Ik krijg bijna die indruk
Ik ging naar Essen en nam mee.. versie 2012
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
ravinck
- Party Animal
Re: Ik ging naar Essen en nam mee.. versie 2012
Zijn er ook mensen die vlak voor of direct na Spiel naar de meubelboer gaan voor de jaarlijkse kast?
.

Labels:
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik wist al voordat ik naar Spiel ging dat ik een extra kast nodig heb. Binnenkort eens naar Breda rijden.ravinck schreef:Zijn er ook mensen die vlak voor of direct na Spiel naar de meubelboer gaan voor de jaarlijkse kast?
Ik krijg bijna die indruk.
- Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
- Contacteer:
Wij hebben eerst ruimte gemaakt in de kast. We hadden 1 vak leeg, en daar past alles in, gelukkig 
(daarvoor hadden we eerst boven ruimte gemaakt in de kast daar natuurlijk (door wat efficiënter stapel/tetris werk) zodat de nieuw gedegradeerde spellen naar boven konden om ruimte te maken.
(daarvoor hadden we eerst boven ruimte gemaakt in de kast daar natuurlijk (door wat efficiënter stapel/tetris werk) zodat de nieuw gedegradeerde spellen naar boven konden om ruimte te maken.
- KeesK
- Hazelnoot Ridder
Mijn bescheiden aankopenlijstje,
- love letters: De hit van Essen voor onze groep. Ik geloof dat van de 9 man er 5 het spel hebben gekocht. Wel allemaal de Japanse versie en niet de minder knappe AEG versie. Super simpel en klein kaartspel waarvan je 3 van 5 ronden potjes in 10 minuten kan doen. Idee ala flux kaart pakken en kaart spelen, maar dan velen malen korter en gestroomlijnder.
- R: ook een kort kaartspelletje van de japanners bedoeld als tiebreaker of beginspeler spelletje, nog niet gespeeld.
- Power Grid kaartje northern Europe + UK + promotegel
Heb mijzelf moeten inhouden om niet helemaal los te gaan op de kaartjes, op een gegeven moment waren ze maar rond de 6 euro.
- Fleet + uitbreidingen: Had ik gekickstarterd en gelijk in Essen al gespeeld. Solide kaartspel over de visserij met veilingelementen en een optimalisatie stuk. Mooi vormgegeven en makkelijk speelbaar.
- North Western passage: Nog een spel over varen. Dit keer in een racevorm met een modulair bord dat zich uitbreid naarmate de spelers verder komen. Totdat de eindstreep is bereikt.
- Get Bit: Kaartspelletje met grappige componenten. Score wordt bijgehouden door armen en benen van poppetjes af te trekken.
- Pax Porifiriana: Een spel van Sierre Madre games. Kaartspel met overdreven uitgewerkte regels en een voor een kaartspel indrukwekkende speelduur van meer dan 1,5 uur. Zal niet vaak bij mij op tafel komen, maar gezien de maker (een gepensioneerde raketgeleerde) en de uitgebreide historische achtergrond dat dit spel bevat, was dit voor mij een must buy.
- King of Tokyo Power up: Uitbreiding voor het ultieme dobbelspel. Uitbreidingen van bordspellen die ik graag speel worden automatisch aangeschaft. Moet hem nog spelen, maar ik ben benieuwd.
- Kaartje van King of Tokyo met eigen tekst en handtekening van Richard Garfield (Magic, Roborally). Kwartiertje voor in de rij moeten staan, maar ondertussen erg gelachen met een Engelsman en een Luxemburger. Dus niet erg.
Uitbreidingen van Agricola
- Pi-deck
- Roze speelstukken (Goed doel)
- Agricola L: deck kaartjes, her en der gesprokkeld
Agricola voor 2 spelers die bauer und das Liebe vee
Uitbreiding voor Agricola mehr vee fur die bauer (oid)
- Tokaido + uitbreiding: Een spel dat qua lichtheid vergelijkbaar is met Turm um Taxis / Ticket to Ride. Heeft een verfrissende vormgeving.
- Relationship tightrope; Een knizia voor 95 cent, altijd doen denk ik dan. Het thema is erg belabberd (geven en nemen in een relatie). Dit moet echter bij Knizia niet uitmaken omdat het thema toch altijd erg dun is.
- uitbreiding 7 wonders: Leaders (zie eerdere melding over uitbreidingen.)
- 2x Uzi uitbreiding voor Cash & Guns (zie eerdere melding over uitbreidingen),
voor de rest nog wat zaken geruild via de bgg math trade
2 x een kosmos tweespeler lijn spel gekregen, heb nu wel genoeg van deze spellen (ik denk dat er meer dan 15 van in mijn kast staan)
Caylus Magna Carta: Het basisspel vind ik op de iPad bijzonder vermakelijk, dit schijnt de gestroomlijnde versie hiervan te zijn.
Olifant in een porseleinkast: Kaartspelletje van de maker van Coloretto
- love letters: De hit van Essen voor onze groep. Ik geloof dat van de 9 man er 5 het spel hebben gekocht. Wel allemaal de Japanse versie en niet de minder knappe AEG versie. Super simpel en klein kaartspel waarvan je 3 van 5 ronden potjes in 10 minuten kan doen. Idee ala flux kaart pakken en kaart spelen, maar dan velen malen korter en gestroomlijnder.
- R: ook een kort kaartspelletje van de japanners bedoeld als tiebreaker of beginspeler spelletje, nog niet gespeeld.
- Power Grid kaartje northern Europe + UK + promotegel
Heb mijzelf moeten inhouden om niet helemaal los te gaan op de kaartjes, op een gegeven moment waren ze maar rond de 6 euro.
- Fleet + uitbreidingen: Had ik gekickstarterd en gelijk in Essen al gespeeld. Solide kaartspel over de visserij met veilingelementen en een optimalisatie stuk. Mooi vormgegeven en makkelijk speelbaar.
- North Western passage: Nog een spel over varen. Dit keer in een racevorm met een modulair bord dat zich uitbreid naarmate de spelers verder komen. Totdat de eindstreep is bereikt.
- Get Bit: Kaartspelletje met grappige componenten. Score wordt bijgehouden door armen en benen van poppetjes af te trekken.
- Pax Porifiriana: Een spel van Sierre Madre games. Kaartspel met overdreven uitgewerkte regels en een voor een kaartspel indrukwekkende speelduur van meer dan 1,5 uur. Zal niet vaak bij mij op tafel komen, maar gezien de maker (een gepensioneerde raketgeleerde) en de uitgebreide historische achtergrond dat dit spel bevat, was dit voor mij een must buy.
- King of Tokyo Power up: Uitbreiding voor het ultieme dobbelspel. Uitbreidingen van bordspellen die ik graag speel worden automatisch aangeschaft. Moet hem nog spelen, maar ik ben benieuwd.
- Kaartje van King of Tokyo met eigen tekst en handtekening van Richard Garfield (Magic, Roborally). Kwartiertje voor in de rij moeten staan, maar ondertussen erg gelachen met een Engelsman en een Luxemburger. Dus niet erg.
Uitbreidingen van Agricola
- Pi-deck
- Roze speelstukken (Goed doel)
- Agricola L: deck kaartjes, her en der gesprokkeld
Agricola voor 2 spelers die bauer und das Liebe vee
Uitbreiding voor Agricola mehr vee fur die bauer (oid)
- Tokaido + uitbreiding: Een spel dat qua lichtheid vergelijkbaar is met Turm um Taxis / Ticket to Ride. Heeft een verfrissende vormgeving.
- Relationship tightrope; Een knizia voor 95 cent, altijd doen denk ik dan. Het thema is erg belabberd (geven en nemen in een relatie). Dit moet echter bij Knizia niet uitmaken omdat het thema toch altijd erg dun is.
- uitbreiding 7 wonders: Leaders (zie eerdere melding over uitbreidingen.)
- 2x Uzi uitbreiding voor Cash & Guns (zie eerdere melding over uitbreidingen),
voor de rest nog wat zaken geruild via de bgg math trade
2 x een kosmos tweespeler lijn spel gekregen, heb nu wel genoeg van deze spellen (ik denk dat er meer dan 15 van in mijn kast staan)
Caylus Magna Carta: Het basisspel vind ik op de iPad bijzonder vermakelijk, dit schijnt de gestroomlijnde versie hiervan te zijn.
Olifant in een porseleinkast: Kaartspelletje van de maker van Coloretto
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Was ook dit jaar niet nodig. Ik had maar drie 'tasjes' met nieuw spul.ravinck schreef:Zijn er ook mensen die vlak voor of direct na Spiel naar de meubelboer gaan voor de jaarlijkse kast?
(Zo lijkt het net op zelfbeheersing
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Pi
Magnumsal
Magnumsal muria
Flash point compleet (2xexp.)
Fleet
Hanabi
Homesteaders
Carson city exp.
Funkenschlag noord europa
Funkenslag quebec
Funkenslag promo
Ascension immortal heroes + nodige missende promos!
Dixit 3
Fresko + exp tot nummer 7
Stapel mayday sleeves!
Magnumsal
Magnumsal muria
Flash point compleet (2xexp.)
Fleet
Hanabi
Homesteaders
Carson city exp.
Funkenschlag noord europa
Funkenslag quebec
Funkenslag promo
Ascension immortal heroes + nodige missende promos!
Dixit 3
Fresko + exp tot nummer 7
Stapel mayday sleeves!
- Mistharfare
- Website beheerder
Hahahaha, ja tijdens Spiel!Erwin schreef:Was ook dit jaar niet nodig. Ik had maar drie 'tasjes' met nieuw spul.ravinck schreef:Zijn er ook mensen die vlak voor of direct na Spiel naar de meubelboer gaan voor de jaarlijkse kast?
(Zo lijkt het net op zelfbeheersing)
- cab
- Burgemeester
- Contacteer:
- rober
- Standaard moderator
Zeker 3 AEG tasjes?Erwin schreef:Was ook dit jaar niet nodig. Ik had maar drie 'tasjes' met nieuw spul.ravinck schreef:Zijn er ook mensen die vlak voor of direct na Spiel naar de meubelboer gaan voor de jaarlijkse kast?
(Zo lijkt het net op zelfbeheersing)
All is fair in love, war and Carcassonne

- Wim G.
- Garnaal
Een andere oplossing voor gedegradeerde spellen. is de veiling van Ducosim,
Was ook dit jaar niet nodig. Ik had maar drie 'tasjes' met nieuw spul.
(Zo lijkt het net op zelfbeheersing )
het kan mij niet snel genoeg Februarie worden. de stapel spellen staat al klaar om
op de kavellijst gezet te worden
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Kan ik nog ontkennen, of is er een foto van?rober schreef:Zeker 3 AEG tasjes?
-
stefaan
- Caballero
- Contacteer:
Dit is mijn bescheiden pakket. Ik koop blijkbaar niet meer alles wat in me opkomt en daar ben ik tevreden om.
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
10 november bij de Bring 'n Buy stand?Wim G. schreef:Een andere oplossing voor gedegradeerde spellen. is de veiling van Ducosim,
Was ook dit jaar niet nodig. Ik had maar drie 'tasjes' met nieuw spul.
(Zo lijkt het net op zelfbeheersing )
het kan mij niet snel genoeg Februarie worden. de stapel spellen staat al klaar om
op de kavellijst gezet te worden
Everybody has the right to play...
- rober
- Standaard moderator
Dit interpreteer ik als een oproep.Erwin schreef:Kan ik nog ontkennen, of is er een foto van?rober schreef:Zeker 3 AEG tasjes?
Dus wie een foto heeft, melde zich............
All is fair in love, war and Carcassonne

- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
waarom je foto in spiegelbeeld? is dat een rechten kwestie?stefaan schreef: Dit is mijn bescheiden pakket. Ik koop blijkbaar niet meer alles wat in me opkomt en daar ben ik tevreden om.
ik zag het omdat de eiffeltoren normaal gesproken scheef naar links staat op de foto.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever