Memoir '44 Airpack

Een forum vol chits, miniaturen en aanverwanten

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
JvdW
Joker

Memoir '44 Airpack

Bericht door JvdW »

Goedemiddag,

Ik heb laatst het basisspel Memoir '44 gekocht en met veel plezier gespeeld.

Ik zag dat er ook uitbreidingen zijn op dit spel en nu wou ik de uitbreiding Airpack kopen. Tot mijn teleurstelling zag ik dat deze uitbreiding niet meer wordt uitgegeven :( .
Ik vroeg me af of iemand deze uitbreiding nog heeft liggen en hem aan mijn zou willen verkopen.
Als iemand nog een adresje heeft waar ik hem nog kan bestellen zou dat ook mooi zijn.

Dus als je de uitbreiding nog hebt liggen en hem kwijt wilt dan wil ik hem graag overnemen.

Ik hoor het graag en alvast hartelijk dank.

Labels:
Dierik
Erelid

Re: Memoir '44 Airpack

Bericht door Dierik »

Deze uitbreiding is erg gewild en zeer moeilijk te krijgen. Ik hoop dus voor je dat je hem te pakken krijgt maar geeft je weinig kans of je moet er veel geld voor over hebben.
JvdW
Joker

Bericht door JvdW »

Wat zou veel geld zijn??

Ik vind het spel erg leuk en heb er in principe wel wat voor over, tot in alle redelijkheid natuurlijk.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

JvdW schreef:Wat zou veel geld zijn??

Ik vind het spel erg leuk en heb er in principe wel wat voor over, tot in alle redelijkheid natuurlijk.
Veel is natuurlijk een rekbaar begrip, maar je betaalt denk ik voor een 2e hands exemplaar ruim boven de nieuwprijs van EUR 40,00. Op Boardgamegeek (http://boardgamegeek.com/geekstore.php3 ... meid=31638) zie ik prijzen langskomen van tussen de 100 en 150 Dollar dus dat vind ik best fors.

Maar je kunt natuurlijk geluk hebben. Een paar maanden geleden werd er volgens mij nog eentje aangeboden door iemand die geen idee had van de waarde van deze uitbreiding en die was dan ook binnen een half uur verkocht. 8)
JvdW
Joker

Bericht door JvdW »

Dat is inderdaad een beetje te veel van het goede voor wat voor prijzen ze daar de uitbreiding willen verkopen.

Ik wil best iets meer betalen dan de normale verkoopprijs, maar goed ik zie wel dat het een zware dobber wordt deze uitbreiding ooit in mijn bezit te krijgen. Ik houd me aanbevolen indien er wel iemand is die het voor een normale prijs wil verkopen.

In ieder geval hartelijk dank voor je informatie.
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Wat een veel betere uitbreiding is in mijn ogen: Breakthrough Map dan wordt het speelveld langer en dit in combinatie met Winter Wars waarin een Breakthrough deck zit. Zodat je nieuwe kaarten krijgt en je meerdere eenheden kunt verplaatsen en het probleem dat je kaarten hebt voor 1 flank wordt opgelost. (lees 'minder wordt')
Afbeelding
Frost
Garnaal

Bericht door Frost »

Wat mij opvalt is de laatste tijd is dat Days of wonder langzaam "oude spellen"opnieuw uitbrengt.Dus je kunt misschien ook even afwachten tot ie er weer is.

Bas
JvdW
Joker

Bericht door JvdW »

Aras schreef:Wat een veel betere uitbreiding is in mijn ogen: Breakthrough Map dan wordt het speelveld langer en dit in combinatie met Winter Wars waarin een Breakthrough deck zit. Zodat je nieuwe kaarten krijgt en je meerdere eenheden kunt verplaatsen en het probleem dat je kaarten hebt voor 1 flank wordt opgelost. (lees 'minder wordt')
Ik dacht dat dit een uitbreiding was om het spel met meerdere personen te kunnen spelen.
Ik zal eens kijken of dit een leuke combi is die je aangeeft. Heb ik voor de breakthrough uitbreiding ook nog een extra speelbord nodig?

Ik hoop dat het airpack nogmaals wordt uit gebracht, lijkt me toch een hele nieuwe dimensie aan het spel te geven.
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Voor meerdere personen is de overlord versie, dat zijn 2 standaard speelborden naast elkaar en erzijn speciale mappen voor. De Breakthrough Map is een langer board en het kaartendeck dat daarbij hoort zit weer in een andere uitbreiding Winter Wars (Days of Wonder weet wel wat verkopen is :wink: )

Breakthrough Map: is alleen speelbord in 4 landschappen.
Winter Wars: is uitbreiding met kaartendeck en extra eenheden/wapens.
Afbeelding
Antoi
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Antoi »

De hoop op het opnieuw uitgeven van de Airpack kan je denk ik beter opgeven. Days of wonder heeft zelf aangegeven dit niet te doen (zeker niet in de huidige vorm) aangezien de productiekosten te hoog liggen.

Mocht je de uitbreiding echt willen spelen, dan kan je natuurlijk de spelregels downloaden en je eigen vliegtuigjes maken/kopen.

natuurlijk ben je ook een keer welkom in Klundert om het uit te proberen :wink:
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Ik heb in juli nog voor een Airpack 70 € betaald 8)
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Ohja het loont om ook in het buitenland te kijken. Ik had de mijne voor 25 euro uit oostenrijk. Wel tweede hands uiteraard. Gewoon via het Duitstalige memoir forum van days of wonder.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Wim G. schreef:Ik heb in juli nog voor een Airpack 70 € betaald 8)
amaai, dan heb ik de mijne voor veel te weinig verkocht.....
derodehazen.be
Afbeelding
JvdW
Joker

Bericht door JvdW »

Ik heb me inmiddels nog eens goed verdiept in de verschillende uitbreidingen maar ik lees dat het airpack eigenlijk niet z'n goede uitbreiding is. Ik ga dus maar voor een andere uitbreiding en als ik het airpack nog eens in handen kan krijgen dan is dat leuk meegenomen.
Iemand nog een goede suggestie welke echt de moeite waard is? Mij lijkt de oost front uitbreiding in combi met de extra desert/snow board leuk.
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

JvdW schreef:Ik heb me inmiddels nog eens goed verdiept in de verschillende uitbreidingen maar ik lees dat het airpack eigenlijk niet z'n goede uitbreiding is. .
Dat vond ik dus ook. Daarmee was ze hier snel weg...
derodehazen.be
Afbeelding