Spellenspektakel 2007

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

ErwinC schreef:Verjaardagsfeestje op zaterdag en Spel op zondag is de meest voor de hand liggende keuze. Maar dan is er niet veel ruimte meer voor het spsp :-(
Dan heb je toch de vrijdag nog voor het SpSp? :D
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

In de Stentor staat een kort artikel over de beurs.

http://www.destentor.nl/binnenlandstn/a ... 935001.ece
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Er is vandaag weer een update op de site geplaatst. Mij vielen twee zaken op: Onder het kopje Nieuws een link naar de nieuwe website van QWG en onder het kopje Non-profit deelname een uitnodiging voor spellenverenigingen zich op het SSP te profileren.

Ga zo door zou ik zeggen :D .
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Gister nog even contact gehad met de organisatie en dit wouden ze wel aan mij kwijt en mocht het met de wereld delen, dus bij deze:

* Boosterbox zal met een zeer grote stand (200m2) deelnemen om o.a. Hodin/Days of Wonder te demonstreren.
* PS Games en Cwali doen (helaas) dit jaar niet mee.
* De vloer van de grote hal (bord-kids en braingames) is bijna uitverkocht. Voor Fantasy gerelateerde stands hebben we nog ruimte.
* Speluitvinders, hobby-uitgevers, niet commercile partijen, etc zijn welkom in de verenigingenzaal, welke wordt gecordineerd door Ducosim. Nieuws over de deelnames volgt binnenkort
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

cab schreef:* Boosterbox zal met een zeer grote stand (200m2) deelnemen om o.a. Hodin/Days of Wonder te demonstreren.
Dat is in elk geval goed nieuws, de spellen van Days of Wonder verdienen alleen al vanwege hun fraaie uiterlijk voldoende aandacht!
cab schreef:* PS Games en Cwali doen (helaas) dit jaar niet mee.
Voor Cwali zullen we dan toch naar Spel in Broechem moeten :( . PS Games mis ik persoonlijk niet zo. De afgelopen jaren heb ik weinig spellen van hen gezien die ik de moeite waard vond.
cab schreef:* De vloer van de grote hal (bord-kids en braingames) is bijna uitverkocht. Voor Fantasy gerelateerde stands hebben we nog ruimte.
Als ik de plattegrond er dan even bij pak betekend dit volgens mij behoorlijk meer bezette speloppervlakte dan vorig jaar :D .
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Toch vraag ik me wel af of de stripboekenbeurs deel uitmaakt van het reeds verkochte vloeroppervlak in de grote hal of dat hiervoor extra ruimte beschikbaar is. Dat kan een behoorlijk verschil maken...
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Op de nieuwspagina is een nieuwtje geplaatst dat voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde heeft maar voor de aantrekkelijkheid van de beurs naar een wat breder publiek (met name jongeren) denk ik zeker goed is.

Het gaat om de presentatie van de Pokemon Secret Wonders, een nieuwe uitbreiding in het Pokemongenre. Voor meer info zie Pokemon Secret Wonders Dagen
madjo
PIONier

Bericht door madjo »

Wat ik raar vind, is dat ze beweren dat je met de voorverkoop 2 euro bespaart. Maar technisch gezien is dat maar 1 euro, omdat je per ticket 1 euro administratiekosten betaalt (plus nog de kosten van je inkt en papier)
Eindprijs van de ticket 11 euro, tegen de 12 euro aan de kassa (en je hoeft niet zelf te printen) maakt het haast goedkoper de kaarten aan de kassa te kopen.

Alsjeblieft, ga niet je klanten lopen bedonderen met die 10 euro, zeg gewoon eerlijk hoe duur die kaarten zijn, ook op de voorpagina.
De voorverkoop kaarten kosten dus 11 euro en geen 10. (en voor kinderen is het 6 euro en geen 5)
madjo
PIONier

Bericht door madjo »

Ah ik zie dat het is aangepast. Mijn excuses voor mijn geklaag in eerste instantie. Achteraf gezien had ik het iets anders moeten verwoorden.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Wanneer zou er een definitieve standhouderslijst en een ingetekende plattegrond volgen. Ik hoop spoedig in ieder geval :D
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cab schreef:Wanneer zou er een definitieve standhouderslijst en een ingetekende plattegrond volgen. Ik hoop spoedig in ieder geval :D
Waarom stel je deze vraag hier? Je hebt toch al een mail met deze vraag naar de organisator gestuurd? :wink:

(Of ben je de spanning aan het opbouwen, is het tromgeroffel in aantocht en komt er deze week iets aan........)
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Erwin schreef:
cab schreef:Wanneer zou er een definitieve standhouderslijst en een ingetekende plattegrond volgen. Ik hoop spoedig in ieder geval :D
Waarom stel je deze vraag hier? Je hebt toch al een mail met deze vraag naar de organisator gestuurd? :wink:

(Of ben je de spanning aan het opbouwen, is het tromgeroffel in aantocht en komt er deze week iets aan........)
Al een tijdje niks gehoord van de organisatie en dacht misschien iemand hier wel. Maar zal nog eens een mailtje de deur uit doen, wie weet krijg ik een reactie, dan horen jullie wel wat er naar buiten gebracht mag worden 8)
madjo
PIONier

Bericht door madjo »

[post verwijderd]
Daar heb je gelijk in. Zeker 1 euro per kaart.
Overigens zie ik dat ze het weer terug hebben gedraaid. Er staat weer gewoon "10 euro" per kaart. Zonder vermelding van administratiekosten.

Ik zit nog te twijfelen of ik kaarten via de voorverkoop ga kopen, want het voordeel van voorverkoop is haast 0.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

madjo schreef:Ik zit nog te twijfelen of ik kaarten via de voorverkoop ga kopen, want het voordeel van voorverkoop is haast 0.
Wellicht handig om te weten dat er ook kortingskaarten (EUR 2,00 korting) in omloop zijn. Ik heb van een vriend begrepen dat deze o.a. zijn uitgedeeld op de LEGO-beurs van een paar weken geleden. Het zou goed kunnen dat deze op meer plaatsen opduiken.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cab schreef:Mijn vertrouwen dat het allemaal een erg mooi en goed evenement zou worden dit jaar begint wat af te brokkelen.

- Waar is de beloofde media campagne
- Er is volgens mij dit jaat ook geen magazine
- Waarom is er nog geen standhouderslijst
- Waarom is er nog geen ingetekende plattegrond

Zijn er soms nog niet genoeg standhouders ondanks de mooie woorden?

Zal het weer een 999 spektakel worden zodat volgend jaar diverse partijen zullen zeggen bekijk het maar.

Ben een tijd lang positief geweest, contact gehad met de organisatie en dat klonk allemaal veelbelovend. Het is nu erg stil van die kant vandaan. Heb vandaag nog wel een mailtje gestuurd maar krijg de afgelopen twee weken al geen antwoord dus verwacht nu ook niks.

Hoop dat het niet net zn tegenvaller wordt als vorig jaar en dat alles snel duidenlijk wordt en op zijn pootjes terecht komt.

Is er nog iemand die wel nieuwtjes heeft?
Op een Vlaams forum (waar ik niet wens te posten) vond ik de geciteerde tekst. Deze bijkans insinuerende stemmingmakerij lijkt me ook interessant voor dit forum. Wellicht krijg je hier een antwoord?