Als ik zo je lijstje zie dan zou ik gaan voor;
- call to glory
- coloretto
- love letter
Dat zijn kaartspelleTJES
- caylus magna carta
- glory to rome
Vind ik meer kaartspellen.
Maar zeker de moeite waard.
Welke kleine kaartspelletjes?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
rober
- Standaard moderator
Re: Welke kleine kaartspelletjes?
All is fair in love, war and Carcassonne

-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Gohrober schreef:Als ik zo je lijstje zie dan zou ik gaan voor;
- call to glory
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
Kaelan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
En
Oh no...alien invasion. (Op Essen gespeeld, leuk, we grote geluksfactor)
Smash up! (Zot van)
Revolver II (op Spiel gespeeld, goed bevallen)
Bang! (Vind ik persoonlijk ook een goeie, 10th anniversary gekocht op Spiel)
The Resistance, zoals voorgesteld, of Weerwolven van Wakkerdam
Munchkin (tof pestspel)
Heeft iemand Hooyah al geprobeerd? Schijnt ook heel goed te zijn.
Oh no...alien invasion. (Op Essen gespeeld, leuk, we grote geluksfactor)
Smash up! (Zot van)
Revolver II (op Spiel gespeeld, goed bevallen)
Bang! (Vind ik persoonlijk ook een goeie, 10th anniversary gekocht op Spiel)
The Resistance, zoals voorgesteld, of Weerwolven van Wakkerdam
Munchkin (tof pestspel)
Heeft iemand Hooyah al geprobeerd? Schijnt ook heel goed te zijn.

-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Libertalia is bepaald geen klein kaartspelletje, zit in een Catan-formaat doos! Ik heb het twee keer gespeeld, de eerste keer vond ik het heel leuk en dacht een nieuwe favoriete aflsuiter gevonden te hebben. Het tweede potje viel echter tegen (de random bepaalde sub-set van kaarten waarmee we dat potje speelden had vrijwel geen combo-kracht en weinig leuke interactie met de medespelers), zodat ik er wat terughoudender tegenover sta. Moet nog een paar keer geprobeerd worden om uit te vinden of potje 1 of potje 2 de norm is.ditterio schreef:En wat vinden jullie van Biblios en Libertalia?
Verder ben ik helemaal niet dol op kleine kaartspelletjes, maar als ik dan toch een paar adviezen moet geven:
Uit jouw lijstje vind ik Guillotine en Bang! wel leuk, en verder worden Mamma Mia, Saboteur en Fluxx hier nog steeds graag gespeeld.
-
WTULTC
- Elfenkoning
- crooks (leuk kort kaartspelletje voor tussen door)
- coloretto (meest tactische kaartspeeltje van je lijstje denk ik, maar wel erg goed)
- guillotine (leuk spelletje, met een bizar thema)
- bang! (leuk met een grotere groep, soms wel wat langdradig)
Oh no... Space Invasion ga ik in iedergeval komende zondag zeker checken en spelen als het even kan. Staat hoog op mijn to do listje voor komende zondag.
- coloretto (meest tactische kaartspeeltje van je lijstje denk ik, maar wel erg goed)
- guillotine (leuk spelletje, met een bizar thema)
- bang! (leuk met een grotere groep, soms wel wat langdradig)
Oh no... Space Invasion ga ik in iedergeval komende zondag zeker checken en spelen als het even kan. Staat hoog op mijn to do listje voor komende zondag.
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
..koop je gewoon de uitbreiding uit de Alea Schatzkiste of de Rio Grande Games Treasure Chest.Seabie schreef:- Glory to Rome
Als je Puerto Rico: het Kaartspel leuk vindt, je geniet van de combo's die je kan maken, maar het spel naar verloop van tijd wat eenvoudig gaat vinden..
https://detafelplakt.com/
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Love Letter is natuurlijk wél een spelletje, en een heel goed ook.kezuskrijst schreef:Love Letter is duidelijk een vette hit (alleen niet echt een spel, maar dat moet je maar niet verder vertellen, het is eigenlijk gewoon paper rock scissors met meer geluk en opties)
https://detafelplakt.com/
-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
Jaja klopt helemaal (hoewel ik R meer een spel vind). De keuzen in Love Letter zijn heeeeeeel beperkt. Je kan in je eerste beurt zonder een keuze gemaakt te hebben de ronde al verloren hebben. Toch verkies ik love letter boven R. Gewoon omdat ik er zo om moet lachen als ik het speel.dominique schreef:Love Letter is natuurlijk wél een spelletje, en een heel goed ook.kezuskrijst schreef:Love Letter is duidelijk een vette hit (alleen niet echt een spel, maar dat moet je maar niet verder vertellen, het is eigenlijk gewoon paper rock scissors met meer geluk en opties)
Meer back on topic, ik ben vergeten om Fleet te noemen, wat een prettig kaart/biedspel.
-
Morrighan
- Grote Dienaar
Van de bovenstaanden heb ik de meesten wel gespeeld. Ik vind zelf Bang! erg leuk, al ben ik na alle verhalen toch ook wel erg nieuwsgierig naar Love Letter. Ook ben ik wel benieuwd naar een remake van m'n favoritet Bang! en dat is Samurai Sword. Ander thema dan Bang! en iets aangepaste mechanismen.ditterio schreef: - caylus magna carta
- appels en peren
- gifttrap
- cherokee
- crooks
- coloretto
- guillotine
- bang!
- love letter
- call to glory
Ook nieuwsgierig geworden naar een kaartspel dat niet op deze lijst staat: Hanabi.
Mijn favoriete kleine kaartspellen: Bang!, Mamma Mia, Saboteur, Frank's Zoo, Bohnanza. Bang! staat bij mij met afstand bovenaan.

-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Gisteren aangeschaft voor tien eurotjes.dominique schreef:..koop je gewoon de uitbreiding uit de Alea Schatzkiste of de Rio Grande Games Treasure Chest.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Misschien leuk om te melden welke kaartspellen ik uiteindelijk kocht:
- crooks
- coloretto
- pingu-party
- frank's ark (gekregen bij een aankoop vanaf 35 euro)
Lang getwijfeld bij Call to glory, maar uiteindelijk toch niet gekocht. Ik vond het veel geld voor een vrij eenvoudig kaartspelletje.
- crooks
- coloretto
- pingu-party
- frank's ark (gekregen bij een aankoop vanaf 35 euro)
Lang getwijfeld bij Call to glory, maar uiteindelijk toch niet gekocht. Ik vond het veel geld voor een vrij eenvoudig kaartspelletje.