ik kan me de consternatie nog herinneren toen de Franse politie gewoon invallen deed bij diverse ploegen: dergelijk machtsvertoon had echt niet gekund toen de Franse publieke opinie zich tegen Armstrong begon te keren...? Hoe dan ook, je hoort daar niemand over, en er zit niemand in die regionen te graven met het doorzettingsvermogen wat de USADA nu aan de dag heeft gelegd.
Dit gedoe is mij teveel Barbertje-moet-hangen gezien de heersende tijdgeest; en daarom vind ik het veel belangrijker dat het spel nu wel eerlijk wordt gespeeld. Met andere woorden, dat de dopinginstanties snel en correct handelen, en zich ook niet meer laten koeioneren als een renner een excuusje paraat heeft. Kijk naar Fränk Schleck met zijn xipamide, die écht beter had moeten weten, de sukkel.
Last but not least: zelfs als Armstrong doping gebruikte, versloeg hij nog steeds andere gedopete medewielrenners. Keer op keer op keer. Helemaal zonder talent is de man dan dus nog steeds niet.
Bovendien—en dat is iets wat ik veel te weinig tegenkom in alle consternatie—als Armstrong inderdaad zo'n ontstellend goed georganiseerde clique om zich heen had om hem alle wind uit de zeilen te houden, dan zegt dat ook iets over de volslagen onmacht van de controlerende instanties die dan ten hemel schreiend corrupt en incapabel geweest moeten zijn. Ik kan me de consternatie nog herinneren toen de Franse politie gewoon invallen deed bij diverse ploegen: dergelijk machtsvertoon had echt niet gekund toen de Franse publieke opinie zich tegen Armstrong begon te keren...? Hoe dan ook, je hoort daar niemand over, en er zit niemand in die regionen te graven met het doorzettingsvermogen wat de USADA nu aan de dag heeft gelegd.
Dit gedoe is mij teveel Barbertje-moet-hangen gezien de heersende tijdgeest; en daarom vind ik het veel belangrijker dat het spel nu wel eerlijk wordt gespeeld. Met andere woorden, dat de dopinginstanties snel en correct handelen, en zich ook niet meer laten koeioneren als een renner een excuusje paraat heeft. Kijk naar Fränk Schleck met zijn xipamide, die écht beter had moeten weten, de sukkel.
Last but not least: zelfs als Armstrong doping gebruikte, versloeg hij nog steeds andere gedopete medewielrenners. Keer op keer op keer. Helemaal zonder talent is de man dan dus nog steeds niet.
-
Piet
- Beheerder
Ik vind het wel relevant dat USADA dergelijke grootscheepse acties heeft opgezet. Het toont aan dat zij alvast ernstig willen werken aan dit probleem. Als het UCI ook nog op die wagen zou springen, dan zou de sport er alleen maar baat bij hebben.cymric schreef:Dit gedoe is mij teveel Barbertje-moet-hangen gezien de heersende tijdgeest; en daarom vind ik het veel belangrijker dat het spel nu wel eerlijk wordt gespeeld. Met andere woorden, dat de dopinginstanties snel en correct handelen, en zich ook niet meer laten koeioneren als een renner een excuusje paraat heeft. Kijk naar Fränk Schleck met zijn xipamide, die écht beter had moeten weten, de sukkel.
Daar heb ik nooit aan getwijfeld. Deze man had talent, werkte uiterst professioneel, en omringde zich met de beste mensen (die ook zeer professioneel de dopingmachine opzetten). Maar ik vind het ontzettend belangrijk dat nu echt iedereen weet dat de man altijd vals gespeeld heeft. Net als veel van zijn tijdsgenoten in het peloton.cymric schreef:Last but not least: zelfs als Armstrong doping gebruikte, versloeg hij nog steeds andere gedopete medewielrenners. Keer op keer op keer. Helemaal zonder talent is de man dan dus nog steeds niet.
Die komt bij mij niet aan de speeltafel.
-
Father Vic
- Party Animal
En toch... een dikke proficiat aan Kurt van de Wouwer als zijnde tot op heden de laatste Belgische tourwinnaar !
En een dikke awoert aan het adres van m'n jeugdidool Johan Bruyneel !!!
Van zo nen Texaan kon je alles verwachten, maar dat Bruyneel zo'n prominente boevenrol speelde had ik nie gedacht gezien destijds z'n sympathieke smoel.
En een dikke awoert aan het adres van m'n jeugdidool Johan Bruyneel !!!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Lees ik het goed? Trakteer je ons zomaar op een oliedom vooroordeel?Father Vic schreef:En een dikke awoert aan het adres van m'n jeugdidool Johan Bruyneel !!!![]()
Van zo nen Texaan kon je alles verwachten, maar dat Bruyneel zo'n prominente boevenrol speelde had ik nie gedacht gezien destijds z'n sympathieke smoel.
Dank, dat was effe lekker lachen.
-
Flash
- Wu Feng
Ik weet niet of hij wel niet gebruikt heeft en het maakt mij ook niet zo heel veel uit. De man blijft voor mij een van de grootste sporters die er is geweest en ook het werk dat hij met zijn foundation heeft verricht is van ongekende klasse.
Uit nieuwsgierigheid heb ik mij wel door het rapport 'Reasoned Decision.....' heen geworsteld en ik moet eerlijk zeggen dat ik er als jurist zijnde niet erg vrolijk van ben geworden. Dat je na zo'n grootschalig onderzoek je conclusie nog steeds voor 95% of meer moet baseren op verklaringen van derden en niet op onderzoek van bloed e.d. valt mij tegen.
En dan kom je nog her en der gevolgtrekkingen tegen die je, naar mijn bescheiden mening, niet zou mogen maken ('hij heeft ergens eerder al over gelogen, dus dan is aannemelijk dat hij hier ook wel over zal liegen' en 'Floyd Landis was zijn vriend en die zegt dat hij gebruikt heeft, dus dan zal het wel zo zijn want ze waren vrienden'). Dat is een redenatie in de categorie 'hij verweert zich niet, dus is schuldig'. En dat in het land waar je innocent till proven guilty zou zijn. Kan daar weinig mee.
Daarnaast vind ik het ook te absurd voor woorden dat de 'getuigen' nu slechts zes maanden geschorst worden in plaats van de vier jaar die zij normaliter gekregen zouden hebben.
Uit nieuwsgierigheid heb ik mij wel door het rapport 'Reasoned Decision.....' heen geworsteld en ik moet eerlijk zeggen dat ik er als jurist zijnde niet erg vrolijk van ben geworden. Dat je na zo'n grootschalig onderzoek je conclusie nog steeds voor 95% of meer moet baseren op verklaringen van derden en niet op onderzoek van bloed e.d. valt mij tegen.
En dan kom je nog her en der gevolgtrekkingen tegen die je, naar mijn bescheiden mening, niet zou mogen maken ('hij heeft ergens eerder al over gelogen, dus dan is aannemelijk dat hij hier ook wel over zal liegen' en 'Floyd Landis was zijn vriend en die zegt dat hij gebruikt heeft, dus dan zal het wel zo zijn want ze waren vrienden'). Dat is een redenatie in de categorie 'hij verweert zich niet, dus is schuldig'. En dat in het land waar je innocent till proven guilty zou zijn. Kan daar weinig mee.
Daarnaast vind ik het ook te absurd voor woorden dat de 'getuigen' nu slechts zes maanden geschorst worden in plaats van de vier jaar die zij normaliter gekregen zouden hebben.