Mare Nostrum

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Het betekent dat je met een gemengd duits/engels spel zult spelen op het moment dat je de uitbreiding gebruikt. Je speelhulpen zijn engels. Sommige handelswaren zullen in een duitse of engelse variant beschikbaar zijn. Helden en Wonderen zullen soms duits en soms engels zijn. Een beetje een ratjetoe, dus :)
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Je moet er blijkbaar wat voor over hebben om goedkoop een spel te kopen! :wink: Ik ken de spelmaterialen helaas niet goed genoeg om te bepalen of dit te overkomen is of niet. Nou ja, ik zal het wellicht op het SpSp even bekijken. Hij staat al een tijdje op mijn verlangslijst...
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

M'n setje is ook zojuist gearriveerd. :D
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Eindelijk lag de Middellandse Zee op tafel. Binnen een week driemaal zelfs, een keer met drie om het spel eens spelenderwijs te leren kennen, en afgelopen weekeinde tweemaal met vijf (nummer zes had zich op het laatste moment afgemeld).
Alledrie de keren hebben we met uitbreiding gespeeld, dus meer helden en bovendien goden en mythologische creaturen (al snel 'Grote Vogels' genoemd).
Met vijven speelden we eerst zonder het extra bord, daarna een keer met waarbij Rome neutraal was. Frappant was dat de marges bijzonder klein waren, maar Egypte beide keren won. Daar is vast wel wat aan te doen, en er wordt al uitgezien naar de volgende MN-sessie, ergens in januari. Hopelijk dan wel met zessen, want Atlantis is een leuke beschaving om erbij te hebben.
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Zou mooi zijn als er een Nederlandse uitgave beschikbaar kwam. Of zal men hier soms bang zijn voor de oplages van zo een pittig spel?
Zijn er ook al meer mensen die een oordeel kunnen vellen over het 2-spelers concept: Is het spel met 2 spelers erg gekunsteld of blijft het goed verteerbaar?
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

De 2-speler variant zit goed in elkaar en kent voldoende mogelijkheden om te winnen waardoor het racegevoel een beetje wordt getemperd. Aan de andere kant lijkt het eigenlijk totaal niet op het echte spel. Je kunt het spel op die manier spelen, maar ik zou het uitsluitend in gezelschappen met 4 of meer spelers op tafel zetten. Zie het als een extraatje wat je toevallig ook nog kan doen met Mare Nostrum.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

Ik zoek het spel Mare Nostrum (eurogames) Engelse Versie evt met de uitbreiding Mythology Expansion. Weet iemand nog een adres waar je hier nog een beetje met normale prijzen aan kan komen. Of is er iemand die het wil verkopen?

Zou het nog op Spiel een Engelstallige versie te koop zijn?

Uitgever: Eurogames

Na het lezen van de post hier en op BBG lijkt het mij zeer de moeite waard.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

henk.rolleman schreef:Ik zoek het spel Mare Nostrum (eurogames) Engelse Versie evt met de uitbreiding Mythology Expansion. Weet iemand nog een adres waar je hier nog een beetje met normale prijzen aan kan komen. Of is er iemand die het wil verkopen?

Zou het nog op Spiel een Engelstallige versie te koop zijn?

Uitgever: Eurogames

Na het lezen van de post hier en op BBG lijkt het mij zeer de moeite waard.
Adam Spielt heeft nog een Duitstalige versie voor 21,50 euro. De uitbreiding is daar blijkbaar op.