Previewinformatie m.b.t. SPIEL 2007

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Previewinformatie m.b.t. SPIEL 2007

Bericht door Dierik »

Via http://www.reich-der-spiele.de/specials ... richte.php zijn op dit moment zes interviews te lezen met spelauteurs omtrent hun nieuwe spel dat op SPIEL uitkomt.

Helaas wel Duitstalig :( , maar met een beetje goede wil kom je er meestal wel uit.
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Ik heb de indruk dat cliquenabend een beetje de rol overgenomen heeft van spielbox. Nu krijg je op die laatste enkel nog het volledige lijstje titels; de besprekingen krijg je alleen als de uitgever die daar wil zetten.
Cliquenabend daarentegen is heel uitgebreid en brengt boeiende interviews en filmpjes.
Goed om je Duits wat in te oefenen, zo net voor Spiel.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

pietlavens schreef:Ik heb de indruk dat cliquenabend een beetje de rol overgenomen heeft van spielbox. Nu krijg je op die laatste enkel nog het volledige lijstje titels; de besprekingen krijg je alleen als de uitgever die daar wil zetten.
Cliquenabend daarentegen is heel uitgebreid en brengt boeiende interviews en filmpjes.
Goed om je Duits wat in te oefenen, zo net voor Spiel.
Overgenomen is een passende term. :wink: Die kliek is o.a. begonnen met letterlijke vertalingen uit de afgeschermde sectie van Boardgamenews. Dat was niet zo netjes.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Dat kon ik niet weten, want ik heb geen toegang tot boardgamenews. Inderdaad niet zo netjes van hen.

Aan de andere kant: ik vraag mij nog altijd af waarom boardgamenews een betaalde site geworden is. Enig idee, Erwin?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

pietlavens schreef:Dat kon ik niet weten, want ik heb geen toegang tot boardgamenews. Inderdaad niet zo netjes van hen.
Ach ja, da's inmiddels ook alweer een paar maanden geleden. Ze bieden nu een hoop leuke en nuttige informatie.

pietlavens schreef: Aan de andere kant: ik vraag mij nog altijd af waarom boardgamenews een betaalde site geworden is. Enig idee, Erwin?
De huidige beheerder verdient zijn boterham als freelance schrijver. Hij heeft dan twee opties: hij gaat schrijven voor andere opdrachtgevers die hem betalen en heeft dan minder tijd om aan de site te werken, of hij probeert het aantal betalende bezoekers van de site te verhogen. Hij heeft gelukkig gekozen voor de tweede optie.

Overigens is slechts een gedeelte van de site bestemd voor betalende bezoekers (ik geef toe, vlak voor Essen is dit wel het belangrijkste deel van de site).