10 november - Ducosim Herfstbeurs

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: 10 november - Ducosim Herfstbeurs

Bericht door Erwin »

snoek09 schreef:En nog net voor de herfstbeurs is de nieuwe ducosim website live gezet:

http://www.ducosim.nl/

Een hele stap vooruit na het vorige jaren 90 'design' :thumbup:
Hmm, dat was dan tenminste nog design. :wink:

Dat kan ik in deze site niet ontdekken. Ik vind deze nieuwe site afgrijselijk lelijk en de menus zijn deels onleesbaar (zal aan IE 9 liggen). Ik vind het oprecht jammer dat ik het zo onaangenaam hard moet verwoorden, maar milder dan dit krijg ik het echt niet uit mijn vingers.

:thumbdown:
Laatst gewijzigd door Erwin op vr 09 nov 2012, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik vind het in elk geval een verbetering ten opzichte van het oude exemplaar. Stuk overzichtelijker ook. Top!
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Wat mij betreft ook een stuk verbeterd juist en dan vooral de overzichtelijkheid :thumbup:!
snoek09
Rooster Booster

Bericht door snoek09 »

Erwin schreef:
snoek09 schreef:En nog net voor de herfstbeurs is de nieuwe ducosim website live gezet:

http://www.ducosim.nl/

Een hele stap vooruit na het vorige jaren 90 'design' :thumbup:
Hmm, dat was dan tenminste nog design. :wink:

Dat kan ik in deze site niet ontdekken. Ik vind deze nieuwe site afgrijselijk lelijk en onoverzichtelijk. Ik vind het oprecht jammer dat ik het zo onaangenaam hard moet verwoorden, maar milder dan dit krijg ik het echt niet uit mijn vingers.

:thumbdown:
Wat CSS betreft moet er nog veel gebeuren en qua layout is er ruimte voor verbetering.

@Scaramouche: als jullie hulp nodig hebben met CSS & layout help ik graag een handje mee.
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Ik heb weer een geslaagde dag achter de rug met volle tafels bij 999-games, waar veel interesse was voor de gedemonstreerde spellen. Ter afsluiting een heerlijk patatje op bij Van Gogh in het centrum van Amersfoort. Nu wordt het even afkicken, want het duurt nog een hele tijd tot de volgende Ducosim beurs. Gelukkig hebben we over 2 weken Spel in Ranst nog!
Afbeelding
Maarten&Gaatske
Stamhoofd

Bericht door Maarten&Gaatske »

pleunie.william schreef:Ik heb weer een geslaagde dag achter de rug met volle tafels bij 999-games, waar veel interesse was voor de gedemonstreerde spellen. Ter afsluiting een heerlijk patatje op bij Van Gogh in het centrum van Amersfoort. Nu wordt het even afkicken, want het duurt nog een hele tijd tot de volgende Ducosim beurs. Gelukkig hebben we over 2 weken Spel in Ranst nog!
Dat klopt, ik was daar ff mooi getuige van!! De pepernotenmix van de Plus ging ook veel te hard. Hadden gerust acht zakken kunnen zijn.

Helemaal toevallig dat ik op hetzelfde moment bij Van Gogh de lekkerste frites (volgens het Ad tenminste) heb zitten oppeuzelen.

Van afkicken zal nog geen sprake zijn met Spel nog in het vooruitzicht!
Ik haat spellen.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Voor ons was het eigenlijk een beetje te kort. We hielpen nog kort bij spellenwinkel.be om de spellen uit te zetten. Daarna een rondje om alles te zien wat er was en daarna wat spelen.
We probeerden een rondje Pyramidion. Dat smaakt zeker naar meer. Fijne manier van opbieden en maximale rendementen halen.
Daarna hebben we Vegas gespeeld. Heel leuk dobbeltussendoortje. Ik hou van dergelijke lichtheid in spellen. Zeker dat je ook kan gokken en pesten. Fijn. Jammer dat het spel overal is uitverkocht.
Daarna nog aan de praat geraakt met Fred Horn en zijn Kwintie gespeeld. Een verbeterde versie van Vier op 'n rij, prachtig vormgegeven en met heel eenvoudige spelregels. Heel mooi, maar wat boven ons budget van vandaag.

Tussendoor heb ik me ook maar lid gemaakt van Ducosim. Het tijdschrift is interessant genoeg voor die €20.

Tegen 13u00 waren we alweer op weg. Te kort, maar fijn.
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

Geslaagde dag gehad. Gespeeld: een memory-achtig spel met monikken (even de naam kwijt; was een prototype), Voluspa, Vegas en Kleurenkapers. We hadden graag Andermans Veren nog gespeeld, maar die tafel was de hele tijd bezet.

Tussendoor nog snel naar de spellenwinkel in het centrum van Amersfoort gelopen om een exemplaar van Hanabi te scoren. Er lagen er op dat moment nog maar 2, dus ik was net op tijd. Later in de middag is dat exemplaar geopend en gespeeld, zoals ook Love Letter.

De beurs was wel behoorlijk rustig, maar dat is op zich niet zo vreemd, zo vlak na Essen en Spellenspektakel, en net voor Broechem. Ik moet zeggen dat ik ook lang getwijfeld heb of ik wel zou gaan. Geen spijt van gehad :D
Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Morrighan schreef:Gespeeld: een memory-achtig spel met monikken (even de naam kwijt; was een prototype)
Merry Monks, volgens mij. Ik heb het spel ook gespeeld en daarnaast met de ontwerpster een potje Dominion gespeeld.
Afbeelding