Wat lees jij?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Wat lees jij?
ik heb net Spel der Tronen uit. Die mocht ik niet verlengen in de bieb, dus die 770 bladzijden moesten in 10 dagen uit.
Nu in een kinderboek bezig: Het Benedict Genootschap. erg leuk geschreven over 4 speurneuzen van kinderen.
Verder heb ik series gelezen van:
Asimov met alle robotica verhalen
Dune serie (al heb ik niet alles gelezen)
DiMercurio (duikbootverhalen)
Tess Geretsen (Medisch CSI achtig)
Clyde Russler (Maritiem onderzoek meets 007)
Grisham
Ludlum
Clancy
van alles wat...
Nu in een kinderboek bezig: Het Benedict Genootschap. erg leuk geschreven over 4 speurneuzen van kinderen.
Verder heb ik series gelezen van:
Asimov met alle robotica verhalen
Dune serie (al heb ik niet alles gelezen)
DiMercurio (duikbootverhalen)
Tess Geretsen (Medisch CSI achtig)
Clyde Russler (Maritiem onderzoek meets 007)
Grisham
Ludlum
Clancy
van alles wat...
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Legolias
- Professor Pimpel
Als verstokt Tolkien liefhebber raad ik iedereen af om de Silmarillion als eerste lezen. Zeer zware kost met een wat archaïsch taalgebruik. Hele andere stijl dan hobbit/LOTR. Ik zou de hobbit lezen en vervolgens LOTR (Lord of the rings, in de ban van de ring). Als je dan nog meer wilt weten over Midden-aarde zijn de aanhangsels van LOTR aan te bevelen. Daarna is het denk ik tijd voor de Silmarillion. De kinderen van Hurin is een van de verhalen uit de Silmarillion die verder is uitgewerkt, dus die past hier mooi bij. De legende van Sigurd heeft weinig met Midden-aarde te maken en is een hervertelling van een oude mythe.etwie schreef:Ok, ik heb dus liggen van Tolkien:
uiteraard de drie in de ban van... dus dat als laatste (check)
die salmarillion, ja hoorde al iets dat dat niet meteen proza was? mee beginnen dus (check)
(en bij deze mag ik niet denken dat het allemaal zulke zijn... k zal het toch eens proberen, one never knows)
en dan heb ik nog:
De hobbit
De kinderne van hurin
De legend van sigrud en Gudrun
welke dan?
Verder zijn er nog een aantal korte verhalen van Tolkien die de moeite waard zijn (vaak gebundeld als sprookjes van Tolkien): Boer gilles van Ham, Blad van Klein en de smid van Groot-Wolding.
Veel leesplezier!
-
etwie
- Veenboer
Danke legolias! Dat is een uitgebreide uitleg.
Ik zal dan nog eens op zoek gaan naar die kleinere verhalen he. compleet is compleet. (zegt een verwoud carc verzamelaar
)
Ik zal dan nog eens op zoek gaan naar die kleinere verhalen he. compleet is compleet. (zegt een verwoud carc verzamelaar
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.
Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/
Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/
-
BaSL
- Team Bordspelmania
De wat? Vertel meer!Legolias schreef: Als je dan nog meer wilt weten over Midden-aarde zijn de aanhangsels van LOTR aan te bevelen.

-
rober
- Standaard moderator
http://www.bruna.nl/boeken/in-de-ban-va ... 9022551356BaSL schreef:De wat? Vertel meer!Legolias schreef: Als je dan nog meer wilt weten over Midden-aarde zijn de aanhangsels van LOTR aan te bevelen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
usurper
- Geheim Genootschap
Eindelijk eens boek van HP Lovecraft opgepikt uit de bieb.
Ik ben benieuwd of de verhalen die al 90 jaar oud zijn overeind blijven.
We live to survive our paradoxes
-
Oxyligen
- Regenmaker
Lees nu: HhhH
Oftewel: Himmlers hersens heten Heydrich.
Indrukwekkende 'infra'-roman (een roman waarin hij alles mag gebruiken, behalve fictie)
Oftewel: Himmlers hersens heten Heydrich.
Indrukwekkende 'infra'-roman (een roman waarin hij alles mag gebruiken, behalve fictie)
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
-
Flash
- Wu Feng
Ik vind van wel! Maar ben benieuwd wat jij ervan vindt.usurper schreef:Eindelijk eens boek van HP Lovecraft opgepikt uit de bieb.
-
Elenitza
- Regenmaker
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen hoor
.
Maar het valt me (dat wat ik wel gelezen heb) op dat er toch wel veel Fantasy en Thrillers gelezen worden.
En mijn eigen boekenkast is leuk
.
Mensen zien mijn boekenkast en vragen dan "dat bovenste is zeker van Tsja en dat daaronder van jou?" "uh nee, dat is allemaal van mij, Tsja leest nauwelijks". En kijken me meestal daarna enigszins verbaast aan
Bovenin staan de thrillers, fantasy verhalen enzo
. En beneden in de kast staan de typische vrouwenboeken
.
Dus eigenlijk lees ik gewoon alles wat los en vast zit
.
Vroeger helemaal weg van de boeken van Thea Beckman. Sommige (Hasse simonsdochter met name) heb ik echt wel een keer of 10 gelezen. Die staat nu dus ook in de kast
.
Nu lees ik vooral Jill Mansell (leest gewoon lekker weg).
En Robin Cook, Tess Gerritsen, Pratchett (in het engels "HELLO"), James Clemens (geweldige serie "verboden en verbannen") En nog veel meer
Als laatste boek wat ik gelezen heb "something borrowed". Typisch vrouwenboek dus
.
Maar het valt me (dat wat ik wel gelezen heb) op dat er toch wel veel Fantasy en Thrillers gelezen worden.
En mijn eigen boekenkast is leuk
Mensen zien mijn boekenkast en vragen dan "dat bovenste is zeker van Tsja en dat daaronder van jou?" "uh nee, dat is allemaal van mij, Tsja leest nauwelijks". En kijken me meestal daarna enigszins verbaast aan
Bovenin staan de thrillers, fantasy verhalen enzo
Dus eigenlijk lees ik gewoon alles wat los en vast zit
Vroeger helemaal weg van de boeken van Thea Beckman. Sommige (Hasse simonsdochter met name) heb ik echt wel een keer of 10 gelezen. Die staat nu dus ook in de kast
Nu lees ik vooral Jill Mansell (leest gewoon lekker weg).
En Robin Cook, Tess Gerritsen, Pratchett (in het engels "HELLO"), James Clemens (geweldige serie "verboden en verbannen") En nog veel meer
Als laatste boek wat ik gelezen heb "something borrowed". Typisch vrouwenboek dus
-
usurper
- Geheim Genootschap
Hoewel de verhalen zeker niet gedateerd overkomen, zijn ze meestal afgelopen op het moment dat het echt leuk wordt.Flash schreef:Ik vind van wel! Maar ben benieuwd wat jij ervan vindt.usurper schreef:Eindelijk eens boek van HP Lovecraft opgepikt uit de bieb.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Net The Book of the New Sun uitgelezen van Gene Wolfe! Wow! Ik lees niet zoveel fantasy/SF (meer), maar dit was wel even wat anders dan ik gewend ben. Deze reeks is te complex en veelzijdig om na een keer lezen te doorgronden. Een aanrader voor als je wat meer in een boek wil dan alleen een plot.
-
usurper
- Geheim Genootschap
Jo Nesbo - kakkerlakken
Net nieuw in de bieb en mijn vrouw was zo slim om hem mee te nemen. 1 van mijn favoriete schrijvers.
Net nieuw in de bieb en mijn vrouw was zo slim om hem mee te nemen. 1 van mijn favoriete schrijvers.
-
Wyckyd
- Generalist
Reality is Broken van Jane McGonical.
-
Guzzi
- Jakkiebak!
Bezig met het derde boek van de Stam van de Holebeer ( de Mammoetjagers).