Gecancelde tv-series

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Wyckyd
Generalist

Re: Gecancelde tv-series

Bericht door Wyckyd »

Bridget schreef:HBO schijnt een hele goeie zender te zijn met erg mooie series, ik heb er een aantal gezien tijdens mijn tijdelijke HBO proefabonnement. Iemand die hier fan van is?
Boardwalk Empire, XIII:The Series en John Adams leken me wel wat.
HBO series? DEXTER! Loopt nog, en had misschien ook al 's de afslag naar 'laatste seizoen' kunnen nemen, maar nog steeds leuk. True Blood was ook wel leuk, maar halverwege seizoen 3 ben ik afgehaakt omdat er geen lijn meer in zit - elke keer een gelijke hoeveelheid onverwachtsheid is ook saai. Boardwalk Empire heb ik alleen de eerste aflevering van gezien, maar het pakte me niet.
En natuurlijk nu Game of Thrones - hoop dat ze die helemaal afmaken!
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Erwin schreef:
Wyckyd schreef:Series die wel een echte afsluiting hebben? Buffy the Vampire Slayer en Angel!
Angel n.m.m. niet, daar is geforceerd naar het (afgewongen) einde toe gewerkt.
Vond je afgedwongen? Ik vond het juist een bizar laatste seizoen met een groot einde, en het geeft je nog een glimps van Buffy na het einde van die serie.

Liason: "Why do you care for human kind?"
Angel: "The people who don't care will never understand the people who do."
Liason: "Yes, but we won't care."
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Wyckyd schreef:Waren dus ook echt van plan om de serie naar een paar seizoenen een echt eind te geven - iets dat veel andere series niet doen, maar gewoon door blijven lopen. 24 is daar een goed voorbeeld van, en Lost scoort ook hoog in die categorie.
BaSL schreef:Lost was volgens mij gewoon een kwestie van hoe-gaan-we-hier-in-vredesnaam-een-fatsoenlijk-einde-aan-breien.
Was het nog een poging tot fatsoenlijk? Man, wat ging dat heen en weer van onzin naar nep-diepzinnigheid. En daar had de geloofwaardigheid van de karakters, die ze in seizoen 1 zo gaaf hadden neergezet, toch wel zwaar onder te lijden.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Wyckyd schreef:Vond je afgedwongen?
Uiteraard. WB heeft begin 2004 voortijdig de stekker uit Angel getrokken.
Joss Whedon was zwaar teleurgesteld:
JW I was really upset [when Angel got canceled]. When we hit 100 episodes, we felt we had made a stand. I felt we had hit [our stride] in our fifth year -- and then we got cut down. With ''Buffy,'' I was ready to end. ''Firefly'' -- I went into such a state of denial, it caused a film. But with ''Angel,'' it was like ''Healthy Guy Falls Dead From Heart Attack.'' I believe the reason ''Angel'' had trouble on The WB was that it was the only show on the network that wasn't trying to be ''Buffy.'' It was a show about grown-ups.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Qua David Boreanaz ben ik overigens gewoon overgestapt van Angel naar Bones. Vind ik ook een aardige show om te kijken (wel totaal ander genre uiteraard).
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Erwin schreef: Uiteraard. WB heeft begin 2004 voortijdig de stekker uit Angel getrokken.
Joss Whedon was zwaar teleurgesteld:
JW I was really upset [when Angel got canceled]. When we hit 100 episodes, we felt we had made a stand. I felt we had hit [our stride] in our fifth year -- and then we got cut down. With ''Buffy,'' I was ready to end. ''Firefly'' -- I went into such a state of denial, it caused a film. But with ''Angel,'' it was like ''Healthy Guy Falls Dead From Heart Attack.'' I believe the reason ''Angel'' had trouble on The WB was that it was the only show on the network that wasn't trying to be ''Buffy.'' It was a show about grown-ups.
Oh man. Ik vond het juist wel gaaf, en kloppen.

Ben ik ook weer een illusie armer :P
juiced
Rooster Booster

Bericht door juiced »

Legend of the Seeker was ook zo een die - naar mijn mening - te vroeg gestopt is.
Ze hadden weliswaar de verhaallijn van Terry Goodkind niet helemaal gerespecteerd, maar serie zelf was nog wel goed.

Er zouden wel geruchten zijn dat ze er aan denken de serie opnieuw op te starten, maar dan met Terry Goodkind zijn medewerking, wat dan hopelijk de orginele verhaallijn zou opleveren.
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Heb het eerste boek gelezen! Mooi geschreven maar niet heel bondig.. Aan het tweede deel begonnen, boeide niet genoeg.
Afbeelding
RebelMage
Regenmaker

Bericht door RebelMage »

juiced schreef:Legend of the Seeker was ook zo een die - naar mijn mening - te vroeg gestopt is.
Ze hadden weliswaar de verhaallijn van Terry Goodkind niet helemaal gerespecteerd, maar serie zelf was nog wel goed.

Er zouden wel geruchten zijn dat ze er aan denken de serie opnieuw op te starten, maar dan met Terry Goodkind zijn medewerking, wat dan hopelijk de orginele verhaallijn zou opleveren.
Ik ben (nog) niet heel erg bekend met de boeken van Terry Goodkind, maar ik vond de Tv-serie toch best leuk. Wat mij betreft hadden ze nog wel iets dieper op Cara in mogen gaan, echt een interessant personage.
How much experience do i get for the bard?
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Vanavond is er weer eentje. Op Net 5 beginnen ze met de serie Ringer (met een dubbelrol voor Sarah Michelle Gellar). Ook deze serie is echter na 1 jaar gecanceld.
Kaelan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio

Bericht door Kaelan »

Ikzelf was een fan van Dark Angel met Jessica Alba in de hoofdrol, veel te vroeg van het scherm gehaald! En ook Farscape, Carnivale en Space:Above and Beyond, zijn veel te snel gecancelled! Die laatste is zelfs 1 van men aller favo's.
Afbeelding
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

Ik vind het ontzettend jammer dat HBO is gestopt met how to make it in america. Ik las wel dat de serie misschien verder gaat bij een andere omroep.
Afbeelding
darkman
Garnaal

Bericht door darkman »

Ik vraag me echt af bij al die gecancelde series of de zender die de serie gekocht heeft dit heeft gedaan voor of nadat bekend is geworden dat er geen tweede seizoen meer komt. Je zou denken dat een zender nooit series aankoopt als die maar uit één seizoen bestaan.

Verder is er momenteel wel een leuke serie op de zondagavond: Person of Interest
Volgens mij slaat die ook goed aan in USA en zijn ze daar in ieder geval al gestart met seizoen 2.

Van Game of Thrones heb ik de eerste 2 seizoenen gevolgd maar ik ben het zat. Met al die families wordt er vrijwel alleen maar geouwehoerd. Een aflevering bestaat uit ca. 20 verschillende scenes van elk 2 of 3 minuten waarbij elke familie kort de reveu passeert en er weer een saaie dialoog wordt gehouden.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

darkman schreef:Ik vraag me echt af bij al die gecancelde series of de zender die de serie gekocht heeft dit heeft gedaan voor of nadat bekend is geworden dat er geen tweede seizoen meer komt. Je zou denken dat een zender nooit series aankoopt als die maar uit één seizoen bestaan.
Sommige van die series (waaronder Terra Nova) zijn uiteindelijk gebruikt om hier in Nederland het zomerseizoen te vullen. Ik kan mij zo voorstellen dat gecancelde series goedkoper zijn en dat die wellicht relatief goedkoop opgepikt worden voor bijv. het zomerseizoen.

Maar er zullen ongetwijfeld series zijn die gekocht worden door Nederlandse zenders en dat dan achteraf blijkt dat de serie na 1 seizoen wordt gestopt.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik vermaak mij momenteel overigens uitstekend met de nieuwe series Revolution, Elementary (Sherlock Holmes in de hedendaagse tijd in New York, met Lucy Liu als Watson) en 666 Park Avenue.

Van de eerste twee is inmiddels bekend dat ze een volledig eerste seizoen krijgen. Van de laatste komen er in elk geval een aantal extra afleveringen en ik hoop een volledig eerste seizoen.